Miejsca postojowe parkowanie na os. Avia / Orlińskiego
: 31 sty 2016, 17:10
Witam byłem w biurze dowiadywałem się i faktycznie miejsc parkingowych będzie bardzo mało ,miejsca zewnętrzne jest ich jak na lekarstwo Budimex musi pomyśleć o jak najszybszym zagospodarowaniu terenu wokół osiedla pod miejsca postojowe gdyż jeżeli inwestycja zostanie oddana w całości wtedy zacznie się chaos i tragedia ludzie zaczną parkować gdzie tylko się da będzie dochodziło do nieuniknionych konfliktów stawianie pojazdów na chodnikach zastawianie tych którzy już te miejsca nabyli co spowoduje iż ulica która ma być dwukierunkowa stanie się jednokierunkowa ,osoby wyjeżdżające będą się nawzajem blokować z osobami wjeżdżającymi gdyż po obu stronach chodnika będą po parkowane pojazdy .Już zauważyłem że zaczynają co po niektórzy parkować swoje pojazdy na miejscach postojowych zewnętrznych jak by prawo jazdy dał im w prezencie stevie wonder zajmując dwa miejsca naraz to gdzie ma wtedy się wcisnąć kolejny samochód ludzie tak być nie może.Kolejna rzecz trzeba wprowadzić strefę ruchu Dlaczego ?
Gdyż Jeśli dany odcinek oznaczony jest jako "droga wewnętrzna" oznacza to, że nie mamy do czynienia z drogą publiczną - jej zarządcą jest w tym przypadku właściciel terenu, np. lokalna spółdzielnia mieszkaniowa. Za stan nawierzchni odpowiada w tym przypadku właściciel drogi, on ustala też organizację ruchu. Z perspektywy kierowcy oznacza to tyle, że na danym odcinku nie obowiązują przepisy wynikające z zapisów Prawa o Ruchu Drogowym. Nie wiążą nas np. zapisy mówiące o parkowaniu. Jeśli dany kierowca zaparkuje samochód wbrew wszelkim prawom Kodeksu Drogowego i logiki policja i straż miejska - bez zgody zarządcy drogi - nie będzie go mogła ukarać...
Właśnie z tego względu w połowie 2011 roku ustanowiono tzw. "strefę ruchu", o której informuje nas znak "D- 52". Zmiana w przepisach poskutkowała jednak tym, że wielu kierowców myli "strefę ruchu" ze "strefą zamieszkania". W czym tkwi różnica?
Obszar oznaczony jako "strefa ruchu" obejmuje co najmniej jedną drogę wewnętrzną (czyli zarządzaną przez lokalną instytucję pokroju spółdzielni mieszkaniowej) - wjazd i wyjazd z tej strefy muszą być oznaczone znakami "D52" i "D53". Rozpoczynający strefę biały znak "D52" przez kierowcę powinien być traktowany, jako informacja, że zarządca drogi zgodził się, by na danym obszarze obowiązywały ogólne zasady ruchu określone przepisami kodeksu drogowego. Jest to również ważna wiadomość dla służb porządkowych. Za złamanie przepisów policja czy straż miejska może nas ukarać mandatem, bez konieczności występowania o zgodę do zarządcy drogi.
Wtedy będzie szansa iż ludzie nie będą stawać gdzie popadnie lub kolejnym rozwiązaniem są słupki wzdłuż chodnika , ktoś powie to gdzie mam stać jak mnie nie stać na miejsce postojowe odp.bym krótko a w D....e mnie też osobiście na takie miejsce jak na razie nie stać ale będę robił wszystko aby nie utrudniać życia innym mieszkańcom.Przykład z jednego osiedla w Krakowie samochody po parkowane po obu stronach chodnika i matka z wózkiem musi iść środkiem drogi prowadzącej do osiedla gdyż miejsca tyle co dla zwykłego przechodnia ledwo starcza a w godzinach szczytu co będzie wyjeżdżało setki pojazdów do będzie wtedy katastrofa. Dobrym rozwiązaniem był by również monitoring gdyż ochrona to jest chyba tylko na papierze bez urazy ale od dziadków na grupach inwalidzkich oczekiwać cudów że będą się starać pomóc skutecznie nie ma co.
Docelowo przy ul. Orlińskiego powstanie 2150 mieszkań, a na przyległym osiedlu Avia – 1350 mieszkań.Przeliczając to na ilość pojazdów co po niektórzy będą mieli ich po dwa to już powinno Deweloperowi otworzyć oczy żeby się nie okazało że opinia o tym osiedlu wpłynie również na inwestora.
Gdyż Jeśli dany odcinek oznaczony jest jako "droga wewnętrzna" oznacza to, że nie mamy do czynienia z drogą publiczną - jej zarządcą jest w tym przypadku właściciel terenu, np. lokalna spółdzielnia mieszkaniowa. Za stan nawierzchni odpowiada w tym przypadku właściciel drogi, on ustala też organizację ruchu. Z perspektywy kierowcy oznacza to tyle, że na danym odcinku nie obowiązują przepisy wynikające z zapisów Prawa o Ruchu Drogowym. Nie wiążą nas np. zapisy mówiące o parkowaniu. Jeśli dany kierowca zaparkuje samochód wbrew wszelkim prawom Kodeksu Drogowego i logiki policja i straż miejska - bez zgody zarządcy drogi - nie będzie go mogła ukarać...
Właśnie z tego względu w połowie 2011 roku ustanowiono tzw. "strefę ruchu", o której informuje nas znak "D- 52". Zmiana w przepisach poskutkowała jednak tym, że wielu kierowców myli "strefę ruchu" ze "strefą zamieszkania". W czym tkwi różnica?
Obszar oznaczony jako "strefa ruchu" obejmuje co najmniej jedną drogę wewnętrzną (czyli zarządzaną przez lokalną instytucję pokroju spółdzielni mieszkaniowej) - wjazd i wyjazd z tej strefy muszą być oznaczone znakami "D52" i "D53". Rozpoczynający strefę biały znak "D52" przez kierowcę powinien być traktowany, jako informacja, że zarządca drogi zgodził się, by na danym obszarze obowiązywały ogólne zasady ruchu określone przepisami kodeksu drogowego. Jest to również ważna wiadomość dla służb porządkowych. Za złamanie przepisów policja czy straż miejska może nas ukarać mandatem, bez konieczności występowania o zgodę do zarządcy drogi.
Wtedy będzie szansa iż ludzie nie będą stawać gdzie popadnie lub kolejnym rozwiązaniem są słupki wzdłuż chodnika , ktoś powie to gdzie mam stać jak mnie nie stać na miejsce postojowe odp.bym krótko a w D....e mnie też osobiście na takie miejsce jak na razie nie stać ale będę robił wszystko aby nie utrudniać życia innym mieszkańcom.Przykład z jednego osiedla w Krakowie samochody po parkowane po obu stronach chodnika i matka z wózkiem musi iść środkiem drogi prowadzącej do osiedla gdyż miejsca tyle co dla zwykłego przechodnia ledwo starcza a w godzinach szczytu co będzie wyjeżdżało setki pojazdów do będzie wtedy katastrofa. Dobrym rozwiązaniem był by również monitoring gdyż ochrona to jest chyba tylko na papierze bez urazy ale od dziadków na grupach inwalidzkich oczekiwać cudów że będą się starać pomóc skutecznie nie ma co.
Docelowo przy ul. Orlińskiego powstanie 2150 mieszkań, a na przyległym osiedlu Avia – 1350 mieszkań.Przeliczając to na ilość pojazdów co po niektórzy będą mieli ich po dwa to już powinno Deweloperowi otworzyć oczy żeby się nie okazało że opinia o tym osiedlu wpłynie również na inwestora.