1. Została poddana pod głosowanie uchwała w sprawie oznakowania dookoła bloku, tj. wprowadzenie strefy zamieszkania tak aby uregulować kwestię dzikiego parkowania gdzie popadnie, przy czym zarządca jest zobowiązany do sprawdzenia jakie znaki powinny zostać wstawione, aby straż miejska/policja mogłam podejmować interwencje oraz do sprawdzenia czy da się wyznaczyć jakieś ogólnodostępne miejsca parkingowe.
Dodatkowo zarządca zwrócił się/ma sie zwrócić do Budimexu o wstawienie znaków drogi przeciwpożarowej, która powinna zostać oznakowana przez dewelopera.
2. Zmieniono sposób naliczania opłat za wywóz śmieci - okazało się, że do tej pory płaciliśmy tak dużo, gdyż kwota za wywóz śmieci tylko w 8% była pokrywana przez lokale usługowe, z racji naliczania im opłat stosownie do ich udziału procentowego a reszta kwoty była pokrywana przez mieszkańców (lokale uslugowe poza lewiatanem korzystają z naszych pomieszczeń smietnikowych). Wczoraj zostało to zmienione tak, że mają nas obowiązywać stawki takie jak ma MPO (15 zł osoba, 29 zł dwie osoby,...) a reszta kwoty do pokrycia ma zostać podzielona pomiędzy lokale usługowe - uchwała w tej sprawie była poddana pod głosowanie.
Co do dzwonów - podobno MPO jeśli widzi, że jest gdzie je ustawić na chodniku to nie chce dawać do pomieszczeń śmietnikowych.
3. Poddana została pod głosowanie uchwała o przyłączeniu parkingu "kolorowego" do rozliczania się pod naszą wspólnotą przy czym maja mieć własne rachunki bankowe i własne rozliczenia - mają swoje przychody z tytułu opłat za miejsca postojowe i sami płaca za swoje wydatki, księgowość itd.
4. Dyskutowana była kwestia pozwolenia lokalom usługowym na wystawianie stolików przed lokalami - na najem powierzchni przed lokalami. Ustalono, że można tam palić, spożywać alkohol, muszą zostawić min. 2 m chodnika do przejścia (uważam, że to może być trochę mało). Wstępna stawka to 2 zł z m za dzień, ale nie wiem czy ostatecznie taka stawka będzie wpisana w uchwale. Dla lokali wystawiających przed witrynami stoliki bez umowy ma być naliczana kara - nie wiem w jakiej wysokości ostatecznie.
5. Zaproponowano wybór zarządu wspólnoty-obecnie to nasza administracja ma powierzony zarząd wspólnoty w naszych aktach notarialnych i aby ten zarząd zmienić na zarząd składający się z mieszkańców potrzebna będzie uchwała podjęta w obecności notariusza - pomysł jest taki, że do końca czerwca jest zbieranie kandydatur osób które chciałyby być w zarządzie, a następnie zapewne będzie ustalane zebranie w celu zmiany zarządu i będą zbierane pełnomocnictwa od osób, które na zebranie bie przyjdą, aby w ich imieniu podjąć uchwałę o zmianie zarządu na zebraniu (potrzebujemy 50% +1 aby przegłosować uchwalłę). Propozycja jest taka, aby w zarządzie znalazła się osoba z każdej klatki (plus ewentualnie przedstawiciel lokali usługowych - nie wiem czy to najlepszy pomysł patrząc na czasem sprzeczne potrzeby i wizje przedstawicieli lokali uslugowych - na zebraniu było 3 właścicieli lokali uslugowych).
Co do przedstawicieli lokali usługowych - padła propozycja skrócenia zatoki dostaw od właścicieli lokali rossmann, lewiatan, ale byla niezgodność w tej kwestii ze strony właściciela innego lokalu - mają to dyskutować we własnym gronie. Dodatkowo właściciele rossmann, lewiatan chcą oddać "trochę" kolorowego parkingu do używania - ale nie wiem na czym więcej do końca stanęło, poza tym, że mają być abonamenty nocne na parkowanie.
6. Panie z administracji mają sprawdzić czy budimex był zobowiązany do zrobienia miejsc dla niepełnosprawnych (te pod klatką E są miejscami dostosowanymi do osób niepełnosprawnych ale może tam parkować każdy) i ile takich miejsc powinno być pod blokiem (jeśli powinny).
Wszystkie uchwały poddane pod głosowanie i te które mają zostać sporządzone zostaną zamieszczone rowniez online - termin głosowania nie został podany, ale może będzie do końca czerwca, tak jak termin zgłaszania się chętnych do zarządu.
Poruszanych było jeszcze kilka kwestii, ale chyba bez dokładnego zobowiązywania administracji do czegoś w części kwestii i bez większego "echa".
Prośba o wcześniejsze zamieszczanie informacji przez administrację, prośba o sprawdzanie firm które świadczą nam usługi z wykonywania przez nich swoich obowiązków, np. sprzątanie dookoła bloku, itp., tu padła prośba do nas, aby informować o problemach.
Poruszona została kwestia zmniejszenia kosztów sprzątania poprzez zmniejszenie liczby sprzątań halo garażowej z 4 do 2 w roku. Była również propozycja zmniejszenia częstotliwości "zamiatań" na klatce ale chyba bez odpowiedzi.
Bez odpowiedzi kwestia parkowania skuterów jednego z lokali na chodniku.
Bez odpowiedzi kwestia zaśmiecania petami przez użytkowników lokali usługowych (i mieszkańców..). Prośba o sprawdzenie możliwości zwiększenia miejsca dla rowerów - bez konkretnej odpowiedzi chyba. Kolejne deklaracje ze strony administracji o zemieszczenou wszystkich uchwał i regulaminów podjętych "za czasów budimexu" wraz z regulaminami w systemie.
Okazało się, że na uchwały zagłosowało Ok 30% - głosujmy zatem w sprawie uchwał! Został nam niecały tydzień. Jeśli nie uzbieramy 50%+1 to będą uchwały "wisiały" do oporu, ale np. Uchwała o ochronie może być już bezprzedmiotowa, bo jeśli mamy od lipca nie mieć ochrony to do końca maja trzeba wypowiedzieć umowę, więc przed końcem maja trzeba uzyskać większość.
Jeśli cos pominęłam, zapomniałam, prosiłabym o uzupełnienie przez innych uczestników zebrania
