Dokumentacja wykonawcza enklawy, w której kupili Państwo mieszkanie – Avia 3, enklawa E4, jest dostępna w biurze po wcześniejszym umówieniu. Otrzymałam informację, że kontaktowała się Pani już w tej sprawie z naszym biurem, przekażę Pani jutro wiadomość kiedy zagospodarowanie terenu enklawy E4 będzie przygotowane do wglądu. Dokumentacja danej enklawy jest do wglądu dla klientów, którzy kupili mieszkania w danej enklawie.
Oznaczenie miejsca jako miejsca umożliwiającego parkowanie osobom niepełnosprawnym jest wykonane zgodnie z projektem i tak zostanie przygotowane do odbioru – oznaczenie wykonuje wykonawca na podstawie projektu. Oznaczenie nie będzie zamalowane, nie uniemożliwia korzystania z tego miejsca. Po odbiorze przez klientów nie ingerujemy w dalsze działania klienta na tym miejscu.
Z poważaniem
Wykupione miejsca postojowe dla niepełnosprawnych - os. Avia 3
Re: Wykupione miejsca postojowe dla niepełnosprawnych - os. Avia 3
W nawiązaniu do spotkania oraz do przesłanych pytań informuję, że lokalizacja miejsca postojowego dla niepełnosprawnych wynika z projektu zagospodarowania ternu, zatwierdzonego decyzją o pozwoleniu na budowę. Wskazane miejsce postojowe zostało oznaczone zgodnie z projektem.
Zgodnie z zapisami Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie stanowiska postojowe dla samochodów użytkowanych przez osoby niepełnosprawne powinny mieć szerokość 3,6m oraz długość 5,0m. Szerokość może być ograniczona do 2,30m w przypadku zapewnienie możliwości korzystania z przyległego dojścia lub ciągu pieszo-jezdnego.
Wskazane miejsce postojowe spełnia parametry techniczne miejsca postojowego dla niepełnosprawnych, zgodnie z projektem wykonawczym dostępnym u nas w biurze. Tym samym nie możemy zgodzić się ze stwierdzeniem o wprowadzeniu w błąd, gdyż niezależnie od właściwości technicznych miejsce to jest przeznaczone do wyłącznego korzystania przez nabywcę tego miejsca.
Wezwanie PINB zostało skierowane do Wspólnoty Avia 4 i to Zarząd wspólnoty może wnieść odwołanie do PINB. Jesteśmy w kontakcie z przedstawicielami wspólnoty, odbyło się spotkanie w naszym biurze i z naszej strony została zaoferowana pomoc prawna w tym zakresie. Wspólnota decyduje w jakim stopniu skorzysta z tej pomocy. Spółka nie zgadza się ze stanowiskiem PINB przedstawionym w wezwaniu.
Oznaczenie miejsca jako miejsca umożliwiającego parkowanie osobom niepełnosprawnym jest wykonane zgodnie z projektem i tak zostanie przygotowane do odbioru. Po odbiorze przez klientów nie ingerujemy w dalsze działania klienta na tym miejscu.
PINB dokonując odbioru sprawdza zgodność wykonania z projektem. Tym samym w przypadku braku wskazanych oznaczeń miejsc może wydłużyć lub odmówić odbioru budynku.
Podpisując umowę deweloperską lub realizatorską wskazujemy, że zostanie podpisana umowa o podział do wyłącznego korzystania z nieruchomości wspólnej; podpisując następnie umowę przeniesienia własności lokalu nabywają Państwo prawo do wyłącznego korzystania ze wskazanego miejsca postojowego i niezależnie od właściwości technicznych miejsce to jest przeznaczone do wyłącznego korzystania przez nabywcę tego miejsca. Jednocześnie pozostali członkowie wspólnoty w swoich umowach zrzekają się prawa do tego miejsca.
Zgodnie z zapisami Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie stanowiska postojowe dla samochodów użytkowanych przez osoby niepełnosprawne powinny mieć szerokość 3,6m oraz długość 5,0m. Szerokość może być ograniczona do 2,30m w przypadku zapewnienie możliwości korzystania z przyległego dojścia lub ciągu pieszo-jezdnego.
Wskazane miejsce postojowe spełnia parametry techniczne miejsca postojowego dla niepełnosprawnych, zgodnie z projektem wykonawczym dostępnym u nas w biurze. Tym samym nie możemy zgodzić się ze stwierdzeniem o wprowadzeniu w błąd, gdyż niezależnie od właściwości technicznych miejsce to jest przeznaczone do wyłącznego korzystania przez nabywcę tego miejsca.
Wezwanie PINB zostało skierowane do Wspólnoty Avia 4 i to Zarząd wspólnoty może wnieść odwołanie do PINB. Jesteśmy w kontakcie z przedstawicielami wspólnoty, odbyło się spotkanie w naszym biurze i z naszej strony została zaoferowana pomoc prawna w tym zakresie. Wspólnota decyduje w jakim stopniu skorzysta z tej pomocy. Spółka nie zgadza się ze stanowiskiem PINB przedstawionym w wezwaniu.
Oznaczenie miejsca jako miejsca umożliwiającego parkowanie osobom niepełnosprawnym jest wykonane zgodnie z projektem i tak zostanie przygotowane do odbioru. Po odbiorze przez klientów nie ingerujemy w dalsze działania klienta na tym miejscu.
PINB dokonując odbioru sprawdza zgodność wykonania z projektem. Tym samym w przypadku braku wskazanych oznaczeń miejsc może wydłużyć lub odmówić odbioru budynku.
Podpisując umowę deweloperską lub realizatorską wskazujemy, że zostanie podpisana umowa o podział do wyłącznego korzystania z nieruchomości wspólnej; podpisując następnie umowę przeniesienia własności lokalu nabywają Państwo prawo do wyłącznego korzystania ze wskazanego miejsca postojowego i niezależnie od właściwości technicznych miejsce to jest przeznaczone do wyłącznego korzystania przez nabywcę tego miejsca. Jednocześnie pozostali członkowie wspólnoty w swoich umowach zrzekają się prawa do tego miejsca.
Re: Wykupione miejsca postojowe dla niepełnosprawnych - os. Avia 3
Ja dostałam takie pismo co robicie z tym dalej może trza się zwołać i iść do nich wspólnie
Re: Wykupione miejsca postojowe dla niepełnosprawnych - os. Avia 3
Nie można tak tego zostawić. Co najważniejsze, nie odbierajcie miejsc parkingowych z namalowanym znaczkiem "dla niepełnosprawnych". Jeżeli odbierzecie, to zdajecie się na łaskę losu. Wcześniej lub później, mogą wam nakazać zdjąć blokady i zapis "do wyłączonego parkowania" nic nie da, jak zaparkuje ktoś z identyfikatorem. Należy sprawdzić jak prawnie wygląda łączenie miejsca dla niepełnosprawnych z blokadami, bo wydaję mi się, że ze sobą kolidują.
Co z mandatami i z odholowaniem samochodu z miejsca dla niepełnosprawnych?? Jak właściciel miejsca nie będzie miał identyfikatora to co?? Może ktoś odholować samochód.
Może ktoś wciskać kit, że nie ma oznaczeń pionowych, ale PINB nakaże, taki znak wstawić i w parę minut od postawienia znaku będziecie mieć samochód odholowany.
NAJWAŻNIEJSZE, nie odbierajcie miejsc z oznaczeniem dla niepełnosprawnych.
Co z mandatami i z odholowaniem samochodu z miejsca dla niepełnosprawnych?? Jak właściciel miejsca nie będzie miał identyfikatora to co?? Może ktoś odholować samochód.
Może ktoś wciskać kit, że nie ma oznaczeń pionowych, ale PINB nakaże, taki znak wstawić i w parę minut od postawienia znaku będziecie mieć samochód odholowany.
NAJWAŻNIEJSZE, nie odbierajcie miejsc z oznaczeniem dla niepełnosprawnych.
Re: Wykupione miejsca postojowe dla niepełnosprawnych - os. Avia 3
Proszę też zwrócić uwagę na spychologię stosowaną. W piśmie już mowa o tym, że to sprawa wspólnoty, nie dewelopera. Miejsce przecież kupowane było od dewelopera, wspólnota nie jest stroną w tej sprawie. I co więcej - jak pokazują obecne kłótnie o strefę zamieszkania i parkowanie na drodze pożarowej - we wspólnocie wcale nie musi być zrozumienia dla osób, które kupiły takie miejsca. Wspólnota postawiona przed alternatywą - słuchać instytucji państwowej albo prywatnej firmy - kogo posłucha?
Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest zatrudnienie kompetentnego prawnika i poradzenie się go w tej sprawie. Natychmiast
A docelowo myślę że warto domagać się zamiany tego miejsca na inne, choćby na parkingu dalej od bloku. Zapewnienia dewelopera to jedno, ale jak widać sprawa jest złożona i PINB ma zupełnie inną interpretację. Klient nie powinien się w ogóle tym interesować - zapłacił za miejsce, to ma je dostać.
Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest zatrudnienie kompetentnego prawnika i poradzenie się go w tej sprawie. Natychmiast

A docelowo myślę że warto domagać się zamiany tego miejsca na inne, choćby na parkingu dalej od bloku. Zapewnienia dewelopera to jedno, ale jak widać sprawa jest złożona i PINB ma zupełnie inną interpretację. Klient nie powinien się w ogóle tym interesować - zapłacił za miejsce, to ma je dostać.
Re: Wykupione miejsca postojowe dla niepełnosprawnych - os. Avia 3
mag pisze:
Zgodnie z zapisami Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie stanowiska postojowe dla samochodów użytkowanych przez osoby niepełnosprawne powinny mieć szerokość 3,6m oraz długość 5,0m. Szerokość może być ograniczona do 2,30m w przypadku zapewnienie możliwości korzystania z przyległego dojścia lub ciągu pieszo-jezdnego.
Wskazane miejsce postojowe spełnia parametry techniczne miejsca postojowego dla niepełnosprawnych, zgodnie z projektem wykonawczym dostępnym u nas w biurze. Tym samym nie możemy zgodzić się ze stwierdzeniem o wprowadzeniu w błąd, gdyż niezależnie od właściwości technicznych miejsce to jest przeznaczone do wyłącznego korzystania przez nabywcę tego miejsca.
Bardzo ciekawe, że zacytowali Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Zapomnieli jedynie o dalszej, kluczowej w tej kwestii jego części tj:
§ 19. 1. Najbliższa odległość rzeczywista wydzielonego, niezadaszonego zgrupowania miejsc postojowych lub otwartego garażu wielopoziomowego dla samochodów osobowych od okien pomieszczeń przeznaczonych na stały pobyt ludzi w budynku mieszkalnym, zamieszkania zbiorowego (z wyjątkiem hoteli), opieki zdrowotnej, oświaty i wychowania, a także od placu zabaw dziecięcych i boisk dla dzieci i młodzieży nie może być mniejsza niż:
1) dla zgrupowania do 4 stanowisk włącznie — 7 m,
2) dla zgrupowania od 5 do 60 stanowisk włącznie — 10 m,
3) dla większych zgrupowań — 20 m, z zachowaniem warunków określonych w § 276 ust. 1.
§ 20. Miejsca postojowe dla samochodów, z których korzystają wyłącznie osoby niepełnosprawne, mogą być usytuowane w odległości nie mniejszej niż 5 m od okien budynku mieszkalnego wielorodzinnego i zamieszkania zbiorowego oraz zbliżone bez żadnych ograniczeń do innych budynków. Miejsca te wymagają odpowiedniego oznakowania.
Re: Wykupione miejsca postojowe dla niepełnosprawnych - os. Avia 3
Czy ktoś może kojarzy jak było w przypadku Avii 4 - czy w momencie odbioru obiektu przez PINB miejsca te posiadały oznaczenia dla niepełnosprawnych i blokadę (tak jak jest teraz w przypadku Avii 3)? Czy najpierw te miejsca były bez blokad i po odbiorze je postawiono? Gdyż, nie za bardzo rozumiem, jeśli blokady były od początku i PINB wyraził zgodę na odbiór to czego później ma robić problemy?
Re: Wykupione miejsca postojowe dla niepełnosprawnych - os. Avia 3
Dalsza opd Budimex
Szanowni Państwo.
Oznaczenie miejsca jest wskazane w projekcie. To, że miejsce postojowe spełnia warunki techniczne wymagane dla miejsc postojowych, z których mogą korzystać osoby niepełnosprawne nie zmienia naszej umowy z klientem, potwierdzamy, że zgodnie z umową zostanie wykonany podział do korzystania określony szczegółowo w umowie końcowej, na podstawie którego uzyskają Państwo prawo do wyłącznego korzystania ze wskazanego miejsca postojowego.
Podczas rozmowy wskazała Pani, że umowa nie zawiera doprecyzowania w kwestii parametrów technicznych miejsca postojowego – tym samym nie bardzo rozumiem prośby o wskazanie takiego zapisu.
Dodatkowo informuję, że w kwestii wezwania skierowanego przez PINB do wspólnoty Avia 4 to zarząd wspólnoty jest stroną, która może odwołać się od nakazu PINB do demontażu blokad i z tego co nam wiadomo takie odwołanie zostało złożone. Spółka nie zgadza się ze stanowiskiem PINB i uważa, że nie ma podstaw do nakazu demontażu blokad oraz do ogólnego udostępnienia wskazanych miejsc
Szanowni Państwo.
Oznaczenie miejsca jest wskazane w projekcie. To, że miejsce postojowe spełnia warunki techniczne wymagane dla miejsc postojowych, z których mogą korzystać osoby niepełnosprawne nie zmienia naszej umowy z klientem, potwierdzamy, że zgodnie z umową zostanie wykonany podział do korzystania określony szczegółowo w umowie końcowej, na podstawie którego uzyskają Państwo prawo do wyłącznego korzystania ze wskazanego miejsca postojowego.
Podczas rozmowy wskazała Pani, że umowa nie zawiera doprecyzowania w kwestii parametrów technicznych miejsca postojowego – tym samym nie bardzo rozumiem prośby o wskazanie takiego zapisu.
Dodatkowo informuję, że w kwestii wezwania skierowanego przez PINB do wspólnoty Avia 4 to zarząd wspólnoty jest stroną, która może odwołać się od nakazu PINB do demontażu blokad i z tego co nam wiadomo takie odwołanie zostało złożone. Spółka nie zgadza się ze stanowiskiem PINB i uważa, że nie ma podstaw do nakazu demontażu blokad oraz do ogólnego udostępnienia wskazanych miejsc
Re: Wykupione miejsca postojowe dla niepełnosprawnych - os. Avia 3
Proszę mnie poprawić jeśli się mylę, ale z dotychczas zebranych informacji:
1. Budimex dostał pozwolenie na budowę zatwierdzające projekt budowlany, w którym miejsca postojowe położone "za blisko" budynku (patrz: § 19 i § 20 rozp.) są przeznaczone jako ogólnodostępne dla osób niepełnosprawnych;
2. Budimex z pełną świadomością, że omija przepisy rozp. sprzedał te miejsca, nie informując swoich klientów o fakcie ich przeznaczenia w projekcie;
3. Budimex czeka, aż klienci odbiorą te miejsca (oznaczone znakiem poziomym P-24 tj. dla osób niepełnosprawnych);
4. Budimex dokona przeniesienia własności, tym samym nie będzie już stroną w sprawie ewentualnych wezwań z PINB;
1. Budimex dostał pozwolenie na budowę zatwierdzające projekt budowlany, w którym miejsca postojowe położone "za blisko" budynku (patrz: § 19 i § 20 rozp.) są przeznaczone jako ogólnodostępne dla osób niepełnosprawnych;
2. Budimex z pełną świadomością, że omija przepisy rozp. sprzedał te miejsca, nie informując swoich klientów o fakcie ich przeznaczenia w projekcie;
3. Budimex czeka, aż klienci odbiorą te miejsca (oznaczone znakiem poziomym P-24 tj. dla osób niepełnosprawnych);
4. Budimex dokona przeniesienia własności, tym samym nie będzie już stroną w sprawie ewentualnych wezwań z PINB;
Re: Wykupione miejsca postojowe dla niepełnosprawnych - os. Avia 3
Hm nie rozumiem jednego dlaczego budimex nie wybudowal poprostu normalnych miejsc postojowych? Mieszkam w atalu i tam niebylo zadnego problemu miejsca sa bardzo blisko bloku nie maja zadnych oznaczen dla niepelnosprawnych. A soltysowskiej w fajny dom tez tak jest zreszta jak i rowniez w innych.
Wróć do „Avia 3 (etap V) - forum mieszkańców budynku”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości