Ustalenia z drugiego zebrania wspólnoty mieszkaniowej - Orlińskiego 1

Forum dla osób, które kupiły mieszkanie w budynku Orlińskiego 1 w budowanym przez Budimex w krakowskich Czyżynach: zakup, budowa, wykończenie itp.
gapek
Posty: 116
Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:25

Ustalenia z drugiego zebrania wspólnoty mieszkaniowej - Orlińskiego 1

Postautor: gapek » 12 maja 2018, 7:30

Informacyjnie dla osób nieobecnych, na zebraniu poruszonych zostało kilka kwestii:
1. Została poddana pod głosowanie uchwała w sprawie oznakowania dookoła bloku, tj. wprowadzenie strefy zamieszkania tak aby uregulować kwestię dzikiego parkowania gdzie popadnie, przy czym zarządca jest zobowiązany do sprawdzenia jakie znaki powinny zostać wstawione, aby straż miejska/policja mogłam podejmować interwencje oraz do sprawdzenia czy da się wyznaczyć jakieś ogólnodostępne miejsca parkingowe.
Dodatkowo zarządca zwrócił się/ma sie zwrócić do Budimexu o wstawienie znaków drogi przeciwpożarowej, która powinna zostać oznakowana przez dewelopera.

2. Zmieniono sposób naliczania opłat za wywóz śmieci - okazało się, że do tej pory płaciliśmy tak dużo, gdyż kwota za wywóz śmieci tylko w 8% była pokrywana przez lokale usługowe, z racji naliczania im opłat stosownie do ich udziału procentowego a reszta kwoty była pokrywana przez mieszkańców (lokale uslugowe poza lewiatanem korzystają z naszych pomieszczeń smietnikowych). Wczoraj zostało to zmienione tak, że mają nas obowiązywać stawki takie jak ma MPO (15 zł osoba, 29 zł dwie osoby,...) a reszta kwoty do pokrycia ma zostać podzielona pomiędzy lokale usługowe - uchwała w tej sprawie była poddana pod głosowanie.
Co do dzwonów - podobno MPO jeśli widzi, że jest gdzie je ustawić na chodniku to nie chce dawać do pomieszczeń śmietnikowych.

3. Poddana została pod głosowanie uchwała o przyłączeniu parkingu "kolorowego" do rozliczania się pod naszą wspólnotą przy czym maja mieć własne rachunki bankowe i własne rozliczenia - mają swoje przychody z tytułu opłat za miejsca postojowe i sami płaca za swoje wydatki, księgowość itd.

4. Dyskutowana była kwestia pozwolenia lokalom usługowym na wystawianie stolików przed lokalami - na najem powierzchni przed lokalami. Ustalono, że można tam palić, spożywać alkohol, muszą zostawić min. 2 m chodnika do przejścia (uważam, że to może być trochę mało). Wstępna stawka to 2 zł z m za dzień, ale nie wiem czy ostatecznie taka stawka będzie wpisana w uchwale. Dla lokali wystawiających przed witrynami stoliki bez umowy ma być naliczana kara - nie wiem w jakiej wysokości ostatecznie.

5. Zaproponowano wybór zarządu wspólnoty-obecnie to nasza administracja ma powierzony zarząd wspólnoty w naszych aktach notarialnych i aby ten zarząd zmienić na zarząd składający się z mieszkańców potrzebna będzie uchwała podjęta w obecności notariusza - pomysł jest taki, że do końca czerwca jest zbieranie kandydatur osób które chciałyby być w zarządzie, a następnie zapewne będzie ustalane zebranie w celu zmiany zarządu i będą zbierane pełnomocnictwa od osób, które na zebranie bie przyjdą, aby w ich imieniu podjąć uchwałę o zmianie zarządu na zebraniu (potrzebujemy 50% +1 aby przegłosować uchwalłę). Propozycja jest taka, aby w zarządzie znalazła się osoba z każdej klatki (plus ewentualnie przedstawiciel lokali usługowych - nie wiem czy to najlepszy pomysł patrząc na czasem sprzeczne potrzeby i wizje przedstawicieli lokali uslugowych - na zebraniu było 3 właścicieli lokali uslugowych).

Co do przedstawicieli lokali usługowych - padła propozycja skrócenia zatoki dostaw od właścicieli lokali rossmann, lewiatan, ale byla niezgodność w tej kwestii ze strony właściciela innego lokalu - mają to dyskutować we własnym gronie. Dodatkowo właściciele rossmann, lewiatan chcą oddać "trochę" kolorowego parkingu do używania - ale nie wiem na czym więcej do końca stanęło, poza tym, że mają być abonamenty nocne na parkowanie.

6. Panie z administracji mają sprawdzić czy budimex był zobowiązany do zrobienia miejsc dla niepełnosprawnych (te pod klatką E są miejscami dostosowanymi do osób niepełnosprawnych ale może tam parkować każdy) i ile takich miejsc powinno być pod blokiem (jeśli powinny).

Wszystkie uchwały poddane pod głosowanie i te które mają zostać sporządzone zostaną zamieszczone rowniez online - termin głosowania nie został podany, ale może będzie do końca czerwca, tak jak termin zgłaszania się chętnych do zarządu.

Poruszanych było jeszcze kilka kwestii, ale chyba bez dokładnego zobowiązywania administracji do czegoś w części kwestii i bez większego "echa".
Prośba o wcześniejsze zamieszczanie informacji przez administrację, prośba o sprawdzanie firm które świadczą nam usługi z wykonywania przez nich swoich obowiązków, np. sprzątanie dookoła bloku, itp., tu padła prośba do nas, aby informować o problemach.
Poruszona została kwestia zmniejszenia kosztów sprzątania poprzez zmniejszenie liczby sprzątań halo garażowej z 4 do 2 w roku. Była również propozycja zmniejszenia częstotliwości "zamiatań" na klatce ale chyba bez odpowiedzi.
Bez odpowiedzi kwestia parkowania skuterów jednego z lokali na chodniku.
Bez odpowiedzi kwestia zaśmiecania petami przez użytkowników lokali usługowych (i mieszkańców..). Prośba o sprawdzenie możliwości zwiększenia miejsca dla rowerów - bez konkretnej odpowiedzi chyba. Kolejne deklaracje ze strony administracji o zemieszczenou wszystkich uchwał i regulaminów podjętych "za czasów budimexu" wraz z regulaminami w systemie.

Okazało się, że na uchwały zagłosowało Ok 30% - głosujmy zatem w sprawie uchwał! Został nam niecały tydzień. Jeśli nie uzbieramy 50%+1 to będą uchwały "wisiały" do oporu, ale np. Uchwała o ochronie może być już bezprzedmiotowa, bo jeśli mamy od lipca nie mieć ochrony to do końca maja trzeba wypowiedzieć umowę, więc przed końcem maja trzeba uzyskać większość.

Jeśli cos pominęłam, zapomniałam, prosiłabym o uzupełnienie przez innych uczestników zebrania :)

czekamy 2017
Posty: 81
Rejestracja: 23 mar 2016, 22:25

Re: Ustalenia z drugiego zebrania wspólnoty mieszkaniowej - Orlińskiego 1

Postautor: czekamy 2017 » 12 maja 2018, 11:03

gapek,

ja bym dodała jeszcze same wrażenia ze spotkania bo mieszkańcy którzy nie byli na spotkaniach mogą nie wiedzieć co i jak
Rzuca się kompletnie nie przygotowanie Pań do spotkania.
1. Rozmawiamy o oznakowaniu dróg, mniej więcej znają ich status, nie posiadały przy sobie rzutów bloków, strefy wokół bloku (otrzymaliśmy je w aktach) trochę rozmowa o niczym-przecież nie będziemy nosić na każde spotkanie całej dokumentacji budowlane
I tu jeszcze jedna sprawa, blok został oddany wrzesień 2017 minęło 8 miesięcy a ZZN nadal nie wyegzekwował od Budimexu prawidłowego oznakowania dróg

2.Rozmowa o wynajęciu chodnika , i tu ustalamy ile chcemy zostawić miejsca na chodniku żeby bezproblemowo przejść ale też żeby lokale mogły postawić-stoliki, ogródki, leżaki i Panie nawet nie sprawdziły jaka jest dyskutowana szerokość chodników przed lokalami (zarzekają się że są codziennie więc wypadało by się przygotować)
To samo tyczy się stawek za taki wynajem-brak wiedzy
Dwa lokale są zainteresowany takim wynajmem=brak wiedzy jakie to lokale, a dobrze byłoby wiedzieć

3. Kwoty wywozy za śmieci, Panie zastosowały sobie tylko znany algorytm który jest niekorzystny dla mieszkańców bo 4 osobowa rodzina płaci 120zł i ok 100zł opłaca 1lokal. Miejmy nadzieję że uchwała to zmieni. bo obecnie dopłacamy do lokali usługowych. Może dobrym pomysłem byłoby wydzielenie śmietnika C (tylko dla Lokali) który ostatnio pojawiła się na tapecie bo obecnie możemy korzystać z A,D,E
4. Zarząd musimy zwołać jak najszybciej bo robią co chcą, nie ma prawidłowej komunikacji na lini mieszkańcy-zzn, koszty np śmieci czy głosowanych funduszy remontowych wolą zawyżać niż obniżać, i owszem i może korekta będzie jeśli a dużo zapłaciliśmy ale pewnie nie wpłynie to na obniżkę czynszu tylko zostanie do dyspozycji wspólnoty

W ogóle mam wrażenie że ZZN jest mocno powiązany z BX bo trochę działa na niekorzyść wspólnoty:
a) brak wglądu do uchwał podpisanych przez BX za czasów zanim podpisaliśmy akty
b) umowa z ochroną- nie jest sprawdzana ich realizacja, niestety w większości nie realizowana. Na forum pojawiła się umowa, min ochroniarz może palić papierosy w miejscu wyznaczonym do tego-( ZZN nie wyznaczył takiego miejsca)
c) umowa z firmą sprzątającą- tu Panie są zadowolone, część mieszkańców też ale pojawiły się głosy że są miejsca tkj przed lokalami, przed tarasami na 1 piętrze (klatka c i d i e) na żwirku gdzie lądują różne rzeczy z wyższych pięter i nie są sprzątane
d) podsumowanie z komentarzem -brak odpowiedzi bardzo trafny- BYły to wolne wnioski które póki co zostały zignorowane bo poza tym że czasem Panie włączyły się w dyskusję to nie wiem czy będzie jakiś skutek
e) UWAŻAM ŻE NALEŻY ROZGLĄDNĄĆ SIĘ ZA OFERTAMI WSPÓŁPRACY Z INNYMI ZARZĄDCAMI WSPÓLNOTY- na dzień dzisiejszy mamy zarządzanie w postaci dwóch Pań gdzie jedna jest nowym pracownikiem bez pewnych uprawnień ( i chyba trochę bez doświadczenia) co potęguję całe to zamieszanie informacyjne i sposób prowadzenia zebrań.

sunder_fresh
Posty: 40
Rejestracja: 20 lut 2018, 12:51

Re: Ustalenia z drugiego zebrania wspólnoty mieszkaniowej - Orlińskiego 1

Postautor: sunder_fresh » 12 maja 2018, 19:54

A wiadomo co jest przyczyna tak niskiej frekwencji w glosowaniach??

Moze byc wrzucic do skrzynek jakies info zeby ludzie zaglosowali. Bo nie wierze ze 70% bloku to wynajmy.


Fedaykin
Posty: 223
Rejestracja: 28 sty 2016, 15:33

Re: Ustalenia z drugiego zebrania wspólnoty mieszkaniowej - Orlińskiego 1

Postautor: Fedaykin » 15 maja 2018, 11:04

Co do przedstawicieli lokali usługowych - padła propozycja skrócenia zatoki dostaw od właścicieli lokali rossmann, lewiatan, ale byla niezgodność w tej kwestii ze strony właściciela innego lokalu - mają to dyskutować we własnym gronie. Dodatkowo właściciele rossmann, lewiatan chcą oddać "trochę" kolorowego parkingu do używania - ale nie wiem na czym więcej do końca stanęło, poza tym, że mają być abonamenty nocne na parkowanie.


Pojawiły się informacje przy zatoce, że od dnia 15 V (otwarcie Rossmann'a) parkujące tam samochody będą odholowywane na koszt właściciela, więc nie wiem czy propozycja jest jeszcze aktualna. Być może właściciele lokali usługowych się nie dogadali, a może po prostu stwierdzili, że nie ma to sensu widząc pieniactwo niektórych osobników na zebraniu i brak możliwości w miarę szybkiego/sprawnego załatwienia sprawy.

Fakt jest taki, że wszystkie samochody parkujące w zatoce robią to bezprawnie i uniemożliwiają rozładunek towaru lokalom usługowym. Każdy z mieszkańców O1 w akcie notarialnym zobowiązywał się do udostępnienia tej strefy lokalom. Inna sprawa, że parkują tam także mieszkańcy innych budynków. Podobnie sprawa się ma np. z nieprawidłowo oznakowanymi miejscami dla niepełnosprawnych przy klatce E - mieszkam tu od ponad pół roku i tylko dwa razy widziałem parkującego na wspomnianych miejscach mieszkańca O1 ... zazwyczaj parkujący udają się w głąb osiedla.

Ciekaw jestem jak sprawa holowania się rozwinie i czyją jest inicjatywą. Słyszałem, że firmy bardzo często nie chcą odholowywać samochodów w takich sytuacjach, w obawie przed pozwami/odszkodowaniami. Na pewno byłoby to bardziej "estetyczne" rozwiązanie niż zamontowanie tam jakichś blokad, a ludzie z czasem nauczą się by nie stawać w zatoce. Z drugiej strony szkoda trochę tych dodatkowych 5-6 miejsc, które mogłyby się pojawić na skutek skrócenia zatoki. No, ale swoje miejsce mam, więc ... :P

gapek
Posty: 116
Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:25

Re: Ustalenia z drugiego zebrania wspólnoty mieszkaniowej - Orlińskiego 1

Postautor: gapek » 21 maja 2018, 15:05

Informacja ws. głosowania nad uchwałami:
Zespół Zarządców Nieruchomości Sp. z o. o . - Zarządca Wspólnoty Mieszkaniowej „ul. B. Orlińskiego 1” w Krakowie uprzejmie informuje, że w związku z zebraniem niewystarczającej liczby głosów do przegłosowania uchwał, głosowanie zostaje przedłużone do dnia 27.05.2018r.

Byłoby super, gdyby Ci którzy jeszcze nie głosowali, oddali swój głos. Namawiajcie sąsiadów :)

majster500
Posty: 25
Rejestracja: 27 sty 2015, 14:52

Re: Ustalenia z drugiego zebrania wspólnoty mieszkaniowej - Orlińskiego 1

Postautor: majster500 » 22 maja 2018, 22:18

Czyżby ruszyła obywatelska inicjatywa zbiórki podpisów ws ustaw? Chwile temu zapukał do mnie dżentelmen z listą mieszkańców i prośbą o podpis w sprawie ustaw. Czy takie podpisy są w ogóle ważne? I jak to się stało że ktoś (jak myślę) spoza ZZN ma listę wszystkich mieszkańców z adresami i nazwiskami?

kasiekk
Posty: 66
Rejestracja: 21 lut 2018, 16:58

Re: Ustalenia z drugiego zebrania wspólnoty mieszkaniowej - Orlińskiego 1

Postautor: kasiekk » 22 maja 2018, 22:34

U nas (klatka E) w tamtym tygodniu chodzili i zbierali podpisy. Ale Pan na liście miał tylko numery mieszkań, bez nazwisk. Dlaczego takie głosy miałyby być nieważne? Przecież nie są zbierane pod przymusem ;)


Fedaykin
Posty: 223
Rejestracja: 28 sty 2016, 15:33

Re: Ustalenia z drugiego zebrania wspólnoty mieszkaniowej - Orlińskiego 1

Postautor: Fedaykin » 22 maja 2018, 22:45

majster500 pisze:Czyżby ruszyła obywatelska inicjatywa zbiórki podpisów ws ustaw? Chwile temu zapukał do mnie dżentelmen z listą mieszkańców i prośbą o podpis w sprawie ustaw. Czy takie podpisy są w ogóle ważne? I jak to się stało że ktoś (jak myślę) spoza ZZN ma listę wszystkich mieszkańców z adresami i nazwiskami?

Na zebraniu była poruszana ewentualna kwestia "przemarszu" po klatkach ze względu na niską frekwencję w głosowaniach. Widząc, że nic się nie dzieje - może ktoś postanowił wziąć sprawy we własne ręce? Nie wiem w jakiej formie realizowano te podpisy, ale jeśli "dżentelmen" zapukał do Ciebie np. z listą uchwał do podpisania, które rozsyłała jakiś czas temu Administracja, to chyba nie powinno być problemu. Może przy okazji dogadał się w jakiś sposób z zarządcą budynku co do samej formy. Inicjatywa słuszna, ułatwiająca życie mieszkańcom. Sam planuję przemarsze po klatkach z laptopem w momencie gdy w BO pojawi się projekt @iti, dotyczący legalizacji dzikiego parkingu przy O1 (o ile się pojawi, może zostać odrzucony), w przeciwnym razie z miejscami postojowymi (co za tym idzie - z chodnikami) może być jeszcze gorzej.

To, że ktoś z wewnątrz wspólnoty ma listę adresów/nazwisk jakoś nie wydaje mi się naganne. W końcu jesteśmy wspólnotą, więc wgląd w tak podstawowe dane jak adres i nazwisko osoby, która współdzieli z Tobą przestrzeń wspólną jak najbardziej powinny być dostępne.

majster500
Posty: 25
Rejestracja: 27 sty 2015, 14:52

Re: Ustalenia z drugiego zebrania wspólnoty mieszkaniowej - Orlińskiego 1

Postautor: majster500 » 23 maja 2018, 8:00

Również uważam że inicjatywa jest słuszna, jednak zdziwił mnie brak informacji o tym. Mamy przecież forum, można też powiesić kartkę na klatce i nie byłoby niespodzianki, tłumaczenia każdemu z osobna kim się jest, po co się przyszło, w jakiej sprawie zbierane są podpisy, co dalej z tymi podpisami się stanie... Może osoba zbierająca podpisy sama rozjaśni sytuację, tak aby kolejni odwiedzeni nie zrobili takich oczu jak ja?

iti
Posty: 1482
Rejestracja: 13 lip 2014, 1:15

Re: Ustalenia z drugiego zebrania wspólnoty mieszkaniowej - Orlińskiego 1

Postautor: iti » 23 maja 2018, 10:45

Fedaykin pisze:Sam planuję przemarsze po klatkach z laptopem w momencie gdy w BO pojawi się projekt @iti, dotyczący legalizacji dzikiego parkingu przy O1 (o ile się pojawi, może zostać odrzucony), w przeciwnym razie z miejscami postojowymi (co za tym idzie - z chodnikami) może być jeszcze gorzej.

Słyszałem nieoficjalnie, że projekt budowy parkingu zostanie odrzucony, choć nie wiem jeszcze z jakich powodów i czy będzie to można oprotestować. Pewnie wszystkiego dowiemy się 4 czerwca. Ale to nie na temat, więc dyskusję o tym przenieśmy do właściwego wątku.



Wróć do „Orlińskiego 1 (etap III) – forum mieszkańców budynku”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość