Termin pierwszego zebrania wspólnoty mieszkaniowej bloku Orlińskiego 12

Forum dla osób, które kupują mieszkanie w budynku Orlińskiego 12 w budowanym przez Budimex w krakowskich Czyżynach: zakup, budowa, wykończenie itp.
Arav
Posty: 424
Rejestracja: 15 paź 2016, 22:01

Re: Termin pierwszego zebrania wspólnoty mieszkaniowej bloku Orlińskiego 12

Postautor: Arav » 23 lip 2018, 8:34

Jak dla mnie bomba - chetnie przyjde na takie spotkanie i sie podpisze pod wnioskiem :)

Jedna tylko rzecz.... moze zmienimy lokalizacje na np. garaz podziemny? Zdaje sie ze wciaz tam jest sporo miejsca - bo stanie przy drzwiach (a w dodatku przy ochroniarzu ktorego chcemy sie pozbyc) moze byc nieco uciazliwe dla innych.

Tomek1987
Posty: 9
Rejestracja: 09 sty 2018, 9:46

Re: Termin pierwszego zebrania wspólnoty mieszkaniowej bloku Orlińskiego 12

Postautor: Tomek1987 » 23 lip 2018, 12:36

Ok. Może być i w garażu :).
Proponowałem przy wejściu, by zachęcić tych, którzy nie sprawdzają skrzynek, a będa ok. 19 przechodzić :).

Trafiłem na taki szablon wniosku o zebranie wspólnoty:
[url]www.dramax.pl/pliki/wniosek_zwolanie_zebrania.doc
[/url]

Podaje się wnioski w jakiej sprawie chce się zwołać zebranie. Rozumiem, że chcemy (propozycje do weryfikacji):
1. Odwołać ochronę.
2. Wykonać podjazd na wózki.
3. Ew. w sprawie zmiany wyboru zarządcy.
Wiem, że odwołać zarządcę bloku/wybrać innego będzie niełatwo. Wszystko musi być pod okiem prawnika i notariusza, by przeszło jak należy. Zwłaszcza, że w akcie notarialnym Budimex wlepił nam kto ma być zarządcą i jakie ma mieć wynagrodzenie. To jednoznacznie pokazuje czyjego interesu będzie w głównej mierze pilnował poza swoim ;). Ja wolałbym taki, który wybralibyśmy jako wspólnota i któremu by zależało na mieszkańcach. W Avii 4 zmienili narzuconego zarządce. Także da się.

Faktem jednak jest, że mamy stosunkowo wysokie ceny za zarządzanie. Obecnie za metr - 45 gr netto, czyli brutto ok 55 gr. Ja płacę 40 gr brutto w innej lokalizacji... Dla 30-metrowego mieszkania różnica to zatem ok 4,5 zł/miesięcznie, a dla 60-metrowego - 9 zł. Stosunkowo niewiele.

4. Weryfikację i ewentualną zmianę umowy w zakresie sprzątania bloku, obsługi wymiennikowni i obsługi windy. Dobrze sprawdzić, czy te umowy są dla wspólnoty korzystne i ceny rynkowe.
5. Zweryfikować koszty jakie ponosimy w planie gospodarczym, czy np. zarządca nie wrzuca swoich kosztów do innych pozycji poza zarządem - np. korespondencji, wynajmu biura itd.

- - -
Do weryfikacji powinny być także podjęte dotąd uchwały( gdy Budimex miał ponad 99% udziałów):
- 1/2018 w sprawie: podpisania umowy o zarządzanie nieruchomością wspólną oraz ustalenia wynagrodzenia Zarządcy została podjęta w dniu na pierwszym zebraniu Wspólnoty przy obecności notariusza.
- 2/2018 w sprawie: upoważnienia Zarządcy nieruchomości wspólnej do wystąpienia o nadanie numeru NIP i REGON wspólnoty, a także upoważnienia do otwarcia rachunków bankowych Wspólnoty Mieszkaniowej i samodzielnego dysponowania środkami finansowymi wspólnoty mieszkaniowej.
- 3/2018 w sprawie: przyjęcia i zatwierdzenia Statutu Wspólnoty Mieszkaniowej
- 4/2018 w sprawie: przyjęcia i zatwierdzenia Regulaminu Porządku Domowego
- 5/2018 w sprawie: ustalenia zakresu i sposobu prowadzenia przez Zarządcę ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną.
- 6/2018 w sprawie: przyjęcia rocznego planu finansowo-gospodarczego Wspólnoty.
- 7/2018 w sprawie: ustalenia i wprowadzenia regulaminu rozliczeń ciepła, ciepłej i zimnej wody oraz odbioru ścieków.
- 8/2018 w sprawie: wysokości opłaty za odpady stałe na terenie Wspólnoty Mieszkaniowej
w okresie korzystania z kontenerów budowlanych ( początek okresu funkcjonowania wspólnoty mieszkaniowej oraz po tym terminie).
- 9/2018 w sprawie: przyjęcia i zatwierdzenia Regulaminu korzystania z miejsc postojowych i schowków w wielostanowiskowym, podziemnym lokalu niemieszkalnym – hali garażowej
- 10/2018 w sprawie: przejęcia i zatwierdzenia Regulaminu korzystania z zewnętrznych miejsc postojowych.
- 11/2018 w sprawie: przejęcia praw i obowiązków wynikających z umów zawartych w toku realizacji inwestycji.
- 12/2018 w sprawie: upoważnienia Zarządcy do wyboru i podpisania umowy z firmą ochrony mienia.
- 13/2018 w sprawie: głosowania nad uchwałami Wspólnoty Mieszkaniowej poprzez usługę „ e-kartoteka”.
- 14/2018 w sprawie: przyjęcia Regulaminu Głosowania Uchwał we Wspólnocie Mieszkaniowej.
- 15/2018 w sprawie: zapewnienia odpowiedniej pielęgnacji zieleni.
- 16/2018 w sprawie: przyjęcia praw i obowiązków z umów zawartych w toku realizacji inwestycji

all
Posty: 20
Rejestracja: 23 lip 2018, 14:48

Re: Termin pierwszego zebrania wspólnoty mieszkaniowej bloku Orlińskiego 12

Postautor: all » 23 lip 2018, 14:54

Proponuję poruszyć także temat parkowania przed blokiem na chodniku, trawniku i miejscach utrudniających poruszanie się. Odpowiednie oznakowanie lub postawienie ewentualnych donic powinno załatwić sprawę. Niektórzy kierowcy to już naprawdę przesadzają: parkowanie pod samymi drzwiami do bloku, utrudnianie dojścia do śmietnika, a stawanie na zjeździe do garażu to już jest chamstwo, przez które prawie z sąsiadem mieliśmy stłuczkę.


weft
Posty: 5
Rejestracja: 18 lip 2018, 9:39

Re: Termin pierwszego zebrania wspólnoty mieszkaniowej bloku Orlińskiego 12

Postautor: weft » 24 lip 2018, 13:54

Spotkanie 25.07 o godz 19 aktualne potwierdzone ?

Arav
Posty: 424
Rejestracja: 15 paź 2016, 22:01

Re: Termin pierwszego zebrania wspólnoty mieszkaniowej bloku Orlińskiego 12

Postautor: Arav » 24 lip 2018, 21:23

Proponuję się zorganizować na 1 sierpnia. Do tego czasu można wydrukować karteczki informacyjne i powkładać je do skrzynek pocztowych.To powinno zwiększyć frekwencję.

Arav
Posty: 424
Rejestracja: 15 paź 2016, 22:01

Re: Termin pierwszego zebrania wspólnoty mieszkaniowej bloku Orlińskiego 12

Postautor: Arav » 31 lip 2018, 10:05

To ogarnie ktos na jutrzejsze spotkanie jakies listy do podpisywania sie??

PaulinaAnna
Posty: 38
Rejestracja: 30 mar 2017, 13:08

Re: Termin pierwszego zebrania wspólnoty mieszkaniowej bloku Orlińskiego 12

Postautor: PaulinaAnna » 06 sie 2018, 10:13

Osobę, która podjęła się zbierania podpisów pod wnioskiem o przyspieszenie terminu zebrania wspólnoty, zapraszam pod 3 jakby co :)


olga
Posty: 35
Rejestracja: 05 cze 2018, 22:40

Re: Termin pierwszego zebrania wspólnoty mieszkaniowej bloku Orlińskiego 12

Postautor: olga » 06 sie 2018, 12:38

Dziękuję za informację. Kończę pisać wniosek i niedługo przyjdę po podpis :)

Treść wniosku jest pod linkiem imagizer.imageshack.us/a/img923/5157/fEe2Dm.jpg

Wybrałam te uchwały, ktore zawierają to, co chcemy zmienić. Dodatkowo dopisałam kilka kwestii, o których była mowa w poprzednich postach

Małgorzatka
Posty: 22
Rejestracja: 05 paź 2016, 7:49

Re: Termin pierwszego zebrania wspólnoty mieszkaniowej bloku Orlińskiego 12

Postautor: Małgorzatka » 06 sie 2018, 18:36

A konkretnie to jakich zmian oczekujemy w podjętych już uchwałach? I skąd to absolutorium w połowie roku? Z góry dziękuję za przybliżenie sprawy.

olga
Posty: 35
Rejestracja: 05 cze 2018, 22:40

Re: Termin pierwszego zebrania wspólnoty mieszkaniowej bloku Orlińskiego 12

Postautor: olga » 06 sie 2018, 19:46

To jest projekt wniosku, do którego można zgłaszać poprawki/zastrzeżenia. Podpisy zbieram na osobnej stronie, którą potem dołączę do zatwierdzonego przez podpisujących sie, wniosku. Jeśli chodzi o zmiany to:
1. w bieżących uchwałach to (ze swojej strony proponuję):
- w Statucie Wspólnoty Mieszkaniowej:
par.13 pkt 5 "Treść PROJEKTÓW uchwał uzgadniania jest na zebraniu wspólnoty lub przez zarząd".
par.14 pkt 2 i 3 dopisanie słowa "niezwłocznie" odnośnie informowania właścicieli lub składania pisemnych wyjaśnień
par.20ppkt 6: dopisanie, że zawieranie umów następuje po wcześniejszym wyrażeniu na nie zgody przez Wspólnotę
- uchwała nr 1/2018 - będzie do zmiany, jeśli obniżymy koszty zarządu
- uchwała nr 6/2018 będzie do zmiany, jeśli zmienimy, którąś ze stawek zaliczek pobieranych na opłaty/media
2. Podjęcie uchwały o usunięciu na koszt właściciela/posiadacza, przez Zarządcę samochodu Fiat, który stoi na chodniku od ponad miesiąca
3. Podjęcie uchwały o rezygnacji z ochrony
4. Podjęcie uchwały w sprawie zamontowania podjazdu dla wózków dziecięcych

Absolutorium dopisałam, żebyśmy mogli zweryfikować pracę Zarządu, to jak gospodarują finansami i po prostu sprawdzić czy nie płacimy za duzo. W planie finansowo-gospodarczym na rok 2018, są przewidywane koszty na 2017 (?)- moze głupi szczegół, ale też można to sprawdzić. Ponadto przydałoby sie zweryfikować umowę o sprzątanie i pielęgnację zieleni. Pozostałe uchwały wypisałam, żeby osoby zainteresowane mogły je przeczytać i zgłosić, co można w nich zmienić.



Wróć do „Orlińskiego 12 (etap VIII) – forum mieszkańców budynku”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości