Rzeczywiście chaos był spory i brak było uporządkowania i moderowania przez przewodniczącą (panią zarządcę).
Co do omawianych kwestii:
wszystkie uchwały mają być dostępne online do głosowania, w tym:
1.
uchwała dot. sprawozdania za rok 2017 - na zebraniu ostatecznie nie było głosów sprzeciwu do niej
2.
uchwała ws. rocznego planu na 2018 w kształcie, jeśli dobrze wysłuchałam w chaosie to:
~za m2 mieszkania i lok. użytk.
3 zł (obsługa działki infrastrukturalnej to błąd pań jak ktoś już wspomniał)
~ za m2 garażu i schowka
1,64 zł (partycypacja w kosztach wspólnych) plus 0,50 zł za m2 jako koszty utrzymania
~ za ochronę
0,68 zł za m2
~gruz
45 zł~miejsca parkingowe zewn. (dot. to tylko miejsc oznaczonych jako dla niepełnosprawnych obok klatki E - 8 miejsc)
25 zł~ kom. lok.
1,90 zł lub 1,68 zł (nie wiem w końcu, gdyż miały być w wysokości partycypacji w kosztach wspólnych jak garaż i schowek,a początkowo garaż i schowek były 1,90 zł ale przez pomyłkę związaną z działką infrastrukturalną, a potem spadły na 1,68, natomiast a kom. lok. nie wspominano o spadku) za m2
3.
uchwały odnośnie absolutorium została tylko "puszczona" na sali i też ma być online
4. co do
uchwały ws. rozliczania kosztów utrzymania garażu i miejsc postojowych (pkt 8 porządku obrad) - uchwała nie była dyskutowana i nie wiadomo czy to co ustaliliśmy jako kwoty i dyskusja temu towarzysząca już to objęła tematykę tej uchwały czy nie.
Dodatkowo miejsca postojowe na parkingu "kolorowym" i wzdłuż Stella za szlabanem to odrębne od naszej działki, ale chcą się przyłączyć do nas, aby się rozliczać wspólnie. Było to poruszone, ale niedokładnie i nie do końca, więc na razie nie wiadomo jakie to byłyby zasady, czy partycypowali w kosztach np. zarządu. Nie wiem czy online pojawi się jakaś uchwała odnośnie wspólnego rozliczania ze wspólnotami tych działek, ale chyba nie powinno jej być z racji, że nie zostały przedstawione szczegóły a tylko "rzucony" temat.
5. Co do
odczytu liczników to padła taka propozycja od firmy która administruje tymi licznikami, ale firma ta zastosowała szantaż, gdyż powiedziała zarządcy, że nie dostali pełnej zapłaty za zamontowane liczniki od budimexu i jeśli nie będzie podjętej uchwały odnośnie radiowego odczytu liczników (dokonywany 2 razy w roku a opłata 3,5 zł miesięcznie od mieszkania) to zdemontują liczniki. Uchwała ta nie powinna znaleźć się online, padła propozycja, że najpierw sprawa braku zapłaty budimexu powinna zostać wyjaśniona i w ogóle nie powinniśmy głosować nad tą uchwałą, choć uważam to za niepotrzebne, aby płacić za odczyt radiowy, nie mówiąc o tym w jaki sposób firma proponująca ten odczyt się zachowała - podobno dziś poinformowała zarządcę o tym ultimatum twierdząc, że godziła się na brak zapłaty budimexu traktując to jako inwestycję (chyba trzeba to czytać: wiedząc, że będzie dostawać sporą kasę za odczyt radiowy bo zagrozi demontażem liczników)
6.
punkt 10 porządku zebrania w ogóle nie został przedyskutowany - pani sprzątająca wyrzucała nas z zebrania bo kończył się jej czas pracy a my byliśmy tam dłużej niż to było planowane
7.
uchwała ws regulaminu windykacji będzie dostępna online - z informacji z zebrania: teraz firma zarządzająca "windykuje" od dłużników w ramach środków pieniężnych które otrzymuje. Jeśli podejmiemy tę uchwałę to będzie konieczność podpisania kolejnej umowy z firmą zarządzającą i płacenia dodatkowych środków za to co robią teraz w ramach środków pieniężnych które otrzymują. Panie powiedziały że dostały ten regulamin "z góry" i powiedziały, że czynności typu wysyłanie zawiadomień o nieuregulowanych płatnościach wykonują i tak. Odsetki ustawowe mogą być naliczane bez uchwalania tego regulaminu. Ja uważam, ze nie ma potrzeby generowania kolejnych kosztów poprzez kolejne umowy na czynności które są wykonywane w ramach dotychczas płaconego firmie wynagrodzenia, ale jakby ktoś miał jakieś argumenty za to poproszę o wskazanie, aby to przemyśleć

8.
uchwała ws. likwidacji ochrony - plan jest na likwidację ochrony z końcem czerwca i taka uchwała powinna pojawić się online
9.
uchwała ws. likwidacji dok. finansowej ma dot. możliwości likwidacji dokumentacji finansowej po wymaganym okresie jej przechowywania (tj. 5 lat, a w określonych przypadkach dłużej), aby nie gromadzić tej dokumentacji - uchwała tylko "puszczona" na sali, ma się pojawić online
Dodatkowo:10. jest
plan na likwidację kontenerów na gruz (i opłaty za nie) z końcem maja - taka uchwała powinna pojawić się online
11. jest propozycja, że każde mieszkanie ma płacić za
wywóz śmieci od ilości mieszkańców tam zamieszkujących, ale każde mieszkanie musi płacić za min. 1 os (dotychczas było 0 osób i można było w ogóle nie płacić za wywóz śmieci) i uchwała w takim kształcie powinna się pojawić online
12. Odbyła się
dyskusja odnośnie funduszu remontowego i z tego co zrozumiałam to chyba będzie dostępna uchwała do głosowania odnośnie wysokości tego funduszu w wys. 0,20 zł za m2
13.
nie było dyskusji odnośnie wolnych wniosków, nie wystarczyło czasu, tak jak na kilka innych kwestii,
ma odbyć się kolejne zebranie wspólnoty w kwietniu. M.in. odnośnie uchwały na wniosek użytkownika lok. usługowego nr 16 (nie wiem który to) odnośnie możliwości stawiania stolików na chodniku obok bloku - kwestii nie została przedyskutowana, nie dowiedzieliśmy się nawet który to lokal, więc uchwała nie powinna się pojawić online.
Możliwość głosowania online została uchwalona jeszcze przez budimex.
Padła prośba do pań z firmy zarządzającej, aby o kolejnym spotkaniu informowały wcześniej, gdyż tym razem z ustawowym terminem zawiadomienia na min. 7 dni przed zebraniem było krucho.
Liczba osób na zebraniu to ok 31% właścicieli z przekazywanej przez zarządcę informacji.