Likwidacja strefy zamieszkania i zamiana na drogę wewnętrzną - Orlińskiego 4

Forum dla osób, które kupiły mieszkanie w budynku Orlińskiego 4 w budowanym przez Budimex w krakowskich Czyżynach: zakup, budowa, wykończenie itp.
gucio_i_maja
Posty: 32
Rejestracja: 28 mar 2017, 0:35

Re: Likwidacja strefy zamieszkania i zamiana na drogę wewnętrzną - Orlińskiego 4

Postautor: gucio_i_maja » 14 kwie 2017, 19:55

Oj już tak nie zaklinajcie (zwłaszcza trolle z tym samym IP :lol: ) - każdy ma swój głos i rozum, a kto jeszcze nie zagłosował może to zrobić przez internet do 21 kwietnia.

PS. Można rozdać ludziom identyfikatory, można wymalować linię, można zakaz zrobić tylko na chodniku itd, zobaczcie jak jest pod avią która została wybudowana jako pierwsza, auta stoją przy chodniku i straż też przejedzie.

antek
Posty: 132
Rejestracja: 30 paź 2016, 12:08

Re: Likwidacja strefy zamieszkania i zamiana na drogę wewnętrzną - Orlińskiego 4

Postautor: antek » 14 kwie 2017, 22:58

Padło tu sporo argumentów za tym, żeby strefy zamieszania nie ruszać i jej ewentualne likwidacja, to pomysł raczej przynoszący mieszkańcom szkody, niż pożytek. Szkoda, że zwolennicy innej opcji potrafią tylko wyzywać innych od trolli, ale tak bywa, jak nie ma się nic mądrego do powiedzenia. Niestety krótkowzroczność i postawa "przecież mi się należy" trzyma się dłużej niż komuna.

Nie chce im się przytaczać tego, o czym mowa była tu już wielokrotnie, ale to akurat prawda, do 21 kwietnia można zdecydować, czy chcemy udostępnić pierwszy półdziki parking dla mieszkańców osiedli Avia / Orlińskiego, czy może jednak chcemy żyć w bloku, gdzie wszystko jest na swoim miejscu - ulica dla samochodów, a chodniki dla pieszych.

Nowy
Posty: 804
Rejestracja: 12 lip 2014, 13:04

Re: Likwidacja strefy zamieszkania i zamiana na drogę wewnętrzną - Orlińskiego 4

Postautor: Nowy » 16 kwie 2017, 18:56

Staś pisze:Proszę wszystkich o przeczytanie ze zrozumieniem i stosowanie się do poniższego. To chyba wyczerpuje temat.

Do obowiązków właścicieli, zarządcy terenu, należy:
1) wytyczenie oraz oznakowanie drogi pożarowej zgodnie ze znakami określonymi Polską Normą (wytyczenie drogi pożarowej winno być przeprowadzone na etapie opracowania projektu budowlanego),
2) utrzymanie dróg pożarowych w stanie umożliwiającym dojazd pojazdom straży pożarnej, między innymi poprzez:
a) zapewnienie przejezdności (DROGA POŻAROWA TO NIE PARKING),

b) usuwanie śniegu, błota pośniegowego i likwidacji gołoledzi,
c) zapewnienie odprowadzenia wody deszczowej,
d) utrzymania właściwego stanu zadrzewienia w sąsiedztwie drogi pożarowej,
e) oświetlenie w porze nocnej,
f) utrzymanie odpowiedniej wysokości przejazdu min. 4,2 m,
3) właściwe utrzymanie terenu pomiędzy ścianą budynku a drogą pożarową - nie mogą występować stałe elementy zagospodarowania terenu lub drzewa i krzewy o wysokości przekraczającej 3 metry, uniemożliwiające strażakom dostęp do elewacji budynku za pomocą podnośnika lub drabiny mechanicznej.

Na drodze pożarowej zabrania się:
parkowania pojazdów,
ustawiania reklam, ławek, kwietników, pergoli, sezonowych ogródków gastronomicznych itp.,
lokalizacji pryzm śniegu, także w jej sąsiedztwie w sposób ograniczający widoczność lub dostęp do budynku, hydrantu, przeciwpożarowego wyłącznika prądu, głównego zaworu gazu,
wstawiania pachołków lub słupków ograniczających wjazd pojazdów oraz jej szerokość,
w sąsiedztwie drogi pożarowej zabrania się lokalizacji szyldów, reklam, balkonów, okapów, ograniczających wysokość przejazdu.

Odpowiedzialność karna:
Art. 82 § 2 pkt. 6 ustawy Kodeks wykroczeń - "Kto, będąc obowiązany na podstawie przepisów o ochronie przeciwpożarowej do zapewnienia warunków ochrony przeciwpożarowej obiektu lub terenu, nie dopełnia obowiązków polegających na utrzymywaniu dróg pożarowych w stanie umożliwiającym wykorzystanie tych dróg przez pojazdy jednostek ochrony przeciwpożarowej, (...) podlega karze aresztu, grzywny albo karze nagany."

http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU ... 114&type=3.

Czy na wytyczonej drodze pożarowej na osiedlu mieszkaniowym dozwolone jest parkowanie pojazdów mechanicznych całodobowo?

Zgodnie z § 5 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 kwietnia 2006 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr 80, poz. 563) właściciele i zarządcy terenów mają obowiązek utrzymywania znajdujących się w ich obrębie dróg pożarowych w stanie umożliwiającym wykorzystanie tych dróg przez pojazdy jednostek ochrony przeciwpożarowej, zgodnie z warunkami określonymi w przepisach dotyczących przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę i dróg pożarowych. Jeżeli parkowanie samochodów w miejscach wskazanych przez zarządcę powoduje, iż dojazd do budynków nie spełnia wymagań Rozdziału 5 „Drogi pożarowe" (§ 11 - § 13) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 czerwca 2003 r. w sprawie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę i dróg pożarowych (Dz. U. Nr 121, poz. 1139), wówczas taka sytuacja stanowi rażące naruszenie cyt. powyżej przepisu § 5 rozporządzenia MSWiA z dnia 21 kwietnia 2006 r. (Dz. U. Nr 80, poz. 563).
http://www.psp.wlkp.pl/?art=1298

Pożyczam w forum sąsiadów z Orlińskiego 6, bo chyba to powinno kończyć dyskusję.

Mamy listy, kto głosował jak, mam nadzieję, że osoby głosujące za zrobieniem parkingu na drodze pożarowej, zdecydują się pokryć ewentualne mandaty od Straży Pożarnej, a to są już kwoty rzędu tysięcy złotych. Ale chyba tak byłoby sprawiedliwie. Dlaczego cała wspólnota miałaby ponosić konsekwencje?


antek
Posty: 132
Rejestracja: 30 paź 2016, 12:08

Re: Likwidacja strefy zamieszkania i zamiana na drogę wewnętrzną - Orlińskiego 4

Postautor: antek » 25 kwie 2017, 10:51

Wiadomo może jak zakończyło się głosowanie w sprawie likwidacji strefy zamieszkania pod blokiem i zrobienia parkingu na drodze pożarowej?



Wróć do „Orlińskiego 4 (etap I) – forum mieszkańców budynku”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości