Zarządzanie nieruchomością Orlińskiego 1 - zarządca i jego funkcjonowanie

Forum dla osób, które kupiły mieszkanie w budynku Orlińskiego 1 w budowanym przez Budimex w krakowskich Czyżynach: zakup, budowa, wykończenie itp.
_damian
Posty: 46
Rejestracja: 25 sty 2016, 18:12

Zarządzanie nieruchomością Orlińskiego 1 - zarządca i jego funkcjonowanie

Postautor: _damian » 30 lis 2016, 22:10

Cześć,

im nas więcej tym lepiej. Po tym jak już odbierzemy mieszkania tym bardziej będziemy musieli się mobilizować, aby jak najszybciej zmienić zmienić zarządcę nieruchomości :)

AdamK
Posty: 8
Rejestracja: 27 kwie 2016, 13:23

Re: Zarządzanie nieruchomością Orlińskiego 1 - zarządca i jego funkcjonowanie

Postautor: AdamK » 06 gru 2016, 12:04

Cześć.
Adam 14 piętro wieży wschodniej - jak to industrialnie brzmi :(

Z własnego doświadczenia wiem że deweloper musi wpisać w umowie zarządce nieruchomości żeby, przede wszystkim przejął dokumentacje budynku oraz rozpoczął rozliczanie nowych lokatorów (od dnia przejęcia mieszkania). Przy naszym obecnym mieszkaniu dużym kosztem był kontener na gruz i śmieci lokatorów którzy rozpoczęli remonty. Oczywiście deweloper dorzucał tam dużo swojego śmiecia (poprawki w mieszkaniach, porządki po sprzątaniu terenu) za który nie dołożył i po pół roku musieliśmy pokryć ten koszt sami. Kontener był zapełniany co tydzień/później co dwa (na 50 mieszkań). Wykonawca używał też prąd ze skrzynki do której miał klucz na korytarzu. Oczywiście ADM rozliczyła ten koszt dla części wspólnych na mieszkańców.
Dopisanie do umowy Zarządcy powoduje że mamy problem z egzekwowaniem ich zakresu (nie mamy przecież umowy z nimi) oraz możliwości negocjowania wynagrodzenia. Przede wszystkim jednak razi brak kompetencji przypadkowego zarządcy oraz ogólna znieczulica i brak zainteresowania, przypadkowo dobierane pogotowie techniczne za które płacimy krocie a byli z 2 razy.
Żeby go zmienić trzeba zebrać ponad 50% lokatorów, notariusza i cofnąć uchwałę dewelopera powołującą ADM. Jest to ogromny problem i nie udało nam się to przed prawie 3 lata - niechęć ludzi do zmian i brak pomysłu (i wzięcia odpowiedzialności za polecenie jakiejkolwiek innej firmy), brak czasu .. itd.

Warto w protokole odbioru punktować każdą zauważoną usterkę i brak jakiegoś elementu (załącznik z wykończenia lokalu i terenu, rysunek planu zagospodarowania) - pęknięcia wokół windy na korytarzu, brak osłon czujników dymu, brak huśtawki, drzewa czy trawnika... wszystko co jest niezgodnie ze standardem wykończenia! Potem deweloper znika i nie można się go doprosić o naprawę nawet w ramach gwarancji. W razie czego służę pomocą :)

gucio
Posty: 1116
Rejestracja: 05 sty 2015, 1:21

Re: Zarządzanie nieruchomością Orlińskiego 1 - zarządca i jego funkcjonowanie

Postautor: gucio » 06 gru 2016, 13:45

Witaj Adamk. jaka czesc wiezy... pd czy wsch czy moze od Pn ? :)
Proponuje zalozyc watek lub dopisac do jakiegos innego bo ten ma raczej inny temat :D


_damian
Posty: 46
Rejestracja: 25 sty 2016, 18:12

Re: Zarządzanie nieruchomością Orlińskiego 1 - zarządca i jego funkcjonowanie

Postautor: _damian » 28 lip 2017, 20:15

Do upragnionych odbiorów już bliżej jak dalej. Przypominam się więc z tematem jak najszybszego zmiany firmy zarządzającej naszą nieruchomością.

Swoją drogą jestem ciekawy ilu właścicieli z blisko 300 mieszkań jest na tym forum? :)

szyman
Posty: 8
Rejestracja: 04 maja 2015, 14:12

Re: Zarządzanie nieruchomością Orlińskiego 1 - zarządca i jego funkcjonowanie

Postautor: szyman » 29 lip 2017, 8:06

Myślę że wystarczy zrobić prostą listę na Doodle i poprosić forumowicza o wpisanie numeru mieszkania, w ten sposób potwierdzi swoją obecność :)

antek
Posty: 132
Rejestracja: 30 paź 2016, 12:08

Re: Zarządzanie nieruchomością Orlińskiego 1 - zarządca i jego funkcjonowanie

Postautor: antek » 29 lip 2017, 20:14

Odrobinę Was otrzeźwię, ewentualna sprawa zmiany, to pewnie perspektywa jakiegoś roku :) Najpierw to muszą być akty notarialne podpisane (faktyczna chwila przejęcia mieszkań), później zwołanie zebrania wspólnoty mieszkaniowej (też robią to po kilku miesiącach), później uzyskanie odpowiedniej większości głosów pod uchwałą o zmianie zarządcy, no i jeszcze jakiś okres wypowiedzenia umowy :)

Swoją drogą, to ciekawe, jak się będzie ten zarządca sprawdzał.

_damian
Posty: 46
Rejestracja: 25 sty 2016, 18:12

Re: Zarządzanie nieruchomością Orlińskiego 1 - zarządca i jego funkcjonowanie

Postautor: _damian » 21 wrz 2017, 8:05

A tym czasem a akcie notarialnym ciekawy punkt:

- ustalono, że wynagrodzenie zarządcy wynosić będzie 0,40 zł (zero złotych czterdzieści groszy) plus obowiązujący podatek od towarów i usług (VAT) miesięcznie za metr kwadratowy powierzchni użytkowej lokalu mieszkalnego i lokalu usługowego oraz 0,25 zł (zero złotych dwadzieścia pięć groszy) plus obowiązujący podatek od towarów i usług (VAT) miesięcznie za metr kwadratowy powierzchni odpowiadającej ułamkowemu udziałowi miejsc postojowych i schowków w powierzchni garażu wielostanowiskowego oraz zagwarantowano, że kwoty te nie ulegną zmianie przez okres dwóch lat od dnia powstania Wspólnoty Mieszkaniowej.

Wygląda na to, że deweloper zadbał o 2 letni okres ochronny dla naszego Zarządcy.


jasiek
Posty: 470
Rejestracja: 21 wrz 2014, 14:09

Re: Zarządzanie nieruchomością Orlińskiego 1 - zarządca i jego funkcjonowanie

Postautor: jasiek » 21 wrz 2017, 9:13

Standardowo tak piszą. Można odwołać zarząd wcześniej, poprzez głosowanie nad uchwałą wspólnoty. To jest jakby gwarancja, że ceny nie wzrosną przez okres dwóch lat od wyboru firmy zarządzającej - nie każda wspólnota od razu chce odwoływać i zmieniać zarządcę.



Wróć do „Orlińskiego 1 (etap III) – forum mieszkańców budynku”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości