Staś pisze:Projekt zostanie odrzucony przy wstępnej weryfikacji.
(...)
Odpowiedź była negatywna ze względy na to, że po 2020 roku zostanie wybudowana linia tramwajowa w ul. Stella-Sawickiego, co wiąże się z budową wielopoziomowego skrzyżowania przy pasie startowym.
(...)
Poza tym koszt 2,75 mln złotych wydaje się zbyt niski.
Dzięki @Staś za wyłożenie sprawy, ale po kolei...
- Rondo w ciągu Stella-Sawickiego ma być robione mniej więcej na wysokości ul. Florera i tam znalazły by się zapewne przejścia dla pieszych, czyli z tej perspektywy niewiele to zmienia, bo odcinek drogi, o którym mowa w projekcie, prawdopodobnie nie przeszedłby większych zmian, w szczególności polegających na budowie tam przejścia dla pieszych (a co za tym idzie, też przystanku).
- Kładka, jak sama nazwa wskazuje, miałaby przebiegać nad ulicą, przebudowa drogi pod nią, niekoniecznie musiałaby się wiązać z niszczeniem czegokolwiek - nie wiem skąd taki pomysł. A to już sprawa projektantów, żeby taka inwestycja uwzględniała plany odnośnie ewentualnej przebudowy ul. Stella-Sawickiego - dlaczego mieliby tego nie brać pod uwagę?
- Wygospodarowałem trochę czasu i pofatygowałem się na spotkanie z przedstawicielami ZIKiTu, dla osób chcących złożyć projekt związany z infrastrukturą w tegorocznym Budżecie Obywatelskim (swoją drogą jedna z nich przyznała, że zdarzyło się jej przebiegać przez Stella-Sawickiego na tym odcinku, bo do przejść dla pieszych za daleko). Jasne, że nie musieli wiedzieć wszystkiego, ale akurat o niemożliwości realizacji takiego projektu ze względu na planowaną przebudowę Stella-Sawickiego, nikt nie mówił. Fakt, że pojawiały się raczej kwestie niedostatecznego budżetu, ale to punkt kolejny.
- Zaznaczyłem wcześniej, że nie wiem czy 3 mln złotych wystarczą na realizację choćby lekkiej kładki, ale projekty ocenią specjaliści od tego i zaczekam na ich opinię. Natomiast Twoje zestawianie tego z budową Bernatki, która jest przede wszystkim reprezentacyjnym mostem, i to podwójnym, przerzuconym nad rzeką w centrum miasta, jest sporym nieporozumieniem. Patrząc na to z tej perspektywy, jestem pewien, że bez problemu znajdziesz i droższą kładkę, nie za 38, ale za 50-60 mln
- Zaznaczyłem też, że dopuszczam możliwość odrzucenia projektu, ale to nie jest gra zerojedynkowa. Widzisz, sprawa już budzi dyskusję, a po złożeniu, projekt dotrze do ZIKiTu, a nawet jeszcze przez jego złożeniem dotarł (wspomniane wcześniej spotkanie). Pisałeś, że trzeba "cisnąć UMK aby przebudowa ulicy i linia tramwajowa powstały jak najwcześniej" - dla mnie to element takiego nacisku. Zwraca uwagę na problemy okolicy, wprowadza je do publicznej debaty, a być może jedną z odpowiedzi jest tu właśnie przyspieszenie przebudowy tego węzła. Ty co zrobiłeś w sprawie? Napisz, podpowiedz - chętnie pomogę
- A do tego sama, ewentualna odmowna odpowiedź, mogłaby tu być także ciekawą informacją, a dokładniej, to jej uzasadnienie.
