Metro w Krakowie i stacja w Czyżynach - Rynek Czyżyński - dyskusja na forum

Forum Dzielnicy Czyżyny - sprawy ważne dla jej mieszkańców, remonty, nowe inwestycje, szkoły i przedszkola oraz miejsca do spędzania wolnego czasu. Propozycje zmian w Czyżynach i pinie o obecnie prowadzonych.
gucio
Posty: 1116
Rejestracja: 05 sty 2015, 1:21

Re: Metro w Krakowie i stacja w Czyżynach - Rynek Czyżyński - dyskusja na forum

Postautor: gucio » 12 lis 2017, 23:09

ngy16687 pisze:
anonim pisze:Takie myślenie o lotnisku w Balicach spowodowało, że lotnisko pozostało w tyle za Pyrzowicami, a kiedyś było na odwrót. Tak dalej to w przyszłości Kraków będzie peryferiami Metropoli śląskiej - Więcej wyobraźni.

Chyba nie masz pojęcia o lotnisku w Krakowie i jego rozwoju w ostatnich latach i planach na kolejne. Za 10 miesięcy bieżącego roku dane poniżej:

Kraków, liczba pasażerów per miesiąc:
styczeń 366936
luty 362650
marzec 433985
kwiecień 486288
maj 528784
czerwiec 530815
lipiec 553175
sierpień 541752
wrzesień 545835
październik 529473

Katowice, liczba pasażerów per miesiąc:
styczeń 184694
luty 178298
marzec 207142
kwiecień 236787
maj 308741
czerwiec 449311
lipiec 539027
sierpień 546333
wrzesień 482794
październik 313527

Kraków 4,88mln, Katowice 3,45mln pasażerów. Katowice marzą o wyniku Krakowa, dlatego specjalizują się w cargo i obsłudze czarterów.
W Krakowie wynik robią i lowcosty i jak na żadnym lotnisku regionalnym linie tradycyjne, a liczba tras jest imponująca i będzie jeszcze większa. Jedyny, ale niemały problem Balic to potrzeba budowy nowego pasa startowego, ale o tym jest już w internetach ze 100 stron. Metro do lotniska jest zupełnie niepotrzebne, bo lotnisko jest skomunikowane świetnie działającą koleją aglomeracyjną dojeżdżającą do samego terminala. Wysiadasz z pociągu, schodami widocznymi na zdjęciu wjeżdżasz do góry, kilkadziesiąt kroków i jesteś przy bramkach bezpieczeństwa.

Obrazek
Zdjęcie: Bartłomiej Świec.

Jeśli chcesz polatać niekoniecznie z biurem podróży to z Krakowa zdecydowanie dasz radę coś ciekawego znaleźć. Polecam subskrybcję fly4free fly4free.pl/kilkadziesiat-nowych-tras-z-polski-od-ryanaira-wizza-i-innych-kto-zostal-krolem-zimowego-rozkladu


Wracając do metra nie wiem czy Radni są w stanie myśleć tak daleko do przodu, chociaż w najbliższych miesiącach jeśli potrzebujesz obietnicy, że metro w Czyżynach powstanie to ją dostaniesz. Wybory idą :)

Osobiście wolałbym aby powstały obwodowe linie tramwajowe, nowe tunele dla tramwaju przez centrum i uruchomiona Kolej Aglomeracyjny na dużej i małej obwodnicy Krakowa.

JESTEM ZA..... szkoda kasy na metro lepeij i szybciej porobic nowe linie tramwajowe nie kolidujace z jezdniami ...

ngy16687
Posty: 506
Rejestracja: 20 wrz 2015, 18:36

Re: Metro w Krakowie i stacja w Czyżynach - Rynek Czyżyński - dyskusja na forum

Postautor: ngy16687 » 12 lis 2017, 23:24

Trudno się nie zgodzić, bo nawet firma przygotowująca koncepcje metra, w autorskim wariancie zasugerowała zamiast metra zrobić tunel tramwajowy i sieci obwodowe :) Ot paradoks.

Obrazek

krabok.wordpress.com/2016/05/04/studium-rozwoju-systemu-transportu-warianty-z-szybkim-tramwajem
Wariant dotyczy rozwoju systemu tramwaju w częściowo inny sposób niż w pozostałych wariantach. Założono połączenie tunelem tramwajowym ronda Grzegórzeckiego ze skrzyżowaniem al. Mickiewicza / Czarnowiejskiej. Ponadto zapewniony zostanie priorytet dla tramwajów.

Akurat ich tunel nie wiem czy jest najlepszym wariantem, bo od lat mówi się, że najlepszym i najbardziej ekonomicznym pomysłem są dwa dodatkowe tunele tramwaju w śródmieściu, dzięki czemu powstałyby w sumie trzy podziemne fragmentu tramwaju o łącznej długości około 10 km. Koszt 2-3 mld i na potrzeby tego miasta w połączeniu z koleją aglomeracyjną i parkingami park&ride na obrzeżach w zupełności wystarczające.

Pierwszy z tuneli tramwajowych (W-Z) na odcinku Rondo Mogilskie - Królewska, miałby długość 3,8 km i biegł mniej więcej pod ulicami: Lubicz, Basztową, Garbarską, Rajską, starą Czarnowiejską, Lea i kończył się na ulicy Królewskiej. Na mapie tunel ten zaznaczono przerywaną linią w kolorze czerwonym.

Drugi tunel (P-P), długi na 4,8 km, rozpoczynałby się w okolicach Rynku Podgórskiego i biegł mniej więcej ulicami: Krakowską, Stradomską, Gertrudy, Westerplatte i Pawią, i kończył na Nowym Kleparzu. W okolicach Politechniki miałby punkt wspólny z istniejącym tunelem a potem odbijał na Kleparz. Na mapie ten tunel to kreska przerywana w kolorze niebieskim.

Tunel trzeci (R-P), obecnie istniejący, ma długość 1,5 km i trzy przystanki po drodze: Rondo Mogilskie, Dworzec Główny Tunel, Politechnika. Ten tunel zaznaczono na brązowo przerywaną linią.

Obrazek

iti
Posty: 1482
Rejestracja: 13 lip 2014, 1:15

Re: Metro w Krakowie i stacja w Czyżynach - Rynek Czyżyński - dyskusja na forum

Postautor: iti » 13 lis 2017, 1:21

ngy16687 pisze:Osobiście wolałbym aby powstały obwodowe linie tramwajowe, nowe tunele dla tramwaju przez centrum i uruchomiona Kolej Aglomeracyjny na dużej i małej obwodnicy Krakowa.

A mnie ciekawi ile z tych osób, które się tu wypowiadają, faktycznie jeździ codziennie komunikacją publiczną. Ile razy zdarzyło się wam nie dojechać do celu na czas, bo szyby się wybrzuszyły (lato), albo skurczyły (zima), albo ktoś je zablokował samochodem, albo był wypadek, albo wiał wiatr i zerwało trakcję... (tu niech sobie każdy podstawi sam powody, przez które tramwaj nie przyjechał). Zdarzyło mi się nieźle wymarznąć nieraz na przystanku i za każdym razem w takiej sytuacji obiecuję sobie, że wreszcie kupię samochód (przynajmniej człowiek nie marznie i może posiedzieć, nawet jeśli stoi w korku). Pomijam też to, że w Krakowie ta komunikacja tramwajowa jest taka, że często szybciej jeżdżą autobusy (inna sprawa, że nieraz można je przegonić na rowerze).

Jak na razie Nowa Huta ma jedną linię tramwajową łączącą ją z resztą miasta, jeśli pada Rondo Czyżyńskie, to zapomnijcie o podróży z niej tramwajem.

No i jeszcze to, że samochodem podjeżdża się zwykle pod blok lub blisko, z przystanków jest jednak często niemały spacer. Jeśli ludzie mieliby się przesiąść na komunikację publiczną, to musi być ona przynajmniej szybsza od indywidualnego samochodu. Tramwajami raczej tego nie osiągniemy, tylko wydamy kupę pieniędzy na półśrodek, a później wszyscy będą się dziwić, dlaczego ludzie nie przesiadają się na zbiorkom z samochodów.

Szkoda, że znowu dyskusja się rozmywa i zaczyna się rozmawiać o półśrodkach, zróbmy coś tanio, idealnie nie będzie, ale na pewno jakoś. A mnie się wydaje, że ostatnio Kraków nie ma szczęścia do włodarzy wizjonerów, ludzi którzy patrzą nieco dalej, niż na 5 lat do przodu, a było w tym mieście kilku takich prezydentów, szkoda tylko, że dosyć dawno. Budowa metra to tak naprawdę wytyczenie osi, wzdłuż której rozwija się miasto, niestety dzisiaj czegoś takiego nie mamy. Mamy Krakowski Szybki Tramwaj, jak to ktoś kiedyś powiedział - "szybki bo ma duże szybki". Moim zdaniem nie stać nas na tanie rozwiązania. Choć na pewno za pieniądze zaoszczędzone na budowie metra, będzie można zbudować coś innego... może trzecią nitkę kolei podziemnej w Warszawie :D (Pieniądze na budowę i tak nie mogłyby pochodzić w większości z miejskiej kasy, bo tam ich nie ma.)

Polecam eksperyment - miesiąc bez samochodu, z komunikacją miejską (przełom listopada i grudnia jest tu idealny) ;)


anonim
Posty: 33
Rejestracja: 05 lis 2017, 17:16

Re: Metro w Krakowie i stacja w Czyżynach - Rynek Czyżyński - dyskusja na forum

Postautor: anonim » 13 lis 2017, 1:33

gucio pisze:
ngy16687 pisze:
anonim pisze:Takie myślenie o lotnisku w Balicach spowodowało, że lotnisko pozostało w tyle za Pyrzowicami, a kiedyś było na odwrót. Tak dalej to w przyszłości Kraków będzie peryferiami Metropoli śląskiej - Więcej wyobraźni.

Chyba nie masz pojęcia o lotnisku w Krakowie i jego rozwoju w ostatnich latach i planach na kolejne. Za 10 miesięcy bieżącego roku dane poniżej:

Kraków, liczba pasażerów per miesiąc:
styczeń 366936
luty 362650
marzec 433985
kwiecień 486288
maj 528784
czerwiec 530815
lipiec 553175
sierpień 541752
wrzesień 545835
październik 529473

Katowice, liczba pasażerów per miesiąc:
styczeń 184694
luty 178298
marzec 207142
kwiecień 236787
maj 308741
czerwiec 449311
lipiec 539027
sierpień 546333
wrzesień 482794
październik 313527

Kraków 4,88mln, Katowice 3,45mln pasażerów. Katowice marzą o wyniku Krakowa, dlatego specjalizują się w cargo i obsłudze czarterów.
W Krakowie wynik robią i lowcosty i jak na żadnym lotnisku regionalnym linie tradycyjne, a liczba tras jest imponująca i będzie jeszcze większa. Jedyny, ale niemały problem Balic to potrzeba budowy nowego pasa startowego, ale o tym jest już w internetach ze 100 stron. Metro do lotniska jest zupełnie niepotrzebne, bo lotnisko jest skomunikowane świetnie działającą koleją aglomeracyjną dojeżdżającą do samego terminala. Wysiadasz z pociągu, schodami widocznymi na zdjęciu wjeżdżasz do góry, kilkadziesiąt kroków i jesteś przy bramkach bezpieczeństwa.

Obrazek
Zdjęcie: Bartłomiej Świec.

Jeśli chcesz polatać niekoniecznie z biurem podróży to z Krakowa zdecydowanie dasz radę coś ciekawego znaleźć. Polecam subskrybcję fly4free fly4free.pl/kilkadziesiat-nowych-tras-z-polski-od-ryanaira-wizza-i-innych-kto-zostal-krolem-zimowego-rozkladu

Wracając do metra nie wiem czy Radni są w stanie myśleć tak daleko do przodu, chociaż w najbliższych miesiącach jeśli potrzebujesz obietnicy, że metro w Czyżynach powstanie to ją dostaniesz. Wybory idą :)

Osobiście wolałbym aby powstały obwodowe linie tramwajowe, nowe tunele dla tramwaju przez centrum i uruchomiona Kolej Aglomeracyjny na dużej i małej obwodnicy Krakowa.

JESTEM ZA..... szkoda kasy na metro lepeij i szybciej porobic nowe linie tramwajowe nie kolidujace z jezdniami ...


Wszystko co piszesz to prawda, jednak nie zgadzam się z Tobą w kwestii Pyrzowic i Śląska. Nie doceniasz konkurencji, oni zrobili bardzo dużo, o wiele więcej. Rozwój Katowic, Sląska, Pyrzowic jest znaczący oraz plany aglomeracji śląskiej są imponujące. Jeśli Ci metro przeszkadza w rozwoju to poczekaj jak zbudują metro w Łodzi, Poznaniu (Śląski -może mieć problem z szkodami górniczymi).

Arav
Posty: 424
Rejestracja: 15 paź 2016, 22:01

Re: Metro w Krakowie i stacja w Czyżynach - Rynek Czyżyński - dyskusja na forum

Postautor: Arav » 13 lis 2017, 10:39

Pyrzowice niemalze dogonily Krakow a sa o wiele wiele wiele mlodszym lotniskiem. Ich rozwoj jest znacznie bardziej dynamiczny. Pyrzowice juz teraz maja pas startowy dluzszy o 700m dzieki czemu to od nich lataja szerokokadlubowce np. na Dominikane. Pyrzowice juz teraz maja pas startowy 3,2km a Balice oglaszaja z wielkim fetowaniem ze chca sie wydluzyc do 2,8km..... bardzo krotkowzroczne patrzenie. Wciaz najwieksze samoloty nie beda mogly tutaj ladowac... za to beda ladowaly 70km dalej w Pyrzowicach.

Co do metra to tez uwazam ze jest ono niezbedne. Duzo ostatnio zostalo poczynione w kierunku skomunikowania poludnia krakowa (Ruczaj) z centrum... wciaz jednak uwazam ze metro powinno pomoc w rozladowaniu transportu na kierunku wschod - zachod (Huta - Bronowice). Nie da sie pokonac tej trasy bez staniu w korkach na alejach czy pokonaniu kilku gaskich gardel jak tunel pod galeria czy plac inwalidow/ czarnowiejska. Opieranie calego transportu tramwajowego z huty na 1 nitce po ulicy Mogilskiej/JP2 jest mocno ryzykowne bo byle mala awaria/kolicja/cokolwiek odcina 1/3 Krakowian od owej komunikacji.

Reasumujac: nie bojmy sie stwarzac smialych inwestycji bo tylko to moze zagwarantowac jakikolwiek rozwoj. Polsrodki nic tu nie zalatwia.

Ekspresjah
Posty: 332
Rejestracja: 04 lis 2016, 1:07

Re: Metro w Krakowie i stacja w Czyżynach - Rynek Czyżyński - dyskusja na forum

Postautor: Ekspresjah » 13 lis 2017, 15:17

Huta z Bronowicami połączona jest dwiema liniami tramwajowymi - nie zapominajcie o al. Pokoju.

anonim
Posty: 33
Rejestracja: 05 lis 2017, 17:16

Re: Metro w Krakowie i stacja w Czyżynach - Rynek Czyżyński - dyskusja na forum

Postautor: anonim » 13 lis 2017, 20:31

cytat: "Pyrzowice niemalze dogonily Krakow a sa o wiele wiele wiele mlodszym lotniskiem. Ich rozwoj jest znacznie bardziej dynamiczny. ...
Co do metra to tez uwazam ze jest ono niezbędne".

Zgadzam się z Tobą w 100%. Szkoda tylko, że tak mało ludzi w Krakowie ma wizję oraz że ludzie boją się wyprzedzać innych. Średniacy zawsze są w ogonie i zadawalają się średnią krajową. Stare Polskie przysłowie o biednym i głupim.


Nowy
Posty: 804
Rejestracja: 12 lip 2014, 13:04

Re: Metro w Krakowie i stacja w Czyżynach - Rynek Czyżyński - dyskusja na forum

Postautor: Nowy » 13 lis 2017, 21:42

Ekspresjah pisze:Huta z Bronowicami połączona jest dwiema liniami tramwajowymi - nie zapominajcie o al. Pokoju.

Tyle, że obie te linie łączą się na Rondzie Czyżyńskim, jeśli ono zostaje zablokowane, to automatycznie odcinana jest komunikacja tramwajowa pomiędzy Hutą i resztą Krakowa.

I właśnie tego brakuje w tym mieście od dawna, kogoś kto by miał wizję i szarpnął się na projekt o skali choćby II obwodnicy.

ngy16687
Posty: 506
Rejestracja: 20 wrz 2015, 18:36

Re: Metro w Krakowie i stacja w Czyżynach - Rynek Czyżyński - dyskusja na forum

Postautor: ngy16687 » 14 lis 2017, 20:06

W wizji transportu na kolejne 20-30 lat sieć metra jest oczywista, ale nie traktujmy metra jako panaceum na wszystkie bolączki tego miasta. Zamiast czekać 8-10 lat na pierwszą linię zacznijmy budować obwodowe linie tramwajowe aby nie kumulować wszystkiego na Rondzie Mogilskim. Zacznijmy wykorzystywać kolej aglomeracyjną. Za 3-5 lat można by odczuć mały skok cywilizacyjny, gdyby tak jak piszecie zamiast stać w korkach powstał tunel tramwajowy pod Alejami Trzech Wieszczów i ulicą Długą (szybka budowa metodą odkrywkową podobnie jak budowano tunel w rejonie Mogilskiego, tylko nie jak turecki Guris jak ktoś z Was pamięta te czasy :D).

krakuska
Posty: 3
Rejestracja: 15 lis 2017, 20:11

Re: Metro w Krakowie i stacja w Czyżynach - Rynek Czyżyński - dyskusja na forum

Postautor: krakuska » 16 lis 2017, 20:01

Metro w Krakowie jest bardzo potrzebne, właśnie teraz gdzie do Krakowa przeprowadza się bardzo wielu młodych ludzi z różnych województw szczególnie podkarpackie, świętokrzyskie. Zakładają rodziny, kupują mieszkania, wynajmują, przybywa samochodów, przybywa firm, korporacji, biurowców, ludzie się chcą przemieszczać.
Szkoda że w Polsce/Krakowie "nie da się" zrobić tzw bramek żeby za wjazd do centrum automatycznie naliczało opłatę z viaboxa i ruchome ceny wyświetlane na znaku, w godzinach szczytu wjazd droższy, kasę przeznaczyć na rozwój komunikacji, budowę metra.
Co do metra, to pierwsza linia metra z kombinatu przez plac centralny, rondo kocmyrzowskie, DH Wanda, i dalej Wiślicka, Bora-Komorowskiego (serenada), rondo polsadu, 29-listopada, Szpital JP2, może zachaczyć o Nowy Kleparz, Wrocławska, Rondo of. Katyńa, Bronowice... wg mnie od DH Wandy w stronę Serenady, 29 listopada i dalej jest dobrym pomysłem, brak tam tramwajów i raczej tramwajów tam nigdy nie będzie bo nie ma gdzie, a drogi zakorkowane. Jest to lepsza opcja niż przez rondo czyżyńskie gdzie jest dużo lini tramwajowych i stosunkowo blisko do centrum.
Może też węzeł na Wiślickiej jest miejsce na 3 poziomowe skrzyżowanie metro-rondo-estakada, metro by mogło z Wiślickiej jechać Stella-Sawickiego w stronę M1,może przy Arenie potem Nowohucka, Krzemionki łagiewniki i do centrum jakoś....
Także przy DH wanda jest dużo miejsca na Rondzie na budowę stacji nawet metodą odkrywkową.
Na lotnisko Balice jakby była nitka metra z NH przez Kraków do Balic to tylko duży plus ale czy warto skoro jest SKM z centrum, zawsze można kiedyś przedłużyć z Bronowic.
Problemem jest też że nowi mieszkańcy są "duchami" nie zarejestrowani, wydaje mi się że w Krakowie jest spokojnie ponad milion mieszkańców nie oficjalnie.

Obrazek
linia metra na planie Marii Dąbrowskiej



Wróć do „Dzielnica Czyżyny w Krakowie - sprawy ważne dla mieszkańców”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości