W najbliższych latach mówi się tam o powstaniu nowego centrum handlowego Cracovia Outlet. Nie jest także tajemnicą, o czym donosiła prasa, że deweloper LC Corp kupił w tym rejonie kolejne działki, na których może wybudować nawet 1000 - 1200 nowych mieszkań (już wybudował / buduje ich tam ok. 800). A niezabudowanych działek w tej okolicy jest jeszcze wiele. Dlatego już teraz warto pomyśleć o tym, jak miałby wyglądać przyszły układ komunikacyjny w tym rejonie. Tym bardziej, że w jego uporządkowaniu powinni partycypować inwestorzy (podobnie, jak np. w przypadku budowy estakady nad al. Bora-Komorowskiego przy galerii Serenada). Na początek dwa warianty takich rozwiązań.
1) Połączenie ulic Galicyjskiej przez Skrętną z Nowohucką.

Przedłużenie ul. Galicyjskiej do ul. Skręconej znajdującej się po drugiej stronie torów. Ta ulica łączy się z ul. Ciepłowniczą, która natomiast jest połączona skrzyżowaniem ze światłami, z ul. Nowohucką.

Plusem takiego rozwiązania jest to, że ul. Skręcona już istnieje, choć na większości długości jest zwykłą drogą gruntową, prawdopodobnie niełatwą do przejechania, kiedy zrobi się błoto.

Minusem jest natomiast to, że w takim układzie ul. przechodzi dwa razy przez tory kolejowe, więc może lepiej byłoby jej część wybudować wzdłuż nich - zaznaczone wykropkowaną linią.
Ten wariant wydaje się również praktyczny, gdyby chcieć wykorzystać znajdującą się tam linię kolejową i włączyć ją w sieć transportu miejskiego. Idealny były znajdujący się tam przystanek kolejowy dostępny zarówno z ul. Galicyjskiej, jak i ul. Ciepłowniczej.
2) Połączenie ulic Galicyjskiej z Nowohucką i budowa estakady.

W tym wariancie wybudowana zostaje droga od ul. Galicyjskiej, przez teren należący do inwestora Cracovia Outlet, która następnie łączy się z ul. Nowohucką estakadą umożliwiający bezkolizyjny skręt w lewo.

Przykład podobnej estakady mamy nad al. Bora-Komorowskiego, a wybudował ją inwestor odpowiedzialny za postawienie galerii Serenada. estakada została następnie przekazana miastu, widać więc tu dobrze, że takie rozwiązania są możliwe i stosuje się je w Krakowie.
Jak myślicie, który z wariantów byłby lepszy dla tej okolicy? Może w sprawie wypowiedzą się jej mieszkańcy tej części dzielnicy? A może są tu jakieś inne pomysły warte rozważenia?