mko13 pisze:Witam,
Dziękuje za kontakt:)
W nawiązaniu do maila informujemy ze aby przygotować ofertę potrzebne są te dane:
1. Metraż powierzchni użytkowej budynku,
2. Ilość mieszkań (powierzchnia mieszkan),
3. Ilość garaży/miejsc postojowych wewnątrz budynku,
4. Datę uzyskania przez budynek pozwolenia na użytkowanie (przypuszczam ze 2017:) co jest potrzebne do stwierdzenia jak długo budynek pozostawał będzie w okresie gwarancji/rękojmi (to bardzo ważne bo na tym etapie większość usterek należy wyegzekwować od dewelopera).
Powyższe, dot.metraży, informacje znajdą Państwo w planie gospodarczym który pierwszy zarzadca powinien przesłać wraz z zaproszeniem na zebranie. Lub takich informacji powinien udzielić zarzadca.
Aby przygotować proponowany plan gospodarczy potrzebne będą informacje dot. Wyposażenia budynku (urządzeń) i zawartych umów (takie dane także znajda Państwo w planie gospodarczym lub w protokole przekazania przez dewelopera (przypuszczam ze bydynki Avia 3 i 4 są podobne wiec będzie możliwe skorzystanie z doświadczenia sąsiedniego budynku).
Proszę tez zwrócić uwagę za zamówioną moc w MPEC - z naszych informacji wynika ze w części obiektów Avia moc była znacznie zawyżona w stosunku do potrzeb co przekłada się na zwiększenie kosztów (mamy nadzieje ze u Państwa taki problem nie występuje, ale warto zwrócić na to uwagę).
Jeśli będą Państwo rozważać zmianę zarządcy należy bać pod uwagę kilka ważnych kwestii które z taką decyzją będą się wiązały.
Przypuszczam ze konstrukcja ustanowienia zarządu w Państwa wspólnocie była podobna jak na innych obiektach oddanych przez Budimex tj. Wpisanie zarządcy do Ksiąg Wieczystych. Większość deweloperów zawierając akty notarialne sprzedaży mieszkań ustala w nich formę zarządu powierzonego i mianuje „swojego” zarządcę któremu powierza zarząd wpisując go imiennie do aktów notarialnych. W takim przypadku aby dokonać zmiany zarządcy należy zacząć od zmiany „formy zarządu” z powierzonego (tj.zarzadca z zewnątrz) na „właścicielski” czyli wybrani spośród właścicieli członkowie wspólnoty.
Ustawodawca przewidział taką możliwość:)
Należy w tym celu przygotować zebranie wspólnoty w którym uczestniczył będzie notariusz, który zaprotokołuje notarialną uchwale „o zmianie formy zarządu z powierzonego na zarząd właścicielski” wskazując już tylko ilu członków powinien liczyć nowy zarząd właścicielski np. 3-osobowy zarząd właścicielski, lub 3-5 osobowy zarząd właścicielski (nie imienny, żeby następnym razem przy Ew.zmianie nie był już potrzebny notariusz, tylko wystarczy zwykła uchwała wspólnoty dot.składu osobowego takiego zarządu).
W praktyce do takiego zebrania z notariuszem warto się przygotować ponieważ aby uchwała była ważna „za” zmianą muszą zagłosować właściciele posiadający co najmniej 50,1% udziałów w części wspólnej.
Można zwrócić się do obecnego zarządcy o informacje dot.udziałów. Zarządca może utrudniać dostęp do takich informacji ponieważ wie co się z tym wiąże, ale ma obowiązek jej udzielić, ponieważ jest zarządcą wspólnoty na podstawie umowy, a to zakłada dobrowolność i jeśli większość właścicieli będzie chciała zmiany zarządcy - musi im umożliwić podjęcie decyzji w tej sprawie.
Po otrzymaniu informacji o tym jak rozkładają się udziały (takie informacje można uzyskać także z KW albo od dewelopera) mogą Państwo sprawdzić ile osób opowiada się „za” zmianą.
W zebraniu z notariuszem nie muszą uczestniczyć osobiście wszyscy właściciele - każdy może udzielić pełnomocnictwa zwykłego do reprezentowania na zebraniu i głosowania w jego imieniu pod uchwałami wspólnoty w tym uchwały notarialnej dot.zmiany formy zarządu wspólnoty.
Oznacza to ze w praktyce na zebraniu z notariuszem może uczestniczyć nawet tylko 1 osoba jeśli ma odpowiednio dużo pełnomocnictw (to sprawdza notariusz).
Do zwołania zebrania przez zarządcę (cel zebrania musi być podany ponieważ informacja dot.uchwały notarialnej musi być zawarta już w zaproszeniu na zebranie) potrzebny jest wniosek podpisany przez właścicieli reprezentujących co najmniej 1/10 udziałów chyba ze zorganizują to Państwo przy okazji planowanego zebrania.
Na zebraniu podejmuje się zatem uchwalę notarialną o zmianę sposobu zarządu częścią wspólną (i tylko na tym etapie potrzebna jest usługa zaprotokołowania uchwały przez notariusza), a następnie zwykłą uchwale dot. Składu osobowego nowego zarządu (tutaj członkowie wspólnoty wybierani w skład zarządu muszą wyrazić zgodę), oraz uchwałę dot. udzielenia nowemu zarządowi pełnomocnictwa do wypowiedzenia umowy o zarządzanie z dotychczasowym zarządcą i wyboru nowego zarządcy i podpisania z nim umowy o zarządzanie.
Wydaje się skomplikowane ale w rzeczywistości jest tylko czasochłonne

Ponieważ wymaga zaangażowania większości właścicieli, a w tak dużych społecznościach z tym bywa różnie;)
Jeśli zdecydują się Państwo na zmianę i wezmą pod uwagę naszą kandydaturę na stanowisko nowego zarządy zawsze możemy pomoc i doradzić w organizacji formalności:)
Pozdrawiam serdecznie
Maria Goraczko Manew
MGM
Zarządzanie i Administrowanie Nieruchomościami
30-105 Kraków, ul. Kościuszki 34
Tel. 501329134