Brak koszy na śmieci i termin ich dostarczenia - Avia 5

Forum dla przyszłych mieszkańców i osób zastanawiających się czy kupić mieszkanie na osiedlu Avia 5 Budimexu w Krakowie.
madlen
Posty: 19
Rejestracja: 18 lis 2016, 10:20

Re: Brak koszy na śmieci i termin ich dostarczenia - Avia 5

Postautor: madlen » 11 maja 2017, 10:08

Dokładnie :)

MP2017
Posty: 75
Rejestracja: 12 kwie 2017, 10:49

Re: Brak koszy na śmieci i termin ich dostarczenia - Avia 5

Postautor: MP2017 » 14 maja 2017, 20:53

W bieżącym miesiącu do dnia dzisiejszego zarejestrowaliśmy 149m3 wywozu śmieci mieszanych w tym gruzu co w przeliczeniu na wywiezione kontenery wg. ilości dni 1 kontener codziennie po 10m3 oraz drugi kontener od 02.05 do 08.05 codziennie 09.05 - 10.05 bez wywozu 11.05 wywóz 10m3 i w dniu dzisiejszym bez wywozu.

W przedziale dwóch tygodni dla dwóch kontenerów tylko 3 dni były bez wywozu drugiego kontenera w jednym dniu. Przedstawione wyniki jasno określają o dużym natężeniu remontów. Zabranie kontenera i ograniczenie go tylko do jednego naraża obecnie Wspólnotę na duży bałagan pozostawiania śmieci poremontowych gdzie popadnie w związku z brakiem możliwości wyrzucenia ich do kontenera, takie działania narażają Wspólnotę na nałożenie kary porządkowej przez Straż Miejską.
Wspólnota koszty ponosi od wywozu m3 śmieci i nie ma znaczenia ile kontenerów jest na dziedzińcu, do faktury wlicza się ilość wywiezionych m3 (może być jeden kontener 20m3 i będzie taka sama pojemność wywozu jak obecnie 2 po 10m3). Dwa kontenery zabezpieczają teren, bo jeżeli jeden jest przepełniony można wrzucić gruz do drugiego.
Koszt wywozu kontenerów za IV 2017 wynosił 19 390, 32 zł brutto w przeliczeniu na udziały właścicieli, zaliczki na gruz za ten miesiąc powinny wynosić 1,45 zł/m2 lokalu mieszkalnego lub usługowego. Każdy z właścicieli wpłaca zaliczki na gruz i każdy ma prawo do remontu swojego mieszkania dlatego tez prosimy o nie oczekiwanie od nas daty kiedy kto ma zakończyć remont mieszkania ponieważ jako administracja nie mamy wpływu na czas remontów.
Wg. naszego doświadczenia na innych Wspólnotach kontener na gruz podstawiany był na około 8 - 9 miesięcy i dla wszystkich mieszkańców ten koszt był uciążliwy ale niestety każdy właściciel płaci zaliczki i każdy ma prawo do remontu mieszkania. Mam nadzieje, że w czerwcu wywozy na tyle się zmniejszą i opłaty będą mniejsze, że będziemy mogli zrezygnować z jednego kontenera. Zaliczki które Państwo wpłacają będą rozliczone do rzeczywistych poniesionych kosztów wg. faktur po okresie remontów kiedy kontenery nie będą już podstawiane bo remonty zostaną zakończone. Dlatego też wpłacając zaliczki przez dłuższy czas pomimo zakończonego remontu zwiększają Państwo co miesiąc swoje zaliczki ( przychody) na poczet rozliczenia końcowego. Nie ma potrzeby zgłaszania o zakończonym remoncie, my po ilości wywozów oceniamy ile jest potrzebnych kontenerów, a intensywność remontów jest duża co widać po kosztach i wywozach.
Rozmawiałam w dniu dzisiejszym z zarządcą AVI 4 i ktoś podał Pani mylne informacje tam kontener na śmieci mieszane w tym gruz podstawiony był przez 8,5 miesięcy i wszyscy właściciele przez cały ten okres remontów płacili na koszty pokrycia wywozu gruzu. Po zakończeniu remontów u nich również wpłacone zaliczki zostały rozliczone na podstawie rzeczywistych kosztów wg, faktur.

Staramy się przeciągać podstawienie pojemników bytowych i segregacji oraz pojemnika na szkło w altanach śmietnikowych ale już coraz więcej mieszkań jest po remoncie i ludzie zaczynają zostawiać śmieci komunalne w altanach śmietnikowych a ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach zobowiązuje Wspólnotę do podstawienia pojemników.



To tyle co udało mi się dowiedzieć.

Risager
Posty: 126
Rejestracja: 16 lis 2014, 13:48

Re: Brak koszy na śmieci i termin ich dostarczenia - Avia 5

Postautor: Risager » 15 maja 2017, 13:32

W sumie spoko, że starają się przeciągnąć podstawienie pojemników na śmieci komunalne, skoro i tak musimy nadal płacić za kontenery na śmieci mieszane (budowlano-komunalne).
Może w tej sytuacji dobrym rozwiązaniem byłoby pozostanie na razie tylko z kontenerami na śmieci mieszane. Nie będziemy wtedy przynajmniej płacić podwójnie za wywóz śmieci. W altanach śmietnikowych można powiesić informację, żeby nie zostawiać tam śmieci, tylko nosić je do kontenera na śmieci mieszane i nie będzie problemu z utrzymaniem czystości.



Wróć do „Avia 5 (etap IV) - forum mieszkańców budynku”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości