Jedna tylko rzecz.... moze zmienimy lokalizacje na np. garaz podziemny? Zdaje sie ze wciaz tam jest sporo miejsca - bo stanie przy drzwiach (a w dodatku przy ochroniarzu ktorego chcemy sie pozbyc) moze byc nieco uciazliwe dla innych.
Termin pierwszego zebrania wspólnoty mieszkaniowej bloku Orlińskiego 12
Re: Termin pierwszego zebrania wspólnoty mieszkaniowej bloku Orlińskiego 12
Jak dla mnie bomba - chetnie przyjde na takie spotkanie i sie podpisze pod wnioskiem 
Jedna tylko rzecz.... moze zmienimy lokalizacje na np. garaz podziemny? Zdaje sie ze wciaz tam jest sporo miejsca - bo stanie przy drzwiach (a w dodatku przy ochroniarzu ktorego chcemy sie pozbyc) moze byc nieco uciazliwe dla innych.
Jedna tylko rzecz.... moze zmienimy lokalizacje na np. garaz podziemny? Zdaje sie ze wciaz tam jest sporo miejsca - bo stanie przy drzwiach (a w dodatku przy ochroniarzu ktorego chcemy sie pozbyc) moze byc nieco uciazliwe dla innych.
Re: Termin pierwszego zebrania wspólnoty mieszkaniowej bloku Orlińskiego 12
Ok. Może być i w garażu
.
Proponowałem przy wejściu, by zachęcić tych, którzy nie sprawdzają skrzynek, a będa ok. 19 przechodzić
.
Trafiłem na taki szablon wniosku o zebranie wspólnoty:
[url]www.dramax.pl/pliki/wniosek_zwolanie_zebrania.doc
[/url]
Podaje się wnioski w jakiej sprawie chce się zwołać zebranie. Rozumiem, że chcemy (propozycje do weryfikacji):
1. Odwołać ochronę.
2. Wykonać podjazd na wózki.
3. Ew. w sprawie zmiany wyboru zarządcy.
Wiem, że odwołać zarządcę bloku/wybrać innego będzie niełatwo. Wszystko musi być pod okiem prawnika i notariusza, by przeszło jak należy. Zwłaszcza, że w akcie notarialnym Budimex wlepił nam kto ma być zarządcą i jakie ma mieć wynagrodzenie. To jednoznacznie pokazuje czyjego interesu będzie w głównej mierze pilnował poza swoim
. Ja wolałbym taki, który wybralibyśmy jako wspólnota i któremu by zależało na mieszkańcach. W Avii 4 zmienili narzuconego zarządce. Także da się.
Faktem jednak jest, że mamy stosunkowo wysokie ceny za zarządzanie. Obecnie za metr - 45 gr netto, czyli brutto ok 55 gr. Ja płacę 40 gr brutto w innej lokalizacji... Dla 30-metrowego mieszkania różnica to zatem ok 4,5 zł/miesięcznie, a dla 60-metrowego - 9 zł. Stosunkowo niewiele.
4. Weryfikację i ewentualną zmianę umowy w zakresie sprzątania bloku, obsługi wymiennikowni i obsługi windy. Dobrze sprawdzić, czy te umowy są dla wspólnoty korzystne i ceny rynkowe.
5. Zweryfikować koszty jakie ponosimy w planie gospodarczym, czy np. zarządca nie wrzuca swoich kosztów do innych pozycji poza zarządem - np. korespondencji, wynajmu biura itd.
- - -
Do weryfikacji powinny być także podjęte dotąd uchwały( gdy Budimex miał ponad 99% udziałów):
- 1/2018 w sprawie: podpisania umowy o zarządzanie nieruchomością wspólną oraz ustalenia wynagrodzenia Zarządcy została podjęta w dniu na pierwszym zebraniu Wspólnoty przy obecności notariusza.
- 2/2018 w sprawie: upoważnienia Zarządcy nieruchomości wspólnej do wystąpienia o nadanie numeru NIP i REGON wspólnoty, a także upoważnienia do otwarcia rachunków bankowych Wspólnoty Mieszkaniowej i samodzielnego dysponowania środkami finansowymi wspólnoty mieszkaniowej.
- 3/2018 w sprawie: przyjęcia i zatwierdzenia Statutu Wspólnoty Mieszkaniowej
- 4/2018 w sprawie: przyjęcia i zatwierdzenia Regulaminu Porządku Domowego
- 5/2018 w sprawie: ustalenia zakresu i sposobu prowadzenia przez Zarządcę ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną.
- 6/2018 w sprawie: przyjęcia rocznego planu finansowo-gospodarczego Wspólnoty.
- 7/2018 w sprawie: ustalenia i wprowadzenia regulaminu rozliczeń ciepła, ciepłej i zimnej wody oraz odbioru ścieków.
- 8/2018 w sprawie: wysokości opłaty za odpady stałe na terenie Wspólnoty Mieszkaniowej
w okresie korzystania z kontenerów budowlanych ( początek okresu funkcjonowania wspólnoty mieszkaniowej oraz po tym terminie).
- 9/2018 w sprawie: przyjęcia i zatwierdzenia Regulaminu korzystania z miejsc postojowych i schowków w wielostanowiskowym, podziemnym lokalu niemieszkalnym – hali garażowej
- 10/2018 w sprawie: przejęcia i zatwierdzenia Regulaminu korzystania z zewnętrznych miejsc postojowych.
- 11/2018 w sprawie: przejęcia praw i obowiązków wynikających z umów zawartych w toku realizacji inwestycji.
- 12/2018 w sprawie: upoważnienia Zarządcy do wyboru i podpisania umowy z firmą ochrony mienia.
- 13/2018 w sprawie: głosowania nad uchwałami Wspólnoty Mieszkaniowej poprzez usługę „ e-kartoteka”.
- 14/2018 w sprawie: przyjęcia Regulaminu Głosowania Uchwał we Wspólnocie Mieszkaniowej.
- 15/2018 w sprawie: zapewnienia odpowiedniej pielęgnacji zieleni.
- 16/2018 w sprawie: przyjęcia praw i obowiązków z umów zawartych w toku realizacji inwestycji
Proponowałem przy wejściu, by zachęcić tych, którzy nie sprawdzają skrzynek, a będa ok. 19 przechodzić
Trafiłem na taki szablon wniosku o zebranie wspólnoty:
[url]www.dramax.pl/pliki/wniosek_zwolanie_zebrania.doc
[/url]
Podaje się wnioski w jakiej sprawie chce się zwołać zebranie. Rozumiem, że chcemy (propozycje do weryfikacji):
1. Odwołać ochronę.
2. Wykonać podjazd na wózki.
3. Ew. w sprawie zmiany wyboru zarządcy.
Wiem, że odwołać zarządcę bloku/wybrać innego będzie niełatwo. Wszystko musi być pod okiem prawnika i notariusza, by przeszło jak należy. Zwłaszcza, że w akcie notarialnym Budimex wlepił nam kto ma być zarządcą i jakie ma mieć wynagrodzenie. To jednoznacznie pokazuje czyjego interesu będzie w głównej mierze pilnował poza swoim
Faktem jednak jest, że mamy stosunkowo wysokie ceny za zarządzanie. Obecnie za metr - 45 gr netto, czyli brutto ok 55 gr. Ja płacę 40 gr brutto w innej lokalizacji... Dla 30-metrowego mieszkania różnica to zatem ok 4,5 zł/miesięcznie, a dla 60-metrowego - 9 zł. Stosunkowo niewiele.
4. Weryfikację i ewentualną zmianę umowy w zakresie sprzątania bloku, obsługi wymiennikowni i obsługi windy. Dobrze sprawdzić, czy te umowy są dla wspólnoty korzystne i ceny rynkowe.
5. Zweryfikować koszty jakie ponosimy w planie gospodarczym, czy np. zarządca nie wrzuca swoich kosztów do innych pozycji poza zarządem - np. korespondencji, wynajmu biura itd.
- - -
Do weryfikacji powinny być także podjęte dotąd uchwały( gdy Budimex miał ponad 99% udziałów):
- 1/2018 w sprawie: podpisania umowy o zarządzanie nieruchomością wspólną oraz ustalenia wynagrodzenia Zarządcy została podjęta w dniu na pierwszym zebraniu Wspólnoty przy obecności notariusza.
- 2/2018 w sprawie: upoważnienia Zarządcy nieruchomości wspólnej do wystąpienia o nadanie numeru NIP i REGON wspólnoty, a także upoważnienia do otwarcia rachunków bankowych Wspólnoty Mieszkaniowej i samodzielnego dysponowania środkami finansowymi wspólnoty mieszkaniowej.
- 3/2018 w sprawie: przyjęcia i zatwierdzenia Statutu Wspólnoty Mieszkaniowej
- 4/2018 w sprawie: przyjęcia i zatwierdzenia Regulaminu Porządku Domowego
- 5/2018 w sprawie: ustalenia zakresu i sposobu prowadzenia przez Zarządcę ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną.
- 6/2018 w sprawie: przyjęcia rocznego planu finansowo-gospodarczego Wspólnoty.
- 7/2018 w sprawie: ustalenia i wprowadzenia regulaminu rozliczeń ciepła, ciepłej i zimnej wody oraz odbioru ścieków.
- 8/2018 w sprawie: wysokości opłaty za odpady stałe na terenie Wspólnoty Mieszkaniowej
w okresie korzystania z kontenerów budowlanych ( początek okresu funkcjonowania wspólnoty mieszkaniowej oraz po tym terminie).
- 9/2018 w sprawie: przyjęcia i zatwierdzenia Regulaminu korzystania z miejsc postojowych i schowków w wielostanowiskowym, podziemnym lokalu niemieszkalnym – hali garażowej
- 10/2018 w sprawie: przejęcia i zatwierdzenia Regulaminu korzystania z zewnętrznych miejsc postojowych.
- 11/2018 w sprawie: przejęcia praw i obowiązków wynikających z umów zawartych w toku realizacji inwestycji.
- 12/2018 w sprawie: upoważnienia Zarządcy do wyboru i podpisania umowy z firmą ochrony mienia.
- 13/2018 w sprawie: głosowania nad uchwałami Wspólnoty Mieszkaniowej poprzez usługę „ e-kartoteka”.
- 14/2018 w sprawie: przyjęcia Regulaminu Głosowania Uchwał we Wspólnocie Mieszkaniowej.
- 15/2018 w sprawie: zapewnienia odpowiedniej pielęgnacji zieleni.
- 16/2018 w sprawie: przyjęcia praw i obowiązków z umów zawartych w toku realizacji inwestycji
Re: Termin pierwszego zebrania wspólnoty mieszkaniowej bloku Orlińskiego 12
Proponuję poruszyć także temat parkowania przed blokiem na chodniku, trawniku i miejscach utrudniających poruszanie się. Odpowiednie oznakowanie lub postawienie ewentualnych donic powinno załatwić sprawę. Niektórzy kierowcy to już naprawdę przesadzają: parkowanie pod samymi drzwiami do bloku, utrudnianie dojścia do śmietnika, a stawanie na zjeździe do garażu to już jest chamstwo, przez które prawie z sąsiadem mieliśmy stłuczkę.
Re: Termin pierwszego zebrania wspólnoty mieszkaniowej bloku Orlińskiego 12
Spotkanie 25.07 o godz 19 aktualne potwierdzone ?
Re: Termin pierwszego zebrania wspólnoty mieszkaniowej bloku Orlińskiego 12
Proponuję się zorganizować na 1 sierpnia. Do tego czasu można wydrukować karteczki informacyjne i powkładać je do skrzynek pocztowych.To powinno zwiększyć frekwencję.
Re: Termin pierwszego zebrania wspólnoty mieszkaniowej bloku Orlińskiego 12
To ogarnie ktos na jutrzejsze spotkanie jakies listy do podpisywania sie??
-
PaulinaAnna
- Posty: 38
- Rejestracja: 30 mar 2017, 13:08
Re: Termin pierwszego zebrania wspólnoty mieszkaniowej bloku Orlińskiego 12
Osobę, która podjęła się zbierania podpisów pod wnioskiem o przyspieszenie terminu zebrania wspólnoty, zapraszam pod 3 jakby co 
Re: Termin pierwszego zebrania wspólnoty mieszkaniowej bloku Orlińskiego 12
Dziękuję za informację. Kończę pisać wniosek i niedługo przyjdę po podpis 
Treść wniosku jest pod linkiem imagizer.imageshack.us/a/img923/5157/fEe2Dm.jpg
Wybrałam te uchwały, ktore zawierają to, co chcemy zmienić. Dodatkowo dopisałam kilka kwestii, o których była mowa w poprzednich postach
Treść wniosku jest pod linkiem imagizer.imageshack.us/a/img923/5157/fEe2Dm.jpg
Wybrałam te uchwały, ktore zawierają to, co chcemy zmienić. Dodatkowo dopisałam kilka kwestii, o których była mowa w poprzednich postach
-
Małgorzatka
- Posty: 22
- Rejestracja: 05 paź 2016, 7:49
Re: Termin pierwszego zebrania wspólnoty mieszkaniowej bloku Orlińskiego 12
A konkretnie to jakich zmian oczekujemy w podjętych już uchwałach? I skąd to absolutorium w połowie roku? Z góry dziękuję za przybliżenie sprawy.
Re: Termin pierwszego zebrania wspólnoty mieszkaniowej bloku Orlińskiego 12
To jest projekt wniosku, do którego można zgłaszać poprawki/zastrzeżenia. Podpisy zbieram na osobnej stronie, którą potem dołączę do zatwierdzonego przez podpisujących sie, wniosku. Jeśli chodzi o zmiany to:
1. w bieżących uchwałach to (ze swojej strony proponuję):
- w Statucie Wspólnoty Mieszkaniowej:
par.13 pkt 5 "Treść PROJEKTÓW uchwał uzgadniania jest na zebraniu wspólnoty lub przez zarząd".
par.14 pkt 2 i 3 dopisanie słowa "niezwłocznie" odnośnie informowania właścicieli lub składania pisemnych wyjaśnień
par.20ppkt 6: dopisanie, że zawieranie umów następuje po wcześniejszym wyrażeniu na nie zgody przez Wspólnotę
- uchwała nr 1/2018 - będzie do zmiany, jeśli obniżymy koszty zarządu
- uchwała nr 6/2018 będzie do zmiany, jeśli zmienimy, którąś ze stawek zaliczek pobieranych na opłaty/media
2. Podjęcie uchwały o usunięciu na koszt właściciela/posiadacza, przez Zarządcę samochodu Fiat, który stoi na chodniku od ponad miesiąca
3. Podjęcie uchwały o rezygnacji z ochrony
4. Podjęcie uchwały w sprawie zamontowania podjazdu dla wózków dziecięcych
Absolutorium dopisałam, żebyśmy mogli zweryfikować pracę Zarządu, to jak gospodarują finansami i po prostu sprawdzić czy nie płacimy za duzo. W planie finansowo-gospodarczym na rok 2018, są przewidywane koszty na 2017 (?)- moze głupi szczegół, ale też można to sprawdzić. Ponadto przydałoby sie zweryfikować umowę o sprzątanie i pielęgnację zieleni. Pozostałe uchwały wypisałam, żeby osoby zainteresowane mogły je przeczytać i zgłosić, co można w nich zmienić.
1. w bieżących uchwałach to (ze swojej strony proponuję):
- w Statucie Wspólnoty Mieszkaniowej:
par.13 pkt 5 "Treść PROJEKTÓW uchwał uzgadniania jest na zebraniu wspólnoty lub przez zarząd".
par.14 pkt 2 i 3 dopisanie słowa "niezwłocznie" odnośnie informowania właścicieli lub składania pisemnych wyjaśnień
par.20ppkt 6: dopisanie, że zawieranie umów następuje po wcześniejszym wyrażeniu na nie zgody przez Wspólnotę
- uchwała nr 1/2018 - będzie do zmiany, jeśli obniżymy koszty zarządu
- uchwała nr 6/2018 będzie do zmiany, jeśli zmienimy, którąś ze stawek zaliczek pobieranych na opłaty/media
2. Podjęcie uchwały o usunięciu na koszt właściciela/posiadacza, przez Zarządcę samochodu Fiat, który stoi na chodniku od ponad miesiąca
3. Podjęcie uchwały o rezygnacji z ochrony
4. Podjęcie uchwały w sprawie zamontowania podjazdu dla wózków dziecięcych
Absolutorium dopisałam, żebyśmy mogli zweryfikować pracę Zarządu, to jak gospodarują finansami i po prostu sprawdzić czy nie płacimy za duzo. W planie finansowo-gospodarczym na rok 2018, są przewidywane koszty na 2017 (?)- moze głupi szczegół, ale też można to sprawdzić. Ponadto przydałoby sie zweryfikować umowę o sprzątanie i pielęgnację zieleni. Pozostałe uchwały wypisałam, żeby osoby zainteresowane mogły je przeczytać i zgłosić, co można w nich zmienić.
Wróć do „Orlińskiego 12 (etap VIII) – forum mieszkańców budynku”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości