Podjęta uchwała nr 11 w sprawie wyrażenia zgody na rozliczanie parkingów ze wspólnotą - Orlińskiego 1
: 31 paź 2018, 13:22
Drodzy sąsiedzi,
jak wynika z otrzymanego do skrzynek powiadomienia (jeśli ktoś go nie otrzymał proszę dać tu znać) została przegłosowana uchwała nr 11 w sprawie przyłączenia parkingów z naszą wspólnotą.
Niestety uchwała ta została podjęta pod wpływem błędu.
Chciałabym przedstawić Wam sytuację jaka ma miejsce w kontekście parkingów (obu - tzw. kolorowego i wzdłuż Stella/Włodarczyka), mam nadzieję, że się uda zrobić to czytelnie, bo spraw jest w tej kwestii mnóstwo (zresztą nie tylko w tej).
1. Nie jest jasne jakich parkingów ta uchwała dotyczy - mowa o parkingach przed klatką B, C i D, ale administracja cały czas mówiła, że dotyczy to parkingu kolorowego, nie wspominając o parkingu przy Stella/Włodarczyka. Jak się okazało na moment przygotowywania uchwały zarządca nie miał świadomości, że zarządza również parkingiem przy stella/włodarczyka.
Błędna informacja otrzymana od zarządcy była przekazywana w trakcie zbierania głosów od Państwa w akcji "od drzwi do drzwi". Ponadto, żadna z poniższych informacji nie została wtedy przekazana osobom zbierającym głosy. Informacje te musieliśmy zdobywać na własną rękę, czasem przypadkowo, przy okazji innych "kwiatków" ze strony naszej administracji.
2. Jak się okazało administracja chce przyłączyć nie tylko parking kolorowy o którym mówiła (słowa administracji z zebrania i wielokrotnych rozmów telefonicznych i osobistych) ale całą działkę na której ten parking się znajduje.., która ciągnie się aż do placu za O5. Zarządca w momencie przygotowywania uchwały nie wiedział, że ma w zarządzie całą działkę (!), musieliśmy się dowiedzieć tego we własnym zakresie. Po udowodnieniu tego zarządcy zaczął on twierdzić, że być może (słowa zarządcy) działka będzie podzielona i tylko obecny parking kolorowy będzie wydzielony... Dopiero wczoraj udało mi się wyegzekwować od zarządcy sprawdzenie co mają w zarządzie - mają w zarządzie całą działkę. Po moim stwierdzeniu o wprowadzeniu członków wspólnoty w błąd mówiąc, że uchwała dotyczy tylko parkingu obok naszego bloku otrzymałam odpowiedź, że przecież w ramach całej działki jest też parking więc to na co się zgodziliśmy (!)..
3. Zarządca nie ma jasnego stanowiska czy uchwała dotyczy tylko parkingu kolorowego czy też tego przy STella/Włodarczyka - do jednych osób mówi, że chyba obu, do innych, że chodzi tylko o parking kolorowy...
4. Nasza wspólnota ponosi koszty obu parkingów: płacimy za prąd do oświetlenia i szlabanów przy obu parkingach - liczniki zostały przez naszego zarządcę przepisane na naszą wspólnotę (!) (po aferze z wyłączonym szlabanem w maju jeśli dobrze pamiętam.. kiedy budimex nie płacił za faktury), wszystkie koszty parkingów zostały przefakturowane przez Budimex na naszą wspólnotę i z pieniędzy naszej wspólnoty przez zarządcę zapłacone budimexowi. Poprosiłam o inwentaryzację liczników znajdujących się na terenie naszej wspólnoty w celu ustalenia wysokości kosztów jakie ponosimy - okazało się że zarządca nie wie gdzie są liczniki i jakie liczniki są na terenie wspólnoty - płaci zatem wszystkie faktury z tauron nie wiedząc nawet czego dotyczą, płaci również faktury tauron przefkaturowywane nam przez budimex. Podobno miał przestać płacić budimexowi (ze względu na długi budimexu wobec naszej wspólnoty) ale nie wiem czy przestał, gdyż nie otrzymałam zestawienia zobowiązań i należności o które zawnioskowałam, aby to zweryfikować
5. Płaciliśmy (lub nadal płacimy) za sprzątanie parkingu kolorowego - sprawa ta wyszła na jaw w lipcu w trakcie rozmów z właścicielem firmy sprzątającej, który podobno był poinformowany, że w ramach umowy z naszą wspólnotą ma również sprzątać parking kolorowy.. Po zrobieniu afery u zarządcy w tej kwestii zostało ustalone, że firma sprzątająca ma zwrócić niesłusznie wypłacone przez wspólnotę środki na rzecz sprzątania działki nie należącej do wspólnoty oraz miał zostać podpisany aneks do umowy opiewający na właściwą kwotę dotyczącą sprzątania tylko terenu naszej wspólnoty. Nie wiadomo czy obie te czynności zostały wykonane, gdyż z informacji otrzymanych na początku października środki nadal nie wróciły na konto wspólnoty, a kopii aneksu który miał być podpisany do dziś nie otrzymałam, mimo moich wielokrotnych próśb o to. Płacimy od września ub. roku - właściciel firmy sprzątającej określił tę kwotę an 756 zł miesięcznie. Niestety nie określił czy i jakie środki zapłaciliśmy za sprzątanie parkingu przy stella/włodarczyka.
6. Zarządca miał możliwość przekazać parkingi do rozliczania przez ich firmę w Warszawie, jednakże wzbrania się przed tym rękami i nogami, mimo naszych próśb o to, po to aby otrzymać zdefraudowane pieniądze. Nie założyli również konta osobnego dla tych parkingów, aby właściciele mogli wpłacić pieniądze - tłumaczyli się brakiem regonu. Osobiście kontaktowałam się z zarządcą O4 i O6 który zarządza również parkingiem za tymi blokami - tam został założony nip i jest konto - wszystko odbywa się poprawnie. Przekazałam wszystkie informacje naszemu zarządcy, jednakże do dziś nie uzyskał on nip-u dla tych parkingów
Głosowanie pod wpływem błędu wynika dla mnie również z innych kwestii - jak np. braku informacji ze strony zarządcy, że aktualnie ponosimy koszty tych parkingów, a skoro teraz tak się to odbywa, to może się tak również odbywać później, gdyż wszystkie liczniki, itp. będą zapisane na naszą wspólnotę, więc problemy i jakiekolwiek roszczenia będą kierowane do naszej wspólnoty jako umownego właściciela.
Wszystkie kwestie zostały przedstawione zarządcy an etapie głosowania uchwały po uzyskaniu tych wszystkich informacji z prośbą o wycofanie tej uchwały z racji wprowadzenia jej do głosowania nie mając pełnych informacji i z racji wprowadzania członków wspólnoty w błąd nie informując ich o tych sprawach - jednakże zarządca uchwały nie wycofał i biernie czekał na jej przegłosowanie.
Od czasu powiadomienia nas o podjętej uchwale mamy 6 tygodni na zaskarżenie jej do sądu. Kwestia tego, jak Państwo odnosicie się do wskazanych wyżej kwestii i co o tym wszystkim uważacie?
jak wynika z otrzymanego do skrzynek powiadomienia (jeśli ktoś go nie otrzymał proszę dać tu znać) została przegłosowana uchwała nr 11 w sprawie przyłączenia parkingów z naszą wspólnotą.
Niestety uchwała ta została podjęta pod wpływem błędu.
Chciałabym przedstawić Wam sytuację jaka ma miejsce w kontekście parkingów (obu - tzw. kolorowego i wzdłuż Stella/Włodarczyka), mam nadzieję, że się uda zrobić to czytelnie, bo spraw jest w tej kwestii mnóstwo (zresztą nie tylko w tej).
1. Nie jest jasne jakich parkingów ta uchwała dotyczy - mowa o parkingach przed klatką B, C i D, ale administracja cały czas mówiła, że dotyczy to parkingu kolorowego, nie wspominając o parkingu przy Stella/Włodarczyka. Jak się okazało na moment przygotowywania uchwały zarządca nie miał świadomości, że zarządza również parkingiem przy stella/włodarczyka.
Błędna informacja otrzymana od zarządcy była przekazywana w trakcie zbierania głosów od Państwa w akcji "od drzwi do drzwi". Ponadto, żadna z poniższych informacji nie została wtedy przekazana osobom zbierającym głosy. Informacje te musieliśmy zdobywać na własną rękę, czasem przypadkowo, przy okazji innych "kwiatków" ze strony naszej administracji.
2. Jak się okazało administracja chce przyłączyć nie tylko parking kolorowy o którym mówiła (słowa administracji z zebrania i wielokrotnych rozmów telefonicznych i osobistych) ale całą działkę na której ten parking się znajduje.., która ciągnie się aż do placu za O5. Zarządca w momencie przygotowywania uchwały nie wiedział, że ma w zarządzie całą działkę (!), musieliśmy się dowiedzieć tego we własnym zakresie. Po udowodnieniu tego zarządcy zaczął on twierdzić, że być może (słowa zarządcy) działka będzie podzielona i tylko obecny parking kolorowy będzie wydzielony... Dopiero wczoraj udało mi się wyegzekwować od zarządcy sprawdzenie co mają w zarządzie - mają w zarządzie całą działkę. Po moim stwierdzeniu o wprowadzeniu członków wspólnoty w błąd mówiąc, że uchwała dotyczy tylko parkingu obok naszego bloku otrzymałam odpowiedź, że przecież w ramach całej działki jest też parking więc to na co się zgodziliśmy (!)..
3. Zarządca nie ma jasnego stanowiska czy uchwała dotyczy tylko parkingu kolorowego czy też tego przy STella/Włodarczyka - do jednych osób mówi, że chyba obu, do innych, że chodzi tylko o parking kolorowy...
4. Nasza wspólnota ponosi koszty obu parkingów: płacimy za prąd do oświetlenia i szlabanów przy obu parkingach - liczniki zostały przez naszego zarządcę przepisane na naszą wspólnotę (!) (po aferze z wyłączonym szlabanem w maju jeśli dobrze pamiętam.. kiedy budimex nie płacił za faktury), wszystkie koszty parkingów zostały przefakturowane przez Budimex na naszą wspólnotę i z pieniędzy naszej wspólnoty przez zarządcę zapłacone budimexowi. Poprosiłam o inwentaryzację liczników znajdujących się na terenie naszej wspólnoty w celu ustalenia wysokości kosztów jakie ponosimy - okazało się że zarządca nie wie gdzie są liczniki i jakie liczniki są na terenie wspólnoty - płaci zatem wszystkie faktury z tauron nie wiedząc nawet czego dotyczą, płaci również faktury tauron przefkaturowywane nam przez budimex. Podobno miał przestać płacić budimexowi (ze względu na długi budimexu wobec naszej wspólnoty) ale nie wiem czy przestał, gdyż nie otrzymałam zestawienia zobowiązań i należności o które zawnioskowałam, aby to zweryfikować
5. Płaciliśmy (lub nadal płacimy) za sprzątanie parkingu kolorowego - sprawa ta wyszła na jaw w lipcu w trakcie rozmów z właścicielem firmy sprzątającej, który podobno był poinformowany, że w ramach umowy z naszą wspólnotą ma również sprzątać parking kolorowy.. Po zrobieniu afery u zarządcy w tej kwestii zostało ustalone, że firma sprzątająca ma zwrócić niesłusznie wypłacone przez wspólnotę środki na rzecz sprzątania działki nie należącej do wspólnoty oraz miał zostać podpisany aneks do umowy opiewający na właściwą kwotę dotyczącą sprzątania tylko terenu naszej wspólnoty. Nie wiadomo czy obie te czynności zostały wykonane, gdyż z informacji otrzymanych na początku października środki nadal nie wróciły na konto wspólnoty, a kopii aneksu który miał być podpisany do dziś nie otrzymałam, mimo moich wielokrotnych próśb o to. Płacimy od września ub. roku - właściciel firmy sprzątającej określił tę kwotę an 756 zł miesięcznie. Niestety nie określił czy i jakie środki zapłaciliśmy za sprzątanie parkingu przy stella/włodarczyka.
6. Zarządca miał możliwość przekazać parkingi do rozliczania przez ich firmę w Warszawie, jednakże wzbrania się przed tym rękami i nogami, mimo naszych próśb o to, po to aby otrzymać zdefraudowane pieniądze. Nie założyli również konta osobnego dla tych parkingów, aby właściciele mogli wpłacić pieniądze - tłumaczyli się brakiem regonu. Osobiście kontaktowałam się z zarządcą O4 i O6 który zarządza również parkingiem za tymi blokami - tam został założony nip i jest konto - wszystko odbywa się poprawnie. Przekazałam wszystkie informacje naszemu zarządcy, jednakże do dziś nie uzyskał on nip-u dla tych parkingów
Głosowanie pod wpływem błędu wynika dla mnie również z innych kwestii - jak np. braku informacji ze strony zarządcy, że aktualnie ponosimy koszty tych parkingów, a skoro teraz tak się to odbywa, to może się tak również odbywać później, gdyż wszystkie liczniki, itp. będą zapisane na naszą wspólnotę, więc problemy i jakiekolwiek roszczenia będą kierowane do naszej wspólnoty jako umownego właściciela.
Wszystkie kwestie zostały przedstawione zarządcy an etapie głosowania uchwały po uzyskaniu tych wszystkich informacji z prośbą o wycofanie tej uchwały z racji wprowadzenia jej do głosowania nie mając pełnych informacji i z racji wprowadzania członków wspólnoty w błąd nie informując ich o tych sprawach - jednakże zarządca uchwały nie wycofał i biernie czekał na jej przegłosowanie.
Od czasu powiadomienia nas o podjętej uchwale mamy 6 tygodni na zaskarżenie jej do sądu. Kwestia tego, jak Państwo odnosicie się do wskazanych wyżej kwestii i co o tym wszystkim uważacie?