Strona 1 z 2

Zestawienie kosztów za rok 2016 od zarządcy budynku Avia 2

: 15 mar 2017, 21:47
autor: lokatorAvia
alternatywy4 pisze:W skrzynkach na listy są zaproszenia na zebranie wspólnoty (23 marzec). W kopercie można znaleźć zestawienie kosztów za rok 2016.
Jakieś wnioski, propozycje po zapoznaniu się z liczbami/kwotami ?;)

hymmm tak analizując plany finansowe na 2017 to generalnie jedyny wniosek to podwyżki... czyli więcej będziemy płacić

Re: Zestawienie kosztów za rok 2016 od zarządcy budynku Avia 2

: 16 mar 2017, 13:22
autor: alternatywy4
Po zestawieniu jakie dostaliśmy śmiem twierdzić że zarządca jest niegospodarny a z roku na rok będzie co raz gorzej.
Dla przykładu:
Nowa propozycja opłat 2.85 zł/m2 + wariant ochrony (0.59 zł/m2 lub 1.18 zł/m2)
Przy opcji jaką mamy teraz jest to kwota ponad 4 zł (!!!).
To jest chora kwota.
Dla porównania:
Na ul.Krowoderskich Zuchów, przy ochronie całodobowej całkowity koszt za m2 to 3.10 zł.Przy czym blok ten ma prawie 15 lat i fundusz remontowy teoretycznie jest większy. Wspólnota z końcem roku założyła na klatce monitoring, nie wpłynęło to koszty m2.

Przy stawce 4 zł przebijamy ekskluzywną kaskadę przy Aqua Parku...

Re: Zestawienie kosztów za rok 2016 od zarządcy budynku Avia 2

: 16 mar 2017, 13:40
autor: przemu
proszę o wrzucenie zestawienia bo ja niestety nie znalazłem w skrzynce

Re: Zestawienie kosztów za rok 2016 od zarządcy budynku Avia 2

: 16 mar 2017, 23:47
autor: koperek87krk
przemu pisze:proszę o wrzucenie zestawienia bo ja niestety nie znalazłem w skrzynce

Ja także nie dostałem...
Niech ktoś wrzuci skan jeśli można... :twisted:

Re: Zestawienie kosztów za rok 2016 od zarządcy budynku Avia 2

: 17 mar 2017, 10:24
autor: lokatorAvia
koperek87krk pisze:
przemu pisze:proszę o wrzucenie zestawienia bo ja niestety nie znalazłem w skrzynce

Ja także nie dostałem...
Niech ktoś wrzuci skan jeśli można... :twisted:

No to zadzwońcie do ZZN i się zapytajcie o co chodzi. Jest to dość istotne bo powinniście też dostać rozliczenie za zeszły rok z info czy macie nadpłatę czy niedopłatę. Nawet jeśli ktoś wrzuci skan dokumentu to nie wrzuci tu Waszych indywidualnych rozliczeń bo nikt inny ich nie posiada.

Re: Zestawienie kosztów za rok 2016 od zarządcy budynku Avia 2

: 17 mar 2017, 16:18
autor: Joan
Bardzo drogo za wszystko płacimy.
Moi znajomi, mając mieszkanie na 2 Pułku za wszystko płacą znacznie, znacznie mniej.
Na zebraniu należałoby mocno poruszyć sprawę rozliczeń kosztów mediów - opłata stała zawyżona, zmienna też, koszty exploatacji 2 razy wyższe niż gdzie indziej.
Przepłacamy w każdej pozycji.

Re: Zestawienie kosztów za rok 2016 od zarządcy budynku Avia 2

: 17 mar 2017, 19:26
autor: alternatywy4
Joan pisze:Bardzo drogo za wszystko płacimy.
Moi znajomi, mając mieszkanie na 2 Pułku za wszystko płacą znacznie, znacznie mniej.
Na zebraniu należałoby mocno poruszyć sprawę rozliczeń kosztów mediów - opłata stała zawyżona, zmienna też, koszty exploatacji 2 razy wyższe niż gdzie indziej.
Przepłacamy w każdej pozycji.

Zgadzam się z Panią w 100%.
Trzeba to mocno poruszyć na zebraniu.
Rok z nimi przeżyjemy, obetnijmy wszelkie koszty i szukajmy nowego zarządcy.
Wydaje mi się że koszmarnie odebrali nasz blok, jest masa poprawek i chcą jeszcze na tym zarobić.

Re: Zestawienie kosztów za rok 2016 od zarządcy budynku Avia 2

: 17 mar 2017, 20:53
autor: D89
Ponieważ firma ochroniarska jawnie leci w kulki ze swoją stawką pierwszym krokiem powinno być przegłosowanie skrócenia pracy ochrony do 12 godzin dziennie. Będzie to też sygnał ostrzegawczy dla zarządcy - niech widzi że wspólnota jest zorganizowana i potrafi sprawnie podejmować takie decyzje.

Re: Zestawienie kosztów za rok 2016 od zarządcy budynku Avia 2

: 18 mar 2017, 19:18
autor: D89
Jak widać w planie gospodarczym najistotniejsze są pozycje: ochrona, energia elektryczna części wspólnej, utrzymanie czystości i zieleni oraz konserwacja wind. Na tych punktach powinniśmy się skupić na spotkaniu, bo tutaj można znaleźć realne oszczędności. Dlatego proponuję:
1. przegłosować decyzję o zmianie trybu pracy ochrony na 12h (punkt kluczowy - pokaże zarządcy że wspólnota jest zgrana i potrafi szybko podejmować decyzję),
2. przegłosować uchwałę zobowiązującą zarządcę w terminie 7 dni do rozesłania zapytań ofertowych do minimum 5 firm zajmujących się:
a) ochroną (a raczej dozorowaniem),
b) sprzątaniem,
c) utrzymaniem zieleni,
następnie niech zarządca udostępni (np. przez swoją stronę i system internetowy) zestawienie ofert i propozycję oszczędności,
2. przedyskutować i przegłosować oszczędności w zakresie energii elektrycznej w częściach wspólnych - tutaj głównie mam na myśli oświetlenie, myślę że nie ma potrzeby oświetlać wewnętrznego dziedzińca przez całą noc (i tak nikt tamtędy nie chodzi), jest to dość istotny punkt, redukcja koszów już 0 10% daje oszczędność 8 gr/m2 co na innych punktach (poza ochroną) będzie trudne do uzyskania.

Re: Zestawienie kosztów za rok 2016 od zarządcy budynku Avia 2

: 19 mar 2017, 21:08
autor: Bogdan
Mili Państwo.
pamiętajcie o jednym , ale najważniejszym - zarządca przedstawia propozycje a Wy nie musicie ich akceptować , to my decydujemy co i za ile będziemy kupować. ja jeszcze nie odebrałem mieszkania ; ale z przyjemnością zjawiłbym się na zebraniu wspólnoty. podajcie , proszę , gdzie , kiedy i o której ma się odbyć.
a teraz praktycznie:
- dlaczego ktoś nam ma narzucać dwa warianty ochrony?
- wybierzmy ochronę po 2 godziny dziennie ( od np. 6:00 do 8:00 )
- nakażmy zarządcy zebranie ofert na sprzątanie , konserwację , czy dbałość o zieleń
- obetnijmy wreszcie zarządcy stawkę za obsługę ( może sami podejmą wtedy decyzje że im się nie opłaca i wypowiedzą umowę )
- zweryfikujmy wreszcie jak idzie im dozór poprawek na częściach wspólnych ( jak są nieefektywni to jest podstawa do obcięcia ich wynagrodzenia )
czy ktoś dostał umowę z MPEC do weryfikacji? ( cały czas nie mogę zapomnieć o tych ściekach do podgrzania )
ja u siebie mam stawkę eksploatacyjną w kwocie 2,75 zł /m2 ; ale to jest spółdzielnia i osiedle dwudziestokilkuletnie , no i nie ma ochrony ; a jak przeliczyłem do metra całość opłat ( eksploatacja , części wspólne , winda , azart , woda , c.o , fundusz remontowy ( 2,80 do m2 ) to wychodzi mi 8,20 /m2.
ach , jeszcze odnośnie do ochrony - może być przydatna żeby podbudować swoje ego - jak podjechałem na 3 termin odbioru i stanąłem koło kontenera to wyskoczył do mnie dziadzio ze stróżówki - zobaczył przez okno co wyprawiam - i zaczął mnie przeganiać. powiedziałem mu że tylko na chwilę na odbiór swojego mieszkania ; od razu inny człowiek ; zaczął mnie przepraszać że nie wiedział i nawet pomógł mi sprawdzić dzwonek i domofon.
no , ale już ego podbudowałem i ochrona mi się nie przyda
pozdrawiam