Utrzymanie części wspólnej i zieleni przy Orlinskiego 06

Forum dla osób, które kupiły mieszkanie w budynku Orlińskiego 6 w budowanym przez Budimex w krakowskich Czyżynach: zakup, budowa, wykończenie itp.
Vero_nika
Posty: 36
Rejestracja: 15 wrz 2016, 9:54

Utrzymanie części wspólnej i zieleni przy Orlinskiego 06

Postautor: Vero_nika » 10 maja 2017, 14:49

Witam,

Czy ktokolwiek z was w ostatnim czasie zauważył żeby były wykonywane jakiekolwiek prace związane z utrzymaniem zieleni na części wspólnej przy naszym bloku? Bo z tego co da się zauważyć to nasza cześć wspólna aktualnie wygląda jak jakieś pastwisko obsiane żonkilami lub polna łąka :) a z tego co pamiętam to mamy podobno dwóch ogrodników? więc moje pytanie gdzie oni są ? bo kasę dostają tylko za co? Chyba, że się mylę ;)

michalb
Posty: 168
Rejestracja: 29 lip 2014, 23:34

Re: Utrzymanie części wspólnej i zieleni przy Orlinskiego 06

Postautor: michalb » 10 maja 2017, 20:33

mi się to pastwisko podoba :P

Vero_nika
Posty: 36
Rejestracja: 15 wrz 2016, 9:54

Re: Utrzymanie części wspólnej i zieleni przy Orlinskiego 06

Postautor: Vero_nika » 10 maja 2017, 21:23

Mi osobiście to nie przeszkadza, tylko jak za cos płace to wolałabym zeby było to wykonywane :| a nie ze płacimy za nic...


lolek
Posty: 25
Rejestracja: 03 kwie 2017, 11:48

Re: Utrzymanie części wspólnej i zieleni przy Orlinskiego 06

Postautor: lolek » 11 maja 2017, 8:59

za ochronę tez płacimy i nic z tego nie mamy - brakuje kilku mieszkań do jej odwołania i też wielki problem

szkoda że nie ma w bloku ludzi z konkretnym zainteresowaniem

jest wiele rzeczy za które tylko płacimy, wyrzucamy pieniądze w błoto

ochrona do likwidacji
ogrodnik 1,5 etatu po co? trzeba zamówić usługę w razie konieczności a nie płacić wypłaty co miesiąc
konserwator równiez na etacie za który płacimy, po co on?
sprzątaczka po co codziennie? jak tylko zamiata a podłogi myje może raz w tygodniu - powinna być max 2-3 razy i pożadnia zmyć podłogę/posprzątać a tak to jest niemalże codziennie i takie udawania bo przeciez w pracy trzeba być odbembnionym
itak jeszcze można wymieniać

może ludzie zobaczą na koniec roku jak nagle dostana do dopłaty a już wiadomo że dostaną napewno wszyscy dopłatę za:

obecna cena ochrony ok 60zł nie uwzglednia podwyzszonej stawki minimalnej za pracę do 13zł/h na koniec roku w rozliczeniu to my za to zapłacimy dodatkowo 30-40% to samo z konserwatorem i ogrodnikiem

na wywozie śmieci tez tracimy płacąc od mieszkania a nie za osobę

dołóżmy jeszcze dopłate za ogrzewanie, większe złóżycie wody i nagle nam wyjdzie kilka set złotych, prawie na Nowy Rok bedzie, taki prezent tylko trzeba będzie za niego zapłacić słono

szkoda że mieszkańcy tego nie widzą, chociaż Żyją w czasach kiedy się płaci i wymaga

Vero_nika
Posty: 36
Rejestracja: 15 wrz 2016, 9:54

Re: Utrzymanie części wspólnej i zieleni przy Orlinskiego 06

Postautor: Vero_nika » 11 maja 2017, 10:03

lolek pisze:za ochronę tez płacimy i nic z tego nie mamy - brakuje kilku mieszkań do jej odwołania i też wielki problem

szkoda że nie ma w bloku ludzi z konkretnym zainteresowaniem

jest wiele rzeczy za które tylko płacimy, wyrzucamy pieniądze w błoto

ochrona do likwidacji
ogrodnik 1,5 etatu po co? trzeba zamówić usługę w razie konieczności a nie płacić wypłaty co miesiąc
konserwator równiez na etacie za który płacimy, po co on?
sprzątaczka po co codziennie? jak tylko zamiata a podłogi myje może raz w tygodniu - powinna być max 2-3 razy i pożadnia zmyć podłogę/posprzątać a tak to jest niemalże codziennie i takie udawania bo przeciez w pracy trzeba być odbembnionym
itak jeszcze można wymieniać

może ludzie zobaczą na koniec roku jak nagle dostana do dopłaty a już wiadomo że dostaną napewno wszyscy dopłatę za:

obecna cena ochrony ok 60zł nie uwzglednia podwyzszonej stawki minimalnej za pracę do 13zł/h na koniec roku w rozliczeniu to my za to zapłacimy dodatkowo 30-40% to samo z konserwatorem i ogrodnikiem

na wywozie śmieci tez tracimy płacąc od mieszkania a nie za osobę

dołóżmy jeszcze dopłate za ogrzewanie, większe złóżycie wody i nagle nam wyjdzie kilka set złotych, prawie na Nowy Rok bedzie, taki prezent tylko trzeba będzie za niego zapłacić słono

szkoda że mieszkańcy tego nie widzą, chociaż Żyją w czasach kiedy się płaci i wymaga



Dokładnie sie z Tobą zgadzam!
Każdy chciałby płacić mniej ale nikt nic w tym kierunku nie zrobi!
Moze zorganizujemy spotkanie wszystkich mieszkańców? Aby ustalić dokładnie te wszystkie za i przeciw? Tak jak zrobili mieszkańcy 04 w garażu podziemnym w dany dzień tak zeby każdemu pasowało w godzinach popołudniowych ????

lolek
Posty: 25
Rejestracja: 03 kwie 2017, 11:48

Re: Utrzymanie części wspólnej i zieleni przy Orlinskiego 06

Postautor: lolek » 11 maja 2017, 10:29

jestem ZA! ok.19-20?
tylko masz pomysł na zorganizowanie ludzi niezainteresowanych a jak pokazuje przykład ochrony mających decydujący głos?
i trzeba konkretnie dociągnąć kilka głosów i odwołac ochronę, masz może jakiś pomysł? bo moje się już skończyły?
nie wiem, wziąć uchwałę od promosu i samemu przejść po mieszkaniach?

ngy16687
Posty: 506
Rejestracja: 20 wrz 2015, 18:36

Re: Utrzymanie części wspólnej i zieleni przy Orlinskiego 06

Postautor: ngy16687 » 11 maja 2017, 18:53

lolek pisze:za ochronę tez płacimy i nic z tego nie mamy - brakuje kilku mieszkań do jej odwołania i też wielki problem

szkoda że nie ma w bloku ludzi z konkretnym zainteresowaniem

też ubolewam i staram się naciskać Promos i informować sąsiadów, ale to niewiele daje, troche jak w PRL, wspólne = niczyje i nikt nie jest zainteresowany :D

lolek pisze:ochrona do likwidacji

pełna zgoda ochrona jest od odwołania, Promos poinformował, że od 1 czerwca ochrona będzie już jednoosobowa i jest pewny, że od 1 lipca ochrony już nie będzie. Na moje prośby aby udostępnił listę kto nie zagłosował, abym przeszedł się po sąsiadach i załatwił temat za naszego Zarządce ten skwitował "w ostateczności trzeba skorzystać z (...) uciążliwego sposobu zbierania głosów, chodząc od drzwi do drzwi."

lolek pisze:ogrodnik 1,5 etatu po co? trzeba zamówić usługę w razie konieczności a nie płacić wypłaty co miesiąc
konserwator równiez na etacie za który płacimy, po co on?

podnosiłem to od początku, że to absurd, całoroczne 1,5 etatu ogrodnika. Po spotkaniu wspólnoty miało się to zmienić i Promos nic nie zrobił. W przypadku konserwatora i wszelkich serwisów mieli z kolei skumulować wszystkie tematy konserwacji w jeden, bo sprytnie rozbite koszty ładnie maskują sumarycznie bardzo wysokie wydatki na te cele. Na innych wspólnotach konserwator zjawia się kiedy mieszkańcy lub osoba sprzątająca zgłasza problemy. Dodatkowo z takich działań Zarządca co miesiąc publikuje w e-kartotece raport z wizyt i działań na budynku + ich koszty!!! Czyste i przejrzyste zasady.

lolek pisze:sprzątaczka po co codziennie? jak tylko zamiata a podłogi myje może raz w tygodniu - powinna być max 2-3 razy i pożadnia zmyć podłogę/posprzątać a tak to jest niemalże codziennie i takie udawania bo przeciez w pracy trzeba być odbembnionym
itak jeszcze można wymieniać

powinna szybko zadziałać rada mieszkańców i zarekomendować zmianę firm sprzątającej, utrzymującej zieleń, trybu konserwacji. Do tego nie trzeba zgody kazdego mieszkańca, wystarczy rekomendacja i oczekiwanie na szybką decyzję Zarządu. Jeśli Zarząd nie pochyli się nad rekomendacjami i sensownie nie wyjaśni swoich działań to należy wnieść podpisami mieszkańców posiadających łącznie 10% udziałów we Wspólnocie wniosek o przygotowanie i wprowadzenie pod głosowanie uchwały odwołującej Zarząd.

lolek pisze:może ludzie zobaczą na koniec roku jak nagle dostana do dopłaty a już wiadomo że dostaną napewno wszyscy dopłatę za:
obecna cena ochrony ok 60zł nie uwzglednia podwyzszonej stawki minimalnej za pracę do 13zł/h na koniec roku w rozliczeniu to my za to zapłacimy dodatkowo 30-40% to samo z konserwatorem i ogrodnikiem


w końcu zobaczą ;)


lolek pisze:na wywozie śmieci tez tracimy płacąc od mieszkania a nie za osobę


Z tą zmianą bym polemizował, bo jesli aktywnośc mieszkańców jest taka jak przy podejmowaniu uchwał to gwarantuje Ci, że w 90% mieszkaniach będzie po 1 osobie i nikt nie będzie informował, że mieszka 2 osoby, 4 osobowa rodzina, nikt nie ujawni się kiedy urodzi się w rodzinie dziecko itd. Tylko "frajerzy" zgłoszą więcej niż 1 osobę. Przy tak dużych wspólnotach rozliczać albo od lokalu albo od ilości zużytej wody.


melon
Posty: 4
Rejestracja: 04 kwie 2017, 20:40

Re: Utrzymanie części wspólnej i zieleni przy Orlinskiego 06

Postautor: melon » 11 maja 2017, 20:30

Wczoraj widziałem naszego zarządce jak szedł z kosiarką, zauważyłem też że trawa została wykoszona przy tych trzech kominach. Wydaje mi się że też trzeba się do Promosu zwrócić aby udostępnił wykaz prac które wykonał i ogrodnik i konserwator. W ogóle ich tutaj nie widać, a kasę biorą.
Co do śmieci to jedyne rozwiązanie jakie widzę to opłatę za wywóz podzielić równo na mieszkania i tyle. To chyba będzie najsprawiedliwiej, nie najlepiej się z tym czuje widzą 4 osobowe rodziny które mieszkają w mniejszym mieszkaniu niż ja a płaca połowę mniej za wywóz śmieci niż ja.
Co do odwołania ochrony to chyba nie ma wyjścia i trzeba stanąć przy domofonie i obdzwonić wszystkich z pytaniem czy głosowali.
A czy za odwołaniem ogrodników i konserwatora nie musi być też jakieś głosowanie?

sarve
Posty: 25
Rejestracja: 10 wrz 2014, 10:12

Re: Utrzymanie części wspólnej i zieleni przy Orlinskiego 06

Postautor: sarve » 11 maja 2017, 21:59

Ja także jestem za jak najszybszym rozwiązaniem ochrony oraz redukcją kosztów za inne pseudo usługi. Ja, jak tylko kogoś spotykam, to pytam czy głosował. I jak się okazuje to wiele osób wynajmuje mieszkania i raczej nie mogą decydować za właściciela. Jest też jeden podstawowym problem - formalnie nie mamy Rady bo uchwała o jego powołaniu nie została uchwalona. Druga sprawa dotyczy listy mieszkańców i udostępniania danych osobowych innym mieszkańcom, którzy mieliby agitować za głosowaniem. Wydaje mi się, że zbieraniem podpisów powinien zająć się Promos.
Ostatnio zmieniony 11 maja 2017, 22:12 przez sarve, łącznie zmieniany 1 raz.

ngy16687
Posty: 506
Rejestracja: 20 wrz 2015, 18:36

Re: Utrzymanie części wspólnej i zieleni przy Orlinskiego 06

Postautor: ngy16687 » 11 maja 2017, 22:07

Zarządce mamy >> Promos, natomiast nie mamy Rady Mieszkańców :) Wynajmujący zawsze mogą poinformować właściciela tym bardziej, że to przecież w ich interesie poniekąd aby obniżyć koszty.



Wróć do „Orlińskiego 6 (etap II) – forum mieszkańców budynku”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości