A to ja też podzielę się odpowiedzią BDX na moje zgłoszenie :
Jednocześnie informujemy, że wspomniane w Pana wiadomości elementy w postaci kapturków na zaworach w szachtach nie są elementami, które podlegają rękojmi ze względu na możliwość ich kradzieży lub łatwego uszkodzenia. Nie służą one do zamykania zaworu dopływu czynnika grzewczego do instalacji a do osłony nastawy, której nie można regulować.
Jeśli zachodzi konieczność zamknięcia zaworu dopływu instalacji C.O. czynność ta powinna być wykonywana przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje, np. konserwatora budynku. Ponadto nadmieniamy, że demontaż grzejników powoduje utratę rękojmi na szczelność instalacji centralnego ogrzewania.
Zgłoszenie dotyczące osłony zaworu zostało uznane za niezasadne z tytułu rękojmi.
W jednym piśmie przynajmniej dwa razy skłamali ...
1. W otrzymanej "instrukcji eksploatacji lokalu mieszkalnego przekazanego do indywidualnego wykończenia” jest mowa co należy zrobić i sprawdzić jeśli ogrzewanie nie działa: między innymi zamknąć dopływ, rozkręcić i wyczyścić filtr ...
2. “demontaż grzejników powoduje utratę rękojmi
na szczelność instalacji centralnego ogrzewania” . Owszem, zgodnie z pkt V.3 przekazanej “instrukcji eksploatacji lokalu mieszkalnego przekazanego do indywidualnego wykończenia” zostają użyte słowa takie jak “demontaż, utrata, rękojmia, szczelność” ,. W wspomnianym punkcie istnieje zapis “Demontaż grzejników powoduje utratę rękojmi na
szczelności jego podłączenia.” Próba rozszerzenia wyłączenia rękojmi przez BDX dla całej instalacji, kolejnym przykładem lekceważącego traktowania nabywców lokali .
3. Przyjmując wyjaśnienie, iż zawór ten nie służy do zamykania dopływu czynnika grzewczego do instalacji w konkretnym lokalu, niech BDX wskaże umiejscowienie zaworu pełniącego taką funkcję np. w razie awarii grzejnika.
W przypadku niewskazania takiegoż zaworu znajdującego się w szachcie, winniśmy zgłosić
usterkę polegającą na niezainstalowaniu zaworu odcinającego dopływ czynnika grzewczego do instalacji grzewczej lokalu. By uniknąć zbędnej korespondencji z BDX w tej z sprawie, należy uprzedzić ewentualne wyjaśnienie z ich strony , iż projektant/wykonawca/podwykonawca itp. nie przewidział takiego zaworu w szachcie. Przewidział, a sposób jego umiejscowienia znaleźć można w otrzymanej przez nabywcę “instrukcji eksploatacji lokalu mieszkalnego przekazanego do indywidualnego wykończenia” na str. 11 na Rys. 1. „Zdjęcie obrazujące szafkę instalacyjną.” - więc znowu kłamstwo.
4.Co do stwierdzenia, iż elementy w szachtach nie podlegają rękojmi ze względu na możliwość ich kradzieży lub łatwego uszkodzenia, oznacza wprost, iż z rękojmi wyłączone są wszystkie urządzenia techniczne znajdujące się w wspomnianych szachtach – takie jak zawory, liczniki itp. Jest to bardzo ciekawa teza, którą zapewne firma BDX rozszerzy w najbliższym czasie na elementy znajdujące się na zewnątrz budynku np. elementy ogrodzenia, elementy małej architektury, itp. gdyż mało tego, że istnieje możliwość ich kradzieży, bądź uszkodzenia to jeszcze w dodatku narażone są na wpływ zmiennych, czasami niekorzystnych warunków atmosferycznych
Itd itp ...
Maila o podobnej treści z kilkoma innymi wywodami odesłałem do BDX, z DW do naszego administratora.
Zobaczymy co znowu wymyślą, by nie wziąć odpowiedzialności.