Nie po to się robi park, żeby przez niego puszczać drogę...
A brany pod uwagę jest pomysł zbudowania pełnego skrzyżowania ul. Orlińskiego z ul Stella Sawickiego? Normalne skrzyżowanie z lewoskrętem w relacji Orlińskiego x Stella i S-S x Orlińskiego, z przejściami dla pieszych i przystankiem autobusowym? Takie skrzyżowanie wyeliminuje ruch z nowego osiedla w kierunku ul Włodarczyka do skrzyżowania z S-S x Florera...
Wiem że gdzieś są plany na tunele, ronda, linie tramwajowe, ale umówmy się, że w naszych realiach te plany nie będą realizowane przez najbliższe 10 lat, a skrzyżowanie doraźnie i wyraźnie polepszy sytuację i uspokoi nieco ruch na S-S.
Komunikacja publiczna i samochodowa w Czyżynach - propozycje usprawnień
-
- Posty: 314
- Rejestracja: 09 lip 2015, 21:27
- Lokalizacja: O6
Re: Komunikacja publiczna i samochodowa w Czyżynach - propozycje usprawnień
Ostatnio były robione pomiary natężenia ruchu w Czyżynach, niestety dziwnym trafem odbywały się one akurat wtedy, kiedy zamknięta miejscowo jest jedna jezdnia Bora-Komorowskiego, przez budowę estakady...

Jak myślicie, co wyjdzie z takich pomiarów?
Widać, na zdjęciu powyżej, jak wygląda teraz o poranku ul. Stella-Sawickiego na podjeździe pod Wiślicką. ZIKiT twierdzi, że to nie oni, natomiast spotkałem się z informacją, że to badania robione na potrzeby budowy Małopolskiego Centrum Nauki w Czyżynach. Ktoś może wie coś więcej na ten temat i podzieli się tym, jakie ma informacje?

Jak myślicie, co wyjdzie z takich pomiarów?

Re: Komunikacja publiczna i samochodowa w Czyżynach - propozycje usprawnień
Może jest to związane z planowaną budową linii tramwajowej, albo przebudowy al. Bora Komorowskiego, bo gdzieś o tym czytałem.
Re: Komunikacja publiczna i samochodowa w Czyżynach - propozycje usprawnień
Czuję kolejne pseudo-oszczędności!
Linie komunikacyjne zabrali ze sobą funkcjonariusze przeprowadzając się na Bohomolca, i Dąbroskiej. Widzieliście ten węzeł autostradowy między Bohomolca, i BoraKomora? To musiało kosztować. A nie było w planach rozbudowy miasta. Zaczęli zresztą od postawienia wysokich zapór dzwięko-chłonnych, czego nie mogą... dokończyć przez długie lata na SStella. Dochodzi jeszcze komunikacja zastępcza zamiast tramwajów na czas lata(ciekawe czy wrócą), i wybujała komunikacja MPK podmiejska. Nie wiem po co, wątpię by było to dochodowe?
Linie komunikacyjne zabrali ze sobą funkcjonariusze przeprowadzając się na Bohomolca, i Dąbroskiej. Widzieliście ten węzeł autostradowy między Bohomolca, i BoraKomora? To musiało kosztować. A nie było w planach rozbudowy miasta. Zaczęli zresztą od postawienia wysokich zapór dzwięko-chłonnych, czego nie mogą... dokończyć przez długie lata na SStella. Dochodzi jeszcze komunikacja zastępcza zamiast tramwajów na czas lata(ciekawe czy wrócą), i wybujała komunikacja MPK podmiejska. Nie wiem po co, wątpię by było to dochodowe?
Pomysł na przybliżenie osiedla Orlińskiego do komunikacji miejskiej
Temat parkowania na osiedlu robi się coraz bardziej gorący, a jedną z przyczyn tego stanu rzeczy jest słabo rozwinięta KM w tym rejonie.Na Stella-Sawickiego jeżdżą co prawda 3 linie autobusowe ale problem polega na tym że nie zatrzymują się przy osiedlu jako że 3 lata temu były tu jeszcze szczere pola. Sytuacja trochę się zmieniła od tego czasu i myśle że już teraz mieszka tutaj ok kilka tysięcy mieszkańców pozbawionych KM. Z najdalej położonych bloków na przykład z dojściem do przystanków schodzi ok. 10min (jak na wsi:P). Tak więc nie jest to zbyt atrakcyjny czas i nie dziwie się mieszkańcom że na siłe próbują wjeżdżać na osiedle samochodem. Teren osiedla natomiast jest tak gęsto zabudowany że pod osiedlem mogłaby powstać nawet linia metra.
Rozwiązanie jakie proponuje nie jest jakieś bardzo kosztowne. Obejmuje jedynie dorobienie przystanków tam gdzie powinny się one znajdować. Plan który znajduje się w załączniku jest tylko jednym z wariantów. Przystanki mogą się znajdować trochę bardziej na południe. Na tym etapie nie jest to właściwie istotne. Nie oczekuje że po pokazaniu tego pomysłu, ZIKiT bezkrytycznie wyłoży kilkaset tysięcy złotych na jego realizację. Natomiast już teraz trzeba zasiać w ich głowach ziarno pod tytułem "poprawa komunikacji miejskiej na terenie osiedla Orlińskiego". Dlatego ważne jest aby pisać do nich jak najwięcej i zawracać im głowę, aby w końcu zaczęli coś działać,a zamiast kłocić się między sobą może lepiej wykłócać się z ZIKiT-em
.
Tymczasem wątek może być dobrym miejscem na dyskusje na temat KM w rejonie i na terenie osiedla.
Pozdrawiam
Przyszły Mieszkaniec Orlińskiego

Rozwiązanie jakie proponuje nie jest jakieś bardzo kosztowne. Obejmuje jedynie dorobienie przystanków tam gdzie powinny się one znajdować. Plan który znajduje się w załączniku jest tylko jednym z wariantów. Przystanki mogą się znajdować trochę bardziej na południe. Na tym etapie nie jest to właściwie istotne. Nie oczekuje że po pokazaniu tego pomysłu, ZIKiT bezkrytycznie wyłoży kilkaset tysięcy złotych na jego realizację. Natomiast już teraz trzeba zasiać w ich głowach ziarno pod tytułem "poprawa komunikacji miejskiej na terenie osiedla Orlińskiego". Dlatego ważne jest aby pisać do nich jak najwięcej i zawracać im głowę, aby w końcu zaczęli coś działać,a zamiast kłocić się między sobą może lepiej wykłócać się z ZIKiT-em

Tymczasem wątek może być dobrym miejscem na dyskusje na temat KM w rejonie i na terenie osiedla.
Pozdrawiam
Przyszły Mieszkaniec Orlińskiego

-
- Posty: 314
- Rejestracja: 09 lip 2015, 21:27
- Lokalizacja: O6
Re: Komunikacja publiczna i samochodowa w Czyżynach - propozycje usprawnień
Pełne poparcie. Rozbudowałbym to jeszcze o skrzyżowanie o którym pisałem kilka postów wyżej. Wtedy ruch wahadłowy na Włodarczyka nikomu by nie przeszkadzał...a udrożniłoby ono nieco dojazd do osiedla od strony skrzyżowania Wiślicka x Stella Sawickiego.
Re: Komunikacja publiczna i samochodowa w Czyżynach - propozycje usprawnień
Co do usprawnieni komunikacji samochodowej, na przełączce Stella-Sawiciego i Pisarka naprawdę przy skręcie z Stella w stronę naszego osiedla zmieści się więcej niż 4-ry samochody. Pragnę przypomnieć ze nieoznaczony pas ruchu to ilość miejsca zajmowane przez samochód. Czyli tutaj na jednym oznaczonym pasie ruchu, których mamy 2, zmieszczą się 2 auta, czyli w sumie 3-4 w pierwszej linii. Ale tylko jak wjedziemy z głowa i będziemy myśleć nie tylko o sobie, ale tez o innych. A przy dojechaniu jak najbliżej skrzyżowania zmieszczą się kolejni szczęśliwcy, który nie będą musieli czekać na kolejne zielone. Inaczej jak już oddadzą wszystkie bloki będziemy stali do skrętu już od skrzyżowania z Wiślicką.
Re: Komunikacja publiczna i samochodowa w Czyżynach - propozycje usprawnień
Arav pisze:jedynie 129 jedzie do centrum I wlecze sie niemilosiernie ...
Myśle że lepszą opcją w tym przypadku jest jazda każdą linią autobusową do al JPII i przesiadka na tramwaj... przesiadki ze 178 zbyt wygodne nie są ale przynajmniej nigdzie się nie czeka...
Inny pomysłem jest puszczenie 129,142 w stronę wiślickiej z wytyczeniem przez osiedle przystanków. Należałoby wtedy jedynie zminić autobusy na tych liniach na zwykłe ale możnaby dzięki temu zwiększyć częstotliwość kursowania.

-
- Posty: 314
- Rejestracja: 09 lip 2015, 21:27
- Lokalizacja: O6
Re: Komunikacja publiczna i samochodowa w Czyżynach - propozycje usprawnień
Micha pisze:Arav pisze:jedynie 129 jedzie do centrum I wlecze sie niemilosiernie ...
Myśle że lepszą opcją w tym przypadku jest jazda każdą linią autobusową do al JPII i przesiadka na tramwaj... przesiadki ze 178 zbyt wygodne nie są ale przynajmniej nigdzie się nie czeka...
Inny pomysłem jest puszczenie 129,142 w stronę wiślickiej z wytyczeniem przez osiedle przystanków. Należałoby wtedy jedynie zminić autobusy na tych liniach na zwykłe ale możnaby dzięki temu zwiększyć częstotliwość kursowania.
Bardo dobry pomysł, ale szczerze mówiąc to brakuje mi wyobraźni żeby zobaczyć 129 mijającą się z autami na Orlińskiego

Re: Komunikacja publiczna i samochodowa w Czyżynach - propozycje usprawnień
sam.slater pisze:Micha pisze:Arav pisze:jedynie 129 jedzie do centrum I wlecze sie niemilosiernie ...
Myśle że lepszą opcją w tym przypadku jest jazda każdą linią autobusową do al JPII i przesiadka na tramwaj... przesiadki ze 178 zbyt wygodne nie są ale przynajmniej nigdzie się nie czeka...
Inny pomysłem jest puszczenie 129,142 w stronę wiślickiej z wytyczeniem przez osiedle przystanków. Należałoby wtedy jedynie zminić autobusy na tych liniach na zwykłe ale możnaby dzięki temu zwiększyć częstotliwość kursowania.
Bardo dobry pomysł, ale szczerze mówiąc to brakuje mi wyobraźni żeby zobaczyć 129 mijającą się z autami na Orlińskiego
Ha - mam Was zwolennicy komunikacji miejskiej - przeciwnicy prywatnych samochodów


Dla mnie wystarczy, gdyby przystanek był w okolicy dawnego biura sprzedaży BDX, cieszyłbym się również jakby auta nie blokowały Orlińskiego, nie były zaparkowane na trawnikach, przejściach dla pieszych.

PS już widzę tę mijankę autobusów na łuku.

Wróć do „Dzielnica Czyżyny w Krakowie - sprawy ważne dla mieszkańców”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości