Przejście dla pieszych / skrzyżowanie ul. Stella-Sawickiego i Orlińskiego ze światłami i lewoskrętem
Re: Przejście dla pieszych / skrzyżowanie ul. Stella-Sawickiego i Orlińskiego ze światłami i lewoskrętem
Czy wczoraj poczyniono jakieś konkretne ustalenia?
Re: Przejście dla pieszych / skrzyżowanie ul. Stella-Sawickiego i Orlińskiego ze światłami i lewoskrętem
Było spotkanie, przyszło sporo osób, wiele osób starszych z sąsiednich osiedli, ale Avia / Orlińskiego miały też mocną reprezentację. Projektant przedstawił koncepcję, która została zamówiona przez ZDMK, ale zastrzegł też, że możliwe są inne warianty rozwiązania tego skrzyżowania (nawet z możliwością skrętu w lewo z ul. Orlińskiego w ul. Stella-Sawickiego, skrętu w lewo z ul. Stella-Sawickiego w ul. Orlińskiego i skręt w lewo z ul. Włodarczyka w ul. Orlińskiego - choć to ostatnie budzi najwięcej wątpliwości i nie wiadomo czy zgodzi się na to Miejski Inżynier Ruchu).
W każdym razie zaproponowany wariant przebudowy i zmiany organizacji ruchu został zaopiniowany negatywnie przez dzielnicową Komisję Infrastruktury, tak też odniosła się do niego większość mieszkańców obecnych na spotkaniu. Skrzyżowanie w tym kształcie niepotrzebnie komplikuje ruch lokalny oraz naraża kierowców na niebezpieczeństwo podczas zmian kilku pasów ruchu.
Wariantem optymalnym byłaby budowa skrzyżowania, które umożliwiałoby skręt w lewo z ul. Orlińskiego w ul. Stella-Sawickiego, skręt w lewo z ul. Stella-Sawickiego w ul. Orlińskiego, skręt w lewo z ul. Włodarczyka w ul. Orlińskiego. Do tego utrzymanie dotychczasowej nawrotki umożliwiającej zawrócenie w kierunku południowym po wyjeździe z ul. Medweckiego.
Lepszym rozwiązaniem od przedłożonego do zaopiniowania projektu, z punktu widzenia większości mieszkańców, byłoby wykonanie tylko przejść dla pieszych przez ul. Stella-Sawickiego oraz przystanków autobusowych. Przy czym być może lepiej byłoby przenieść przejście dla pieszych na północną stronę skrzyżowania. Do tego utrzymanie obecnie istniejącej nawrotki powyżej wyjazdu z ul. Medweckiego. Czyli przejścia dla pieszych i bez większych zmian.
W tej sytuacji trzeba zwrócić się do ZDMK / WMIR o zmianę wymagań dla projektanta.
Dodatkowo, o czym już na spotkaniu nie było, wypłynął ostatnio projekt budowy drogi dojazdowej do Małopolskiego Centrum Nauki, być może warto byłoby pomyśleć o wzięciu pod uwagę także tego projektu i opracowanie całościowego rozwiązania, ale tu jeszcze brak konkretów.
Dobrze, że było dużo osób
W każdym razie zaproponowany wariant przebudowy i zmiany organizacji ruchu został zaopiniowany negatywnie przez dzielnicową Komisję Infrastruktury, tak też odniosła się do niego większość mieszkańców obecnych na spotkaniu. Skrzyżowanie w tym kształcie niepotrzebnie komplikuje ruch lokalny oraz naraża kierowców na niebezpieczeństwo podczas zmian kilku pasów ruchu.
Wariantem optymalnym byłaby budowa skrzyżowania, które umożliwiałoby skręt w lewo z ul. Orlińskiego w ul. Stella-Sawickiego, skręt w lewo z ul. Stella-Sawickiego w ul. Orlińskiego, skręt w lewo z ul. Włodarczyka w ul. Orlińskiego. Do tego utrzymanie dotychczasowej nawrotki umożliwiającej zawrócenie w kierunku południowym po wyjeździe z ul. Medweckiego.
Lepszym rozwiązaniem od przedłożonego do zaopiniowania projektu, z punktu widzenia większości mieszkańców, byłoby wykonanie tylko przejść dla pieszych przez ul. Stella-Sawickiego oraz przystanków autobusowych. Przy czym być może lepiej byłoby przenieść przejście dla pieszych na północną stronę skrzyżowania. Do tego utrzymanie obecnie istniejącej nawrotki powyżej wyjazdu z ul. Medweckiego. Czyli przejścia dla pieszych i bez większych zmian.
W tej sytuacji trzeba zwrócić się do ZDMK / WMIR o zmianę wymagań dla projektanta.
Dodatkowo, o czym już na spotkaniu nie było, wypłynął ostatnio projekt budowy drogi dojazdowej do Małopolskiego Centrum Nauki, być może warto byłoby pomyśleć o wzięciu pod uwagę także tego projektu i opracowanie całościowego rozwiązania, ale tu jeszcze brak konkretów.
Dobrze, że było dużo osób

Re: Przejście dla pieszych / skrzyżowanie ul. Stella-Sawickiego i Orlińskiego ze światłami i lewoskrętem
Ok. A sa jakieś terminy? Ile jeszcze potrawa to wypracowywanie koncepcji?
Re: Przejście dla pieszych / skrzyżowanie ul. Stella-Sawickiego i Orlińskiego ze światłami i lewoskrętem
gazetakrakowska.pl/krakow-nowe-bloki-rosna-a-nowe-drogi-i-ulatwienia-komunikacyjne-nie/ar/c9-14762680
Co prawda artykuł, to typowa fuszerka GK, ale zawsze coś...
Co prawda artykuł, to typowa fuszerka GK, ale zawsze coś...
Re: Przejście dla pieszych / skrzyżowanie ul. Stella-Sawickiego i Orlińskiego ze światłami i lewoskrętem
Wczoraj widziałem jak panowie z "jedź bezpiecznie" kręcili u nas kolejny odcinek. Ciekawe czy ma to coś wspólnego z przebudową.
Re: Przejście dla pieszych / skrzyżowanie ul. Stella-Sawickiego i Orlińskiego ze światłami i lewoskrętem
Projektant, z tego co było powiedziane na spotkaniu dostał wymóg, aby skrzyżowanie uwzględniało lewoskręt z Orlińskiego w Stella, nowe przejścia dla pieszych i przystanki. Dodatkowo przyjęto założenie, że trzeba się zmieścić w istniejącym obrysie ul. Orlińskiego, co zrozumiałe, miejsca jest tam mało. Wymóg lewoskrętu, można się domyślać, że był spowodowany chęcią odciążenia ruchu na węźle Stella/Pisarka/Dywizjonu 303. Projektant przyznał, że zostały wykonane badania ruchu mówiące, że pas do lewoskrętu z Orlińskiego, żeby obsłużyć przewidywany ruch musiałby mieć 170m i sięgać do skrzyżowania z O4, co oczywiście nie jest realne. Zwróćcie uwagę, że w tej sytuacji budowa lewoskrętu i świateł będzie blokować ruch na Orlińskiego, gdzie sytuacja będzie wyglądać mniej więcej tak:

W kolejce będą czekać nie tylko skręcający w lewo, ale wszyscy. Również jadący do Wiślickiej i Dywizjonu 303 (m.in. do szkoły, przedszkola). Skręt w prawo będzie wymagał oczekiwania na zwolnienie miejsca przez skręcających w lewo. W tej sytuacji, moim zdaniem należałoby odejść od wymogu organizowania na siłę skrętu w lewo i zastanowić, czy nie ma lepszego sposobu na odciążenie Stella/Pisarka.
Moim pomysłem jest zastosowanie zawrotki przed skrzyżowaniem Stella/Pisarka. Byłoby to korzystne dla wszystkich:
-Jadących z Orlińskiego, bo w ten sposób uniknęliby korkowania się tej ulicy,
-mIeszkańców Dywizjonu 303 i Akademickigo, bo taka zawrotka odciążyła by skrzyżowanie Stella/Pisarka od ruchu samochodów z Orlińskiego.


W kolejce będą czekać nie tylko skręcający w lewo, ale wszyscy. Również jadący do Wiślickiej i Dywizjonu 303 (m.in. do szkoły, przedszkola). Skręt w prawo będzie wymagał oczekiwania na zwolnienie miejsca przez skręcających w lewo. W tej sytuacji, moim zdaniem należałoby odejść od wymogu organizowania na siłę skrętu w lewo i zastanowić, czy nie ma lepszego sposobu na odciążenie Stella/Pisarka.
Moim pomysłem jest zastosowanie zawrotki przed skrzyżowaniem Stella/Pisarka. Byłoby to korzystne dla wszystkich:
-Jadących z Orlińskiego, bo w ten sposób uniknęliby korkowania się tej ulicy,
-mIeszkańców Dywizjonu 303 i Akademickigo, bo taka zawrotka odciążyła by skrzyżowanie Stella/Pisarka od ruchu samochodów z Orlińskiego.

Re: Przejście dla pieszych / skrzyżowanie ul. Stella-Sawickiego i Orlińskiego ze światłami i lewoskrętem
@szt, mało osób dostrzega ten problem... nikt nie potrafi sobie wyobrazić zatoru spowodowanego przymusowym postojem przed światłami szczególnie w godzinach porannych.... teraz nie ma żadnego problemu z opuszczeniem osiedla ale widzę że chcemy (albo ktoś chce mam) go usilnie stworzyć
Chciałbym zauważyć że przez to skrzyżowanie ulica orlińskiego zostanie bardziej obciążona przez chętnych próbujących ominąć nowy korek na stella
Polak mądry po szkodzie....
Chciałbym zauważyć że przez to skrzyżowanie ulica orlińskiego zostanie bardziej obciążona przez chętnych próbujących ominąć nowy korek na stella
Polak mądry po szkodzie....
Re: Przejście dla pieszych / skrzyżowanie ul. Stella-Sawickiego i Orlińskiego ze światłami i lewoskrętem
Dobry pomysł z tą nawrotką ale nie potrzeba jej chyba robić aż tak daleko-na wysokości wykopu Budimexu/rowerów Wavelo by wystarczyła. Pozostaje kwestia przeniesienia świateł i przejścia na pd stronę skrzyżowania, wtedy czerwone na stella/piesi idą/zielone do skrętu w prawo-możnaby wyjeżdżać całą zgrają.
Re: Przejście dla pieszych / skrzyżowanie ul. Stella-Sawickiego i Orlińskiego ze światłami i lewoskrętem
xksisnki pisze:@szt, mało osób dostrzega ten problem... nikt nie potrafi sobie wyobrazić zatoru spowodowanego przymusowym postojem przed światłami szczególnie w godzinach porannych.... teraz nie ma żadnego problemu z opuszczeniem osiedla ale widzę że chcemy (albo ktoś chce mam) go usilnie stworzyć
Niestety, mieszkańcy Orlinskiego i Avii nie skorzystają z tego skrzyżowania. Zyskają tylko mieszkańcy Dywizjonu, bo będą mieli wyjazd z osiedla tylko dla siebie. My z tego nie skorzystamy, bo nie ma odpowiednich warunków do zrobienia właściwego i funkcjonalnego skrzyżowania, dlatego będziemy stali w długich korkach..
Re: Przejście dla pieszych / skrzyżowanie ul. Stella-Sawickiego i Orlińskiego ze światłami i lewoskrętem
Też obawiam się korków na ulicy Orlinskiego. Jak już zrobią skrzyżowanie, to będziemy załatwieni na lata i nikogo to nie będzie obchodzić.
Wróć do „Dzielnica Czyżyny w Krakowie - sprawy ważne dla mieszkańców”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości