Najnowsze ustalenia z Administracją Nieruchomości - Orlińskiego 1

Forum dla osób, które kupiły mieszkanie w budynku Orlińskiego 1 w budowanym przez Budimex w krakowskich Czyżynach: zakup, budowa, wykończenie itp.
Anka
Posty: 15
Rejestracja: 02 wrz 2015, 0:58

Najnowsze ustalenia z Administracją Nieruchomości - Orlińskiego 1

Postautor: Anka » 22 cze 2018, 14:01

Dziś między 6 a 11 rozmawiałam z Administratorem:
1) rowery muszą zniknąć tzn. nie mogą być przypięte do barierek ze względu m.in. na przepisy przeciwpożarowe, gdyby był pożar, ubezpieczyciel nic nie wypłaci przez to, że nie były przepisy przestrzegane, w klatce E przypnę do każdego roweru taką informację (pisma podpisane przez Administratora), czy ktoś może w innych klatkach, jeśli istnieje też taki problem?
2) w ciągu 2 tygodni obiecano mi, że przy klatce E pojawią się stojaki na rowery, takie jak po drugiej stronie bloku, czyli w okolicach klatki A,
3) w przyszłym tygodniu pojawią się donice z kwiatami uniemożliwiające wjazd na chodnik szczególnie dostawców Buczka i cukierni Maja, będą także przed transformatorem, żeby auta nie zastawiały do niego dostępu w razie jakiejś awarii,
4) sprawa samochodu Rossmanna - pozwoliłam sobie przekazać zdjęcie Administratorowi - zwrócą im uwagę, pokazałam też pomysł wsadzenia drzewka i uzupełnienia trawy w tym miejscu, obiecali tym się zająć,
5) sprzątanie klatek schodowych - klatka E jak wracałam była wreszcie myta, m.in. po pół roku zniknęły nareszcie plamy sprzed moich drzwi!, Administrator ma jednak zwracać uwagę i przeprowadzać częstsze kontrole w całym bloku (2x w tyg.),
6) sprawa oznakowania jest bardziej skomplikowana, bo znaki postawił ZIKiT i nie możemy ich sami usunąć/ przestawić/ zmienić - tutaj na zmiany niestety będzie trzeba czekać najdłużej,
7) jeśli chodzi o pomieszczenie po ochronie - Administrator czeka na nasze pomysły, jest jednak jeden zasadniczy problem, musi zostać wykorzystane w taki sposób, żeby osoby sprzątające/ zajmujące się roślinami miały dostęp do wody oraz wc w tym miejscu.
To chyba tyle z najważniejszych rzeczy...
Ania

Anka
Posty: 15
Rejestracja: 02 wrz 2015, 0:58

Re: Najnowsze ustalenia z Administracją Nieruchomości

Postautor: Anka » 22 cze 2018, 14:14

P.S. teraz sobie przypomniałam, że zapomniałam o poruszeniu problemu przepełnionych śmietników... może jeszcze mi się uda spotkać z kimś z Administratorów

Fedaykin
Posty: 223
Rejestracja: 28 sty 2016, 15:33

Re: Najnowsze ustalenia z Administracją Nieruchomości

Postautor: Fedaykin » 22 cze 2018, 15:49

Anka pisze:P.S. teraz sobie przypomniałam, że zapomniałam o poruszeniu problemu przepełnionych śmietników... może jeszcze mi się uda spotkać z kimś z Administratorów

Zewnętrzne kosze na śmieci/kontenery raczej nie przepełniają się w trakcie tygodnia (przynajmniej w klatce E nie zauważyłem tego zjawiska). Problemem są chyba jedynie weekendy. Tutaj faktycznie przydałoby się jakieś działanie. Mam nadzieję, że Panie z Administracji podejdą do tematu nieco inaczej niż po prostu zwiększając na stałe liczbę kontenerów (dodatkowe kontenery poza weekendem wydają się zbędne - dodatkowy, niepotrzebny koszt dla wspólnoty), a problemu przepełnienia zewnętrznych koszy na śmieci i tak nie rozwiążą.


gucio
Posty: 1116
Rejestracja: 05 sty 2015, 1:21

Re: Najnowsze ustalenia z Administracją Nieruchomości

Postautor: gucio » 22 cze 2018, 16:05

Fedaykin pisze:
Anka pisze:P.S. teraz sobie przypomniałam, że zapomniałam o poruszeniu problemu przepełnionych śmietników... może jeszcze mi się uda spotkać z kimś z Administratorów

Zewnętrzne kosze na śmieci/kontenery raczej nie przepełniają się w trakcie tygodnia (przynajmniej w klatce E nie zauważyłem tego zjawiska). Problemem są chyba jedynie weekendy. Tutaj faktycznie przydałoby się jakieś działanie. Mam nadzieję, że Panie z Administracji podejdą do tematu nieco inaczej niż po prostu zwiększając na stałe liczbę kontenerów (dodatkowe kontenery poza weekendem wydają się zbędne - dodatkowy, niepotrzebny koszt dla wspólnoty), a problemu przepełnienia zewnętrznych koszy na śmieci i tak nie rozwiążą.

dokladnie tak to wyglada- kontenery w smietniku tym zamykanym w klatce E juz nie sa przepelnione i problemu narazie chyba nie ma , natomiast kosz przed klatka jest wiecznie przepełniony i wszystko lezy dokola klatki. Ostanio osobiscie sprzatalem w czynie społecznym :-) rozrzucone zuzyte pampersy i puszki po piwie ktore lezały nota bene przez dwa dni , w koncu jednak nie wytrzymalem i musialem to sprzatnac bo mnie brało na .... :oops:

knd
Posty: 310
Rejestracja: 08 maja 2017, 13:52

Re: Najnowsze ustalenia z Administracją Nieruchomości

Postautor: knd » 22 cze 2018, 16:22

Anka pisze:6) sprawa oznakowania jest bardziej skomplikowana, bo znaki postawił ZIKiT i nie możemy ich sami usunąć/ przestawić/ zmienić - tutaj na zmiany niestety będzie trzeba czekać najdłużej,

A możesz naświetlić dokładnie o jakie oznakowanie chodzi i co z nim chcesz zrobić? Nie jestem w temacie, a chciałbym się dowiedzieć o co chodzi. :)

Anka
Posty: 15
Rejestracja: 02 wrz 2015, 0:58

Re: Najnowsze ustalenia z Administracją Nieruchomości

Postautor: Anka » 22 cze 2018, 16:31

gucio pisze:
Fedaykin pisze:
Anka pisze:P.S. teraz sobie przypomniałam, że zapomniałam o poruszeniu problemu przepełnionych śmietników... może jeszcze mi się uda spotkać z kimś z Administratorów

Zewnętrzne kosze na śmieci/kontenery raczej nie przepełniają się w trakcie tygodnia (przynajmniej w klatce E nie zauważyłem tego zjawiska). Problemem są chyba jedynie weekendy. Tutaj faktycznie przydałoby się jakieś działanie. Mam nadzieję, że Panie z Administracji podejdą do tematu nieco inaczej niż po prostu zwiększając na stałe liczbę kontenerów (dodatkowe kontenery poza weekendem wydają się zbędne - dodatkowy, niepotrzebny koszt dla wspólnoty), a problemu przepełnienia zewnętrznych koszy na śmieci i tak nie rozwiążą.

dokladnie tak to wyglada- kontenery w smietniku tym zamykanym w klatce E juz nie sa przepelnione i problemu narazie chyba nie ma , natomiast kosz przed klatka jest wiecznie przepełniony i wszystko lezy dokola klatki. Ostanio osobiscie sprzatalem w czynie społecznym :-) rozrzucone zuzyte pampersy i puszki po piwie ktore lezały nota bene przez dwa dni , w koncu jednak nie wytrzymalem i musialem to sprzatnac bo mnie brało na .... :oops:


Dokładnie, mam na myśli te śmietniki na zewnątrz, które są przepelnione wiecznie, a które ktoś sfotografował i dodał zdjęcia na grupie na fb. Jest ich za mało bez wątpienia. Myślę, że to problem szczególnie w sezonie letnim, gdy spożywamy większą ilość napojów, słodyczy, lodów itd. na powietrzu. Jakieś dodatkowe 3-4 kosze sądzę, że pomogłyby rozwiązać problem i nie zrujnowały budżetu wspólnoty np. przez najbliższe 3 miesiące. A jesienią/ zimą może wystarczylaby dotychczasowa ilość.

Anka
Posty: 15
Rejestracja: 02 wrz 2015, 0:58

Re: Najnowsze ustalenia z Administracją Nieruchomości

Postautor: Anka » 23 cze 2018, 3:42

knd pisze:
Anka pisze:6) sprawa oznakowania jest bardziej skomplikowana, bo znaki postawił ZIKiT i nie możemy ich sami usunąć/ przestawić/ zmienić - tutaj na zmiany niestety będzie trzeba czekać najdłużej,

A możesz naświetlić dokładnie o jakie oznakowanie chodzi i co z nim chcesz zrobić? Nie jestem w temacie, a chciałbym się dowiedzieć o co chodzi. :)

Jest mnóstwo głosów mieszkańców dotyczących zastawiania dojazdu osobom, które mają wykupione miejsca postojowe, zastawiania wejść do klatek schodowych czy uniemożliwiania przejścia chodnikami, jeżdżenie dostawców lokali usługowych chodnikami i ich dewastacja itp. itd. Obecnie, bez odpowiednich znaków wygląda tu trochę jak w dżungli...
Odpowiednie ułatwiłyby życie i co ważne zmniejszyły zniszczenia części wspólnych.
Jakie? To już myślę temat do szerszej dyskusji. Na pewno ze względu na liczbę aut bez wykupionych miejsc, rozwiązanie jak na O4 czy O6 nie wchodzi w grę. Jednak auta powinny być parkowanie tak, by nie utrudnieniać życia pozostałym.


Mate
Posty: 89
Rejestracja: 01 cze 2016, 12:52

Re: Najnowsze ustalenia z Administracją Nieruchomości - Orlińskiego 1

Postautor: Mate » 23 cze 2018, 11:23

Anka pisze:
Jakie? To już myślę temat do szerszej dyskusji. Na pewno ze względu na liczbę aut bez wykupionych miejsc, rozwiązanie jak na O4 czy O6 nie wchodzi w grę. Jednak auta powinny być parkowanie tak, by nie utrudnieniać życia pozostałym.

Myli Się Pani, takie rozwiązanie wchodzi w grę i jest jedynym rozsądnym. W inny sposób nie da się wyegzekwować nieparkowania na chodnikach, niezastawiania wjazdów, ect. Niestety liczba aut bez wykupionych miejsc nie ma tu żadnego znaczenia, nie może być tak, że osoby bez miejsca będą parkować na chodniku, a tłumaczenie że "gdzieś musimy parkować" nie jest żadnym argumentem. Nie wspomnę już tego, że tymi "autami bez wykupionych miejsc" parkującymi pod naszym blokiem jeżdżą głównie mieszkańcy innych bloków.

Nikt nie chce zabrać ludziom miejsc do parkowania, mieszkańcy chcą tylko móc normalnie użytkować swoją własność, czyli przejść z wózkiem po chodniku, wjechać do garażu czy miejsca postojowego zewnętrznego. Mieszkańcy nie chcą za to patrzeć na powygniataną kostkę na chodniku czy na plamy oleju (widzą Państwo jak wygląda kostka wokół naszego bloku, zaledwie po pół roku użytkowania?)
Właścicielom "aut bez wykupionych miejsc" polecam parkingi wzdłuż ulicy Włodarczyka, (dziki parking naprzeciwko Lewiatana, czy parkingi miejskie na os. Dywizjonu 303) zawsze tam jest miejsce, a spacer stamtąd pod nasz blok zajmuje 2 min. Oczywiście dojście stamtąd do bloków w głębi osiedla potrwa dłużej, ale należy zastanowić się czy chcemy działać i podejmować decyzje w interesie swoim czy reszty osiedla i ich "aut bez wykupionych miejsc".

orlik
Posty: 78
Rejestracja: 04 paź 2017, 18:47

Re: Najnowsze ustalenia z Administracją Nieruchomości

Postautor: orlik » 25 cze 2018, 23:49

Anka pisze:Jakie? To już myślę temat do szerszej dyskusji. Na pewno ze względu na liczbę aut bez wykupionych miejsc, rozwiązanie jak na O4 czy O6 nie wchodzi w grę.

A dlaczego takie rozwiązanie miałoby nie wchodzić w grę, mnie się właśnie zdaje, że to jedyna szansa na uporządkowanie sytuacji z parkowaniem pod blokiem, które teraz jest zupełną wolną amerykanką.

gapek
Posty: 116
Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:25

Re: Najnowsze ustalenia z Administracją Nieruchomości - Orlińskiego 1

Postautor: gapek » 26 cze 2018, 23:31

Anka pisze:Myślę, że to problem szczególnie w sezonie letnim, gdy spożywamy większą ilość napojów, słodyczy, lodów itd. na powietrzu. Jakieś dodatkowe 3-4 kosze sądzę, że pomogłyby rozwiązać problem i nie zrujnowały budżetu wspólnoty np. przez najbliższe 3 miesiące.

Z informacji przekazanych przez administrację wynika, iż problem ten dotyczy zwłaszcza okolic sklepów Rossmann i Lewiatan oraz że zwrócono się z prośbą do właścicieli, aby zapewnili kosze na swój koszt ze względu na powyższe - wydaje mi się jednak, że mało nie zostało zweryfikowane czy prośba została spełniona -trzeba by zatem zainterweniować do administracji, aby wyegzekwowała od tych sklepów dodatkowe kosze przy nich (z pewnością przepełniony kosz jest często przed wejściem do tych sklepów od strony Stella)
Anka pisze: 6) sprawa oznakowania jest bardziej skomplikowana, bo znaki postawił ZIKiT i nie możemy ich sami usunąć/ przestawić/ zmienić - tutaj na zmiany niestety będzie trzeba czekać najdłużej,

Administracja po wielu interwencjach obiecała się tym zająć i jak widać udzielają mieszkańcom różnych informacji - gdyż ja otrzymałam informację, że znaków nie stawiał ZIKIT, ale że zostało wysłane pismo do ZIKIT o informację jakie znaki postawić aby służby interweniowały jeśli ktoś będzie parkował nieprawidłowo. Niestety nie ma dalszego monitoringu wysłanego pisma i interwencji ze strony Pań, aby sprawę pchnąć do przodu.
Jak widać mieszkańcy chcą uregulowania tej kwestii, gdyż według stanu na ubiegły tydzień właściciele ponad 41% udziałów (na niecałe 50% udziałów głosujących) opowiedzieli się za uchwałą ws. oznakowania osiedla poprzez wprowadzenie strefy zamieszkania (podobnie jak przy O4). Sprawa ta, z tego co wiem, została też zgłoszona straży miejskiej do przyglądnięcia się jakie wprowadzić oznaczenia, ale na razie brak ciągu dalszego sprawy. Polecam zgłaszać do administracji problem (mailowo), aby Panie wiedziały, że jest więcej osób chcących zmian, bo chyba wyniki uchwały im tego nie sugerują - może to przyspieszy ich działania..
Dodatkowo w dalszym ciągu czekamy na ustalenie przez Panie z administracji czy obie nasze drogi (za blokiem i przy klatce E) są drogami przeciwpożarowymi oraz czy to po stronie budimexu leży obowiązek ich oznakowania i jeśli tak to wyegzekwowanie tego jak najszybciej lub oznaczenie ich przez administrację jeśli jest to zadanie wspólnoty



Wróć do „Orlińskiego 1 (etap III) – forum mieszkańców budynku”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości