Policyjna mapa zagrożeń i oznaczenie parkujących na Orlińskiego
Re: Policyjna mapa zagrożeń i oznaczenie parkujących na Orlińskiego
Policja ma codziennie rano i późnym wieczorem udane łowy na Orlińskiego. Wspólnie pomagamy wyrabiać normy i bonusy dla policjantów oraz mamy wkład w zasypywanie dziury w budżecie Krakowa.
Re: Policyjna mapa zagrożeń i oznaczenie parkujących na Orlińskiego
Gwoli przypomnienia, po raz nie wiem już który, parkowanie w strefie zamieszkania jest dozwolone tylko i wyłącznie w miejscach do tego wyznaczonych.
Parkowanie gdziekolwiek indziej, niezależnie czy się kogoś zastawia czy nie, czy jest to na ulicy czy na chodniku, czy częściowo tu i tu, czy się zostawia 200 czy 150 cm - jest nieprawidłowe.
Owszem, nie wszędzie jest to przestrzegane, mimo że powinno. I za każdym razem kiedy jestem na "oględzinach" swojego bloku i idę spacerem przez całe osiedle - po chodniku(!) - muszę robić slalom między samochodami i schodzić na ulicę, bo czasami w ogóle nie da się przejść. Sorry, ale nie zamierzam akceptować takiego stanu.
I tym bardziej nie mam ochoty co kilka lat przeznaczać ileś tam tysięcy z funduszu remontowego czy eksploatacji na remont chodników, bo jeden z drugim nie potrafi się zachować jak cywilizowany człowiek. I jeżeli tak to ma wyglądać, to zdecydowanie będę optować za doniczkami lub słupkami na każdym chodniku. I nie omieszkam skorzystać z ww. "mapy zagrożeń", jeżeli zajdzie taka potrzeba. Lojalnie uprzedzam.
Parkowanie gdziekolwiek indziej, niezależnie czy się kogoś zastawia czy nie, czy jest to na ulicy czy na chodniku, czy częściowo tu i tu, czy się zostawia 200 czy 150 cm - jest nieprawidłowe.
Owszem, nie wszędzie jest to przestrzegane, mimo że powinno. I za każdym razem kiedy jestem na "oględzinach" swojego bloku i idę spacerem przez całe osiedle - po chodniku(!) - muszę robić slalom między samochodami i schodzić na ulicę, bo czasami w ogóle nie da się przejść. Sorry, ale nie zamierzam akceptować takiego stanu.
I tym bardziej nie mam ochoty co kilka lat przeznaczać ileś tam tysięcy z funduszu remontowego czy eksploatacji na remont chodników, bo jeden z drugim nie potrafi się zachować jak cywilizowany człowiek. I jeżeli tak to ma wyglądać, to zdecydowanie będę optować za doniczkami lub słupkami na każdym chodniku. I nie omieszkam skorzystać z ww. "mapy zagrożeń", jeżeli zajdzie taka potrzeba. Lojalnie uprzedzam.
Re: Policyjna mapa zagrożeń i oznaczenie parkujących na Orlińskiego
Dla przypomnienia, jakby ktoś zapomniał
Kodeks Drogowy
Rozdział 5 - Porządek i bezpieczeństwo ruchu na drogach
Oddział 2 - Zatrzymanie i postój
Art. 46.
1. Zatrzymanie i postój pojazdu są dozwolone tylko w miejscu i w warunkach, w których jest on z dostatecznej odległości widoczny dla innych kierujących i nie powoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego lub jego utrudnienia.
4. Kierujący pojazdem jest obowiązany stosować sposób zatrzymania lub postoju wskazany znakami drogowymi.
Art. 47.
1. Dopuszcza się zatrzymanie lub postój na chodniku kołami jednego boku lub przedniej osi pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t, pod warunkiem że:
1.na danym odcinku jezdni nie obowiązuje zakaz zatrzymania lub postoju;
2.szerokość chodnika pozostawionego dla pieszych jest taka, że nie utrudni im ruchu i jest nie mniejsza niż 1,5 m;
3.pojazd umieszczony przednią osią na chodniku nie tamuje ruchu pojazdów na jezdni.
2. Dopuszcza się, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 pkt 2, zatrzymanie lub postój na chodniku przy krawędzi jezdni całego samochodu osobowego, motocykla, motoroweru, roweru lub wózka rowerowego. Inny pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t może być w całości umieszczony na chodniku tylko w miejscu wyznaczonym odpowiednimi znakami drogowymi.
Art. 49.
2. Zabrania się postoju:
1.w miejscu utrudniającym wjazd lub wyjazd, w szczególności do i z bramy, garażu, parkingu lub wnęki postojowej;
2.w miejscu utrudniającym dostęp do innego prawidłowo zaparkowanego pojazdu lub wyjazd tego pojazdu;
4.w strefie zamieszkania w innym miejscu niż wyznaczone w tym celu;
Bardzo mało tych zasad, są proste i logiczne, a niektórym jakoś ciężko to pojąć i stosować.

Kodeks Drogowy
Rozdział 5 - Porządek i bezpieczeństwo ruchu na drogach
Oddział 2 - Zatrzymanie i postój
Art. 46.
1. Zatrzymanie i postój pojazdu są dozwolone tylko w miejscu i w warunkach, w których jest on z dostatecznej odległości widoczny dla innych kierujących i nie powoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego lub jego utrudnienia.
4. Kierujący pojazdem jest obowiązany stosować sposób zatrzymania lub postoju wskazany znakami drogowymi.
Art. 47.
1. Dopuszcza się zatrzymanie lub postój na chodniku kołami jednego boku lub przedniej osi pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t, pod warunkiem że:
1.na danym odcinku jezdni nie obowiązuje zakaz zatrzymania lub postoju;
2.szerokość chodnika pozostawionego dla pieszych jest taka, że nie utrudni im ruchu i jest nie mniejsza niż 1,5 m;
3.pojazd umieszczony przednią osią na chodniku nie tamuje ruchu pojazdów na jezdni.
2. Dopuszcza się, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 pkt 2, zatrzymanie lub postój na chodniku przy krawędzi jezdni całego samochodu osobowego, motocykla, motoroweru, roweru lub wózka rowerowego. Inny pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t może być w całości umieszczony na chodniku tylko w miejscu wyznaczonym odpowiednimi znakami drogowymi.
Art. 49.
2. Zabrania się postoju:
1.w miejscu utrudniającym wjazd lub wyjazd, w szczególności do i z bramy, garażu, parkingu lub wnęki postojowej;
2.w miejscu utrudniającym dostęp do innego prawidłowo zaparkowanego pojazdu lub wyjazd tego pojazdu;
4.w strefie zamieszkania w innym miejscu niż wyznaczone w tym celu;
Bardzo mało tych zasad, są proste i logiczne, a niektórym jakoś ciężko to pojąć i stosować.
Re: Policyjna mapa zagrożeń i oznaczenie parkujących na Orlińskiego
Komentarz pozostawiam Wam.. (aby powiększyc proszę kliknąć w obraz)


Re: Policyjna mapa zagrożeń i oznaczenie parkujących na Orlińskiego
samochodowy pisze:Jeżeli pan xyz wyżej uważa, że skończyły się czasy parkowania to ciekawe co powie za kilka lat, gdy aut będzie jeszcze wielokrotnie więcej a miejsca jeszcze mniej. Polacy nadal nie mają wiele samochodów. Budowanie osiedla w taki sposób to oczywiście sprytne posunięcie ze strony Budimexu, ale to już inna sprawa, że obecnie nie powinno się dopuszczać takiej możliwości.
W sensie będą jeździć nimi też niemowlaki, przedszkolaki etc.? Zobacz sobie ile jest aut w Krk w przeliczeniu na ilość mieszkańców... Skąd ma się ich wziąć jeszcze dużo więcej?
Odnośnie BX: sprytne posunięcie, żerujące niestety na totalnej głupocie i naiwności ludzi, którzy mając auto/a kupują mieszkanie bez miejsca postojowego (bo za drogo, bo już nie było etc.). Myślisz, że BX zbudowałby osiedle w ten sposób, gdyby ludzie nie byli tak naiwni...?
Re: Policyjna mapa zagrożeń i oznaczenie parkujących na Orlińskiego
Rozwój dyskusji wskazuje niezbicie, że komuś gula skoczyła. I bardzo dobrze. Jeśli się pozwoli na dziki parking na Orlińskiego, to wjazdy i wyjazdy z osiedla będą koszmarem. Już teraz przed 8 rano są korki (przynajmniej wg. autora strony nowekoszmary), ale jeśli postawione pojazdy uniemożliwią przejazd aut z obu stron, to będzie kompletny paraliż komunikacyjny.
Dyskusji z samochodziarzem nie warto podejmować. ALE: nalepianie karnych k^&% i to jeszcze na lakier to nie tylko chamstwo. To jest czyn karalny i można ponieść srogie konsekwencje. Po pierwsze niszczenie lakieru, po drugie wulgaryzmy. Nie idźcie tą drogą. Po pierwsze są kulturalne "łosie", które nikogo nie obrażają. Po drugie, nalepiać je można tylko na szybie, skąd można je ściągnąć po zwykłym namoczeniu, nie niszcząc powierzchni.
Dyskusji z samochodziarzem nie warto podejmować. ALE: nalepianie karnych k^&% i to jeszcze na lakier to nie tylko chamstwo. To jest czyn karalny i można ponieść srogie konsekwencje. Po pierwsze niszczenie lakieru, po drugie wulgaryzmy. Nie idźcie tą drogą. Po pierwsze są kulturalne "łosie", które nikogo nie obrażają. Po drugie, nalepiać je można tylko na szybie, skąd można je ściągnąć po zwykłym namoczeniu, nie niszcząc powierzchni.
Re: Policyjna mapa zagrożeń i oznaczenie parkujących na Orlińskiego
Dla porządnego, dobrze wychowanego człowieka, wystarczy przepis lub znak drogowy, żeby wiedział gdzie może parkować, a gdzie nie. Dla baranów trzeba postawić mur z zasiekami, żeby mieć pewność, że nikt nie zaparkuje na trawie lub chodniku.
Re: Policyjna mapa zagrożeń i oznaczenie parkujących na Orlińskiego
Smieszny watek lubie poczytac i posmiac. W sumie taka mala sugestia, jakby budimez wybudowal wiecej miejsc postojowych to by mieszkania nie byly po 4500zl/m2 tylko sporo drozej 5500zl/m2 powiedzmy. Przecietny koszt budowy miejsca postojowego to 50 tys. Zl budimex jest o tyle fajny, ze w celu ulatwienia sprzedazy nie doliczal do ceny mieszkan ceny miejsc postojowych jak robia to inni deweloperzy. Miejsce postojowe to 10-12m2, zaawansowana konstrukcja podziemna, zelbetowa z systemami ochrony przeciwpozarowej, wentylacji mechanicznej, detekcji LNG itd. Dziwni sa ludzie ktorzy chca miec auto, a nie kupuja/wynajmuja miejsca postojowego. Moim zdaniem polskie prawo nie powinno zezwalac na taki zabieg jak rejestracja auta bez wskazania jego miejsca zameldowania gdzie bedzie nocowalo.
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 10 lip 2017, 16:43
Re: Policyjna mapa zagrożeń i oznaczenie parkujących na Orlińskiego
Stosunek miejsc parkingowych na tym osiedlu to 0.7 (w zaokrągleniu).
Dla zobrazowania 10 miejsc na 7 mieszkań.
Oczywistym jest ze miejsc będzie co najmniej dwukrotnie za mało oraz to ze zakazy parkowania będą przestrzegane.
Jest to teraz trochę naciągane tym ze niecałe osiedle jest oddane.
BX ma pełne prawo (niestety) do takiej sytuacji, ponieważ wg obowiązujących przepisów z 2015 (nie przez przypadek uruchomili wszystkie budowy do końca grudnia 2015) stosunek ten regulowany jest odgórnie, i w styczniu 2016 uległ on zmianie na 1. (możne pomyliłem 2014/2015, nieważne)
Niestety, pozostaje szukać parkingów strzeżonych/płatnych w okolicy ponieważ długoterminowego rozwiązania nie ma.
Koncepcja wybudowania parkingu wielopoziomowego wydaje się rozwiązaniem, nie zapominajmy ze takie miejsce będzie w cenie równowartości garażu podziemnego które stoją wolne.
Jestem przekonany ze parkingi płatne w okolicy jeszcze powstaną, jeśli nie, sam taki spróbuję uruchomić - świetny biznes w tej okolicy.
Dla zobrazowania 10 miejsc na 7 mieszkań.
Oczywistym jest ze miejsc będzie co najmniej dwukrotnie za mało oraz to ze zakazy parkowania będą przestrzegane.
Jest to teraz trochę naciągane tym ze niecałe osiedle jest oddane.
BX ma pełne prawo (niestety) do takiej sytuacji, ponieważ wg obowiązujących przepisów z 2015 (nie przez przypadek uruchomili wszystkie budowy do końca grudnia 2015) stosunek ten regulowany jest odgórnie, i w styczniu 2016 uległ on zmianie na 1. (możne pomyliłem 2014/2015, nieważne)
Niestety, pozostaje szukać parkingów strzeżonych/płatnych w okolicy ponieważ długoterminowego rozwiązania nie ma.
Koncepcja wybudowania parkingu wielopoziomowego wydaje się rozwiązaniem, nie zapominajmy ze takie miejsce będzie w cenie równowartości garażu podziemnego które stoją wolne.
Jestem przekonany ze parkingi płatne w okolicy jeszcze powstaną, jeśli nie, sam taki spróbuję uruchomić - świetny biznes w tej okolicy.
Re: Policyjna mapa zagrożeń i oznaczenie parkujących na Orlińskiego
mieszkaniecO1 pisze:Stosunek miejsc parkingowych na tym osiedlu to 0.7 (w zaokrągleniu).
Dla zobrazowania 10 miejsc na 7 mieszkań.
raczej 7 miejsc na 10 mieszkań
Wróć do „Osiedle Orlińskiego – dyskusje na tematy ogólne”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości