Otrzymałem oficjalna opinię od budimexu odnośnie strefy zamieszkania i bramy wjazdowej:
Szanowny Panie,
dziękuje za wiadomość. W pierwszej kolejności pragnę przekazać, że zgodnie z informacją skierowaną wcześniej do współwłaścicieli działki infrastrukturalnej będącej częścią osiedla Avia w dniu 31.12.2018 r. zakończyliśmy zarządzanie tym terenem. Zapewniam, że staraliśmy się doprowadzić do końca kwestię wprowadzenia strefy zamieszkania. Ponieważ jednak współwłaściciele działki nie wypowiedzieli się w tej kwestii mimo wskazywanego terminu temat pozostaje nadal otwarty. Zostanie on oczywiście przekazany do nowego zarządcy działki infrastrukturalnej, tak więc prosimy już z nim kontaktować się w tej sprawie. Nowym zarządcą jest firma A.S. Nieruchomości.
W kwestii uruchomienia bram, jesteśmy na etapie sprawdzania i odbioru instalacji domofonowej na osiedlu Avia. O zaplanowanym terminie uruchomienia bram na teren osiedla Avia poinformujemy zarządców Wspólnot. Informacja zostanie przekazana z odpowiednim wyprzedzeniem.
Z poważaniem,
Postawienie betonowych słupków nie przeszkadza w postawieniu też znaków pionowych. Czy orientuje się ktoś czy np postawienie znaku b-36 t-24 i droga pozarowa może być egzekwowane gdy nie ma strefy zamieszkania?
http://strazmiejska.gda.pl/blog/2016/05 ... oga-zycia/ (3 z lewej)
"Podstawę do podjęcia skutecznej interwencji daje ustawienie znaków B-35 (Zakaz postoju) lub B-36 (Zakaz zatrzymywania się) i umieszczenie pod nimi tabliczki „Droga pożarowa”. Jeszcze skuteczniejsze jest połączenie znaków B-35 lub B-36 ze znakiem T-24 (informacja o tym, że pozostawiony pojazd zostanie usunięty na koszt właściciela). Zarządcy terenów powinni konsultować oznakowanie dróg pożarowych z przedstawicielami straży pożarnej."
Wydaje mi się, że w przypadku przyjechania straży miejskiej w takim przypadku nie może się skończyć tylko na mandacie ale również na odholowaniu auta.