Komunikacja publiczna na Życzkowskiego w Krakowie pomiędzy biurowcami - petycja

Forum Dzielnicy Czyżyny - sprawy ważne dla jej mieszkańców, remonty, nowe inwestycje, szkoły i przedszkola oraz miejsca do spędzania wolnego czasu. Propozycje zmian w Czyżynach i pinie o obecnie prowadzonych.
M&M
Posty: 232
Rejestracja: 04 maja 2015, 9:23

Re: Komunikacja publiczna na Życzkowskiego w Krakowie pomiędzy biurowcami - petycja

Postautor: M&M » 12 gru 2017, 9:29

W tych kalkulacjach pominąłeś jeden ważny czynnik :D

ngy16687 pisze:Mieszkasz na Starowiślnej. Masz do wyboru:
- komunikacja zbiorowa: 5 min do przystanku tramwaju, 15 min tramwajem do przystanku AWF i 15 min na nogach od przystanku do biura, razem 35 minut
- samochód: dojazd spod domu do pracy to ok 20 min

powinno to wyglądać tak:
Mieszkasz na Starowiślnej. Masz do wyboru:
- komunikacja zbiorowa: 5 min do przystanku tramwaju, 15 min tramwajem do przystanku AWF i 15 min na nogach od przystanku do biura, razem 35 minut
- samochód: dojazd spod domu do pracy to ok 20 min + ~10 min szukania miejsca + czas dojścia do domu :D

Wychodzi na jedno :D tylko więcej czasu spędzisz w aucie.

maciek
Posty: 98
Rejestracja: 22 cze 2015, 21:21

Re: Komunikacja publiczna na Życzkowskiego w Krakowie pomiędzy biurowcami - petycja

Postautor: maciek » 12 gru 2017, 9:53

Dla wyjaśnienia: jestem zwolennikiem dobrze zorganizowanej komunikacji miejskiej, sprawnej sieci drogowej, jak i wystarczającej ilości miejsc parkingowych.

Jeśli firmy ze strefy nie chcą ułatwić dotarcia do miejsc pracy tysięcy osób, widać nie ma z tym problemu. Zapewniam, że w dzisiejszej sytuacji na rynku pracy, gdy to pracodawcy walczą o pracowników, w momencie gdy pracownicy zaczną się zwalniać z pracy z powodu braku możliwości dojazdu, firmy zaraz zorganizują własną komunikację w obrębie strefy, a nawet i dalej. Pracownicy - głownie tych dużych firm, gdy te proponują dodatkowe profity wybierają np. ..karty multi sport (lub podobne), ŻADEN pracownik nie wybierze bezpłatnej komunikacji firmowej - gdyby wybierali, chwila moment firmy zorganizowałyby takową.

Weźmy przykład z innej branży: markety - samy finansują linie autobusowe dla osób, które przynoszą im zyski-czyli klientów.
Korporacje również mogą zorganizować swoim "narzędziom" (do wytwarzania zysków) jakiś transport.
Dla porównania Strefa Ekonomiczna Niepołomice - wiele firm opłaca autobusy, by pracownicy mogli docierać do pracy.

ngy16687 pisze:Tak własnie działają duże miasta

- no to mamy różny obraz "dużych miast", w tych moich strefy przemysłowe, ekonomiczne itp. mają własną komunikację. Co innego zapewniać komunikację, miejsca parkingowe, ciągi komunikacyjne do miejsc w których ludzie mieszkają, a co innego "puszczać" linię po strefie ekonomicznej. Dla porównania jest w Krakowie taka duuuża strefa przemysłowa - Huta Sędzimira i czy tam wewnątrz jeździ komunikacja miejska? Nie ! Wewnątrz jest komunikacja firmowa.

A co do podatków: takim sposobem myślenia napędzamy tylko machinę podatków. Żadna, ale to żadna firma nie będzie płacić specjalnie wyższych podatków, by zapewnić linię miejskiej komunikacji do swojej firmy - każda, ale to każda firma jeśli będzie taka potrzeba zorganizuje swoją linię, będzie to o wiele tańsze, lepsze i bardziej dostosowane do jej potrzeb. Poza tym odnośnie podatków, to te firmy z wszystkich SSE to jakieś preferencje podatkowe mają (nie małe), więc tym bardziej nie zasadne by pozostałe krakowskie firmy dodatkowo składały się na ich komunikację..

A odnośnie konieczności spacerów, to ja by dotrzeć na Rynek Główny, również końcowy etap muszę pokonać na nogach...

Nowy
Posty: 804
Rejestracja: 12 lip 2014, 13:04

Re: Komunikacja publiczna na Życzkowskiego w Krakowie pomiędzy biurowcami - petycja

Postautor: Nowy » 12 gru 2017, 12:35

Idąc tym tropem, można dojść do absurdu, że oto uczelnie, szkoły, wszystkie firmy miałyby sobie organizować komunikację publiczną własną. Nie chodzi przypadkiem o to, że dobra komunikacja publiczna ma skutecznie dowozić ludzi z mieszkań do pracy (ewentualnie szkoły)?


mik
Posty: 566
Rejestracja: 07 lip 2016, 10:11

Re: Komunikacja publiczna na Życzkowskiego w Krakowie pomiędzy biurowcami - petycja

Postautor: mik » 12 gru 2017, 13:45

Skoro GDK mogło zorganizować transport dla pracowników firm wynajmujących u nich powierzchnie biurowe to czemu taki Comarch czy inny podmiot nie może zrobić tego samego? Popieram to co mówi maciek.

Autobus do Avia kursuje też nie cały dzień tylko rano i wieczorem.

Uczelnie i szkoły są publiczne, finansowane z podatków. Firmy czy fabryki raczej nie są. Z drugiej strony za komunikację 'publiczna' płacisz biletami a za busik do pracy będzie płacił Comarch czy inny.

maciek
Posty: 98
Rejestracja: 22 cze 2015, 21:21

Re: Komunikacja publiczna na Życzkowskiego w Krakowie pomiędzy biurowcami - petycja

Postautor: maciek » 12 gru 2017, 15:19

Nowy pisze:Idąc tym tropem, można dojść do absurdu, że oto uczelnie, szkoły, wszystkie firmy miałyby sobie organizować komunikację publiczną własną. Nie chodzi przypadkiem o to, że dobra komunikacja publiczna ma skutecznie dowozić ludzi z mieszkań do pracy (ewentualnie szkoły)?

Przejście od przystanku AWF do początku ul. Życzkowskiego to 150 m., więc komunikacja publiczna dowozi do pracy i szkoły (PK).
Nie mam nic przeciwko temu, by któraś linia autobusowa np. 129 przejeżdżała przez Życzkowskiego, lecz pomysł utworzenia publicznej linii autobusowej o długości 2,8 km w pętli, przeznaczonej tylko i wyłącznie dla użytku przez pracowników SSE uważam za absurdalny. :?

lrc1912
Posty: 739
Rejestracja: 23 cze 2016, 13:17

Re: Komunikacja publiczna na Życzkowskiego w Krakowie pomiędzy biurowcami - petycja

Postautor: lrc1912 » 12 gru 2017, 22:07

:|
Ostatnio zmieniony 12 lut 2022, 12:20 przez lrc1912, łącznie zmieniany 1 raz.

Nowy
Posty: 804
Rejestracja: 12 lip 2014, 13:04

Re: Komunikacja publiczna na Życzkowskiego w Krakowie pomiędzy biurowcami - petycja

Postautor: Nowy » 13 gru 2017, 1:33

maciek pisze:Nie mam nic przeciwko temu, by któraś linia autobusowa np. 129 przejeżdżała przez Życzkowskiego

A może to jest jakiś pomysł na przyszłość :)


Awatar użytkownika
Wściekły Wąż
Posty: 251
Rejestracja: 04 gru 2017, 18:15

Re: Komunikacja publiczna na Życzkowskiego w Krakowie pomiędzy biurowcami - petycja

Postautor: Wściekły Wąż » 13 gru 2017, 8:57

Jedno mam tylko do dodania. To że zikit mówi, że coś się nie da, to nie znaczy że się nie da.
Mieszkam teraz na osiedlu, gdzie lata trwała walka o linię autobusową. Zikit się zapierał rękami i nogami, że się nie da, bo uliczki za ciasne, bo za ostre zakręty, bo to, bo tamto.
Gdy ludzie nie dali sobie wciskać ciemnoty i walczyli o swoje, to się okazało, że się da. Linia jeździ (przegubowcami, które miały się nie mieścić) i ma się dobrze.

ngy16687
Posty: 506
Rejestracja: 20 wrz 2015, 18:36

Re: Komunikacja publiczna na Życzkowskiego w Krakowie pomiędzy biurowcami - petycja

Postautor: ngy16687 » 01 maja 2018, 8:24

Próbny przejazd autobusu po SSE Czyżyny
Mimo odmownej odpowiedzi ZIKiT w sprawie uruchomienia linii do Specjalnej Strefy Ekonomicznej Czyżyny, mieszkańcy się nie poddają. Niedawno możliwość poprowadzenia tam autobusu postanowili sprawdzić studenci Koła Naukowego Logistyki TILOG z Politechniki Krakowskiej. Jako że i tak mieli wynajęty autobus Scania CLL w ramach Dnia Lądowca (święto Wydziału Inżynierii Lądowej PK), a obiekty Uczelni znajdują się w pobliżu, postanowili wykorzystać okazję i wykonać jazdy próbne, a wszystko za zgodą MPK i w asyście inspektora Przewoźnika.

Więcej na Krakowski blog o komunikacji miejskiej krabok.wordpress.com/2018/04/30/probny-przejazd-autobusu-po-sse-czyzyny



Wróć do „Dzielnica Czyżyny w Krakowie - sprawy ważne dla mieszkańców”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości