a dostaliście już rozliczenie za pierwsze półrocze?
Bo zastanawia mnie pozycja ze śmieciami, mamy ustaloną stałą opłatę 17,5zł/os więc pytanie skąd dodatkowa różnica i niedobór (w moim przypadku ok 58 zł)? Kontenerów od 1 stycznia już chyba nie było
Dodatkowo z tego co widzę na cenniku mpo: mpo.krakow.pl/nowe-zasady/stawki
Stawka dla zabudowy wielorodzinnej za odpady zbierane selektywnie:
a) dla gospodarstwa domowego jednoosobowego – 15,00 złotych,
b) dla gospodarstwa domowego dwuosobowego – 29.00 złotych,
c) dla gospodarstwa domowego trzyosobowego – 41,00 złotych,
d) dla gospodarstwa domowego czteroosobowego – 50,00 złotych,
e) dla gospodarstwa domowego pięcioosobowego – 56,00 złotych,
f) dla gospodarstwa domowego sześcioosobowego – 59,00 złotych,
g) dla gospodarstwa domowego siedmioosobowego i większego – 62,00 złotych.
Co w moim przypadku (3 osoby) powinienem płacić 41 zł, płacę 52,5 zł i jeszcze dodatkowo muszę dopłacić 60 zł :/ Ktoś ma jakąś wiedzę w tym temacie (skąd te różnice)?
Glosowanie nad uchwalami zzn online - kiedy (Avia 3)
Re: Glosowanie nad uchwalami zzn online - kiedy (Avia 3)
maniekmal pisze:moim zdaniem wywieszanie kartek w zupełności powinno wystarczyć... to tak dużo przeczytać? jak jest informacja np o braku ciepłej wody związanej z czymś tam to też ma administracja do wszystkich dzwonić? Co jakiś czas zagląda się na portal, żeby sprawdzić wysokość czynszu czy coś innego... 3 kliknięcia dzielą ludzi od zagłosowania...
Jaka imformacja o braku wody?
O awarii dowiadujemy się od np swojego prysznica kiedy to nie chce puszczac wody.
Wtedy dzwonimy do administracji z pytaniem co sie dzieje i otrzymujemy imformacje : "nie wiem no ale moge się dowiedzieć"
Hm
"mogę się dowiedzieć"
A nie powinno być przypadkiem "już sprawdzam, albo tak mamy awarie wysłaliśmy do wszyatkich maila"
Cokolwiek byle okazać chociaż trochę chęci/zaangażowania
Re: Glosowanie nad uchwalami zzn online - kiedy (Avia 3)
ked14 pisze:a dostaliście już rozliczenie za pierwsze półrocze?
Bo zastanawia mnie pozycja ze śmieciami, mamy ustaloną stałą opłatę 17,5zł/os więc pytanie skąd dodatkowa różnica i niedobór (w moim przypadku ok 58 zł)? Kontenerów od 1 stycznia już chyba nie było
Dodatkowo z tego co widzę na cenniku mpo: mpo.krakow.pl/nowe-zasady/stawki
Stawka dla zabudowy wielorodzinnej za odpady zbierane selektywnie:
a) dla gospodarstwa domowego jednoosobowego – 15,00 złotych,
b) dla gospodarstwa domowego dwuosobowego – 29.00 złotych,
c) dla gospodarstwa domowego trzyosobowego – 41,00 złotych,
d) dla gospodarstwa domowego czteroosobowego – 50,00 złotych,
e) dla gospodarstwa domowego pięcioosobowego – 56,00 złotych,
f) dla gospodarstwa domowego sześcioosobowego – 59,00 złotych,
g) dla gospodarstwa domowego siedmioosobowego i większego – 62,00 złotych.
Co w moim przypadku (3 osoby) powinienem płacić 41 zł, płacę 52,5 zł i jeszcze dodatkowo muszę dopłacić 60 zł :/ Ktoś ma jakąś wiedzę w tym temacie (skąd te różnice)?
To jest bardzo dobre pytanie. Musisz skierować je do administracji, bo tu chyba nikt nie odpowie. Napisz czego się dowiedziałeś.
Re: Glosowanie nad uchwalami zzn online - kiedy (Avia 3)
mmm123 pisze:To jest bardzo dobre pytanie. Musisz skierować je do administracji, bo tu chyba nikt nie odpowie. Napisz czego się dowiedziałeś.
Napisałem maila, zobaczymy czy coś odpowiedzą
Re: Glosowanie nad uchwalami zzn online - kiedy (Avia 3)
ked14 pisze:mmm123 pisze:To jest bardzo dobre pytanie. Musisz skierować je do administracji, bo tu chyba nikt nie odpowie. Napisz czego się dowiedziałeś.
Napisałem maila, zobaczymy czy coś odpowiedzą
Podejrzewam, że jest to związane z faktem, że część właścicieli wciąż nie zadeklarowała mieszkańców i nie płaci za śmieci. Śmietniki są wciąż przepełnione więc trzeba płacić za częstszy wywóz i to my składamy się na wywóz śmieci innych mieszkańców. Byłoby inaczej gdyby ustawa na ten temat przeszła głosowanie. Skoro nie przeszła to widać, że część właścicieli ma w tym interes
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 22 maja 2025, 1:14
Re: Glosowanie nad uchwalami zzn online - kiedy (Avia 3)
ked14 pisze:a dostaliście już rozliczenie za pierwsze półrocze?
Bo zastanawia mnie pozycja ze śmieciami, mamy ustaloną stałą opłatę 17,5zł/os więc pytanie skąd dodatkowa różnica i niedobór (w moim przypadku ok 58 zł)? Kontenerów od 1 stycznia już chyba nie było
Dodatkowo z tego co widzę na cenniku mpo: mpo.krakow.pl/nowe-zasady/stawki
Stawka dla zabudowy wielorodzinnej za odpady zbierane selektywnie:
a) dla gospodarstwa domowego jednoosobowego – 15,00 złotych,
b) dla gospodarstwa domowego dwuosobowego – 29.00 złotych,
c) dla gospodarstwa domowego trzyosobowego – 41,00 złotych,
d) dla gospodarstwa domowego czteroosobowego – 50,00 złotych,
e) dla gospodarstwa domowego pięcioosobowego – 56,00 złotych,
f) dla gospodarstwa domowego sześcioosobowego – 59,00 złotych,
g) dla gospodarstwa domowego siedmioosobowego i większego – 62,00 złotych. P.S. Dobrze, że chociaż na mostbet bonus udało się coś ugrać z bonusem — zawsze miło choć trochę odbić sobie te miejskie niespodzianki
Co w moim przypadku (3 osoby) powinienem płacić 41 zł, płacę 52,5 zł i jeszcze dodatkowo muszę dopłacić 60 zł :/ Ktoś ma jakąś wiedzę w tym temacie (skąd te różnice)?
Cześć,
mam podobne spostrzeżenia — też byłem zdziwiony rozliczeniem i niedopłatą mimo stałej stawki. Z tego, co udało mi się ustalić, różnice mogą wynikać z kilku rzeczy:
Rzeczywiste zużycie lub zmiana liczby osób – nawet jeśli masz zadeklarowane 3 osoby, spółdzielnia czy zarządca mógł otrzymać inne dane z miasta lub od MPO (np. czasowe zameldowanie lub liczba zużytych worków/kubłów).
Dopłata za przeszacowanie kosztów – czasem zarządcy ustalają zaliczki na podstawie zeszłorocznych kosztów, a potem przychodzi korekta i trzeba coś dopłacić.
Korekta deklaracji śmieciowej – jeśli budynek nie zgłosił selektywnej zbiórki lub np. były stwierdzone nieprawidłowości (np. brak segregacji), może być naliczona wyższa opłata ryczałtowa za całe półrocze.
Koszty pośrednie – niektóre wspólnoty rozliczają koszty śmieci wraz z innymi usługami (np. wywóz gabarytów, sprzątanie altanek śmietnikowych), które też mogą zwiększyć końcową kwotę.
Jeśli masz wątpliwości, warto napisać do zarządcy/wspólnoty z prośbą o szczegółowe rozbicie kosztów — masz do tego pełne prawo. Ja tak zrobiłem i dostałem rozpiskę, która wiele wyjaśniła. Pozdrawiam!
Wróć do „Avia 3 (etap V) - forum mieszkańców budynku”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość