Mniejsza ulica na pewno zmiejszy prędkości przejazdowe niektórych świrów, którzy prują tam po 100/h.
Od Stella pas dla lewoskrętu w Kłosowskiego, dodatkowy do planowanego prawoskrętnego wyjazdowego z tej samej ulicy.
Można rozważyć lewoskręt dla drugiego wjazdu.
Dąbrowskiej funkcjonuje OK z jednym pasem ruchu.
Komunikacja publiczna i samochodowa w Czyżynach - propozycje usprawnień
Re: Komunikacja publiczna i samochodowa w Czyżynach - propozycje usprawnień
mik pisze:Mniejsza ulica na pewno zmiejszy prędkości przejazdowe niektórych świrów, którzy prują tam po 100/h.
Od Stella pas dla lewoskrętu w Kłosowskiego, dodatkowy do planowanego prawoskrętnego wyjazdowego z tej samej ulicy.
Można rozważyć lewoskręt dla drugiego wjazdu.
Dąbrowskiej funkcjonuje OK z jednym pasem ruchu.
Jasne zróbmy wszędzie mniejsze drogi, po co dawać okazje świrom do szybkiej jazdy - Podoba mi się takie myślenie, czytam i nie wierzę co tu niektórzy wypisują
Re: Komunikacja publiczna i samochodowa w Czyżynach - propozycje usprawnień
xksisnki pisze:Jasne zróbmy wszędzie mniejsze drogi, po co dawać okazje świrom do szybkiej jazdy - Podoba mi się takie myślenie, czytam i nie wierzę co tu niektórzy wypisują
Rozumiem, że bezpieczeństwo pieszych Cie nie obchodzi bo lubisz poprostu zapier.... swoich samochodem - brawo, to ja nie wierzę co ja pacze.
W naszym kraju jak dasz palec to wezmą rękę - dali szerszą ulicę to od razu znaczy, że można przekraczać prędkość?
Może poobserwuj trochę tamtą ulicę - ograniczenie 50/h a jeżdżą 100. Jak ktoś chce zapierdzielać to pod Kielcami jest tor.
Zawężenie przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa.
Re: Komunikacja publiczna i samochodowa w Czyżynach - propozycje usprawnień
Węzeł Mistrzejowicki zapewne kiedyś powstanie, o ile nie zdarzy się coś bardzo nieprzewidzianego, tyle że to sprawa, która może jeszcze ciągnąć się wiele lat. Co ludziom z tego, że komunikacja w Czyżynach zostanie poprawiona może w 2026 roku albo 2030, skoro problemy są tu i teraz i dobrze byłoby je rozwiązywać, a nie tylko obiecywać rozwiązanie w odległej przyszłości. Bo 129 stoi sobie niezmienne w korku na ul. Stella-Sawickiego, a potem jeszcze często na Dobrego Pasterza, albo na odcinku pomiędzy Rondem Barei a Estakadą Iżyckiego 

ZIKiT ogłosił ostatnio wielki plan poprawy komunikacji w Krakowie, jednak o ile komunikacja w okolicy Sołtysowskiej oraz Alei Pokoju nieco się zmieni na plus, to jednak północna część Czyżyn pozostanie bez zmian niestety. W planach nie ma ani komunikacji publicznej w ciągu ul. Życzkowskiego, o którą od lat zabiegają pracownicy znajdujących się tam biurowców, ani lepszego połączenia z okolic ul. Orlińskiego w stronę Prądnika Czerwonego, Prądnika Białego i Bronowic. Widać, apele mieszkańców i radnych miejskich niewiele tu dają, a i zapewnienia ZIKiT-u o tym, że wzmocnią komunikację publiczną w tym rejonie, zdają się nie znajdować potwierdzenia w faktach. Trzeba nadal do nich pisać i apelować o poprawę sytuacji.


ZIKiT ogłosił ostatnio wielki plan poprawy komunikacji w Krakowie, jednak o ile komunikacja w okolicy Sołtysowskiej oraz Alei Pokoju nieco się zmieni na plus, to jednak północna część Czyżyn pozostanie bez zmian niestety. W planach nie ma ani komunikacji publicznej w ciągu ul. Życzkowskiego, o którą od lat zabiegają pracownicy znajdujących się tam biurowców, ani lepszego połączenia z okolic ul. Orlińskiego w stronę Prądnika Czerwonego, Prądnika Białego i Bronowic. Widać, apele mieszkańców i radnych miejskich niewiele tu dają, a i zapewnienia ZIKiT-u o tym, że wzmocnią komunikację publiczną w tym rejonie, zdają się nie znajdować potwierdzenia w faktach. Trzeba nadal do nich pisać i apelować o poprawę sytuacji.
Re: Komunikacja publiczna i samochodowa w Czyżynach - propozycje usprawnień
W tym miejscu skrzyżowania prawy pas do jazdy prosto/prawo powinien byc też buspasem lewoskrętnym. 129 miałoby wtedy priorytet i naturalnie skręcało na swój buspas na Wiślickiej i nie stałoby w tym korku. Nie przeszkadzałoby to wcale w jeździe innych aut prosto.
Już nieraz widziałem jak cwansi kierowcy MPK skręcali w lewo z prawego pasa omijając korek-powinni w końcu zalegalizować ten manewr znakami.
Już nieraz widziałem jak cwansi kierowcy MPK skręcali w lewo z prawego pasa omijając korek-powinni w końcu zalegalizować ten manewr znakami.
Re: Komunikacja publiczna i samochodowa w Czyżynach - propozycje usprawnień
mik pisze:W tym miejscu skrzyżowania prawy pas do jazdy prosto/prawo powinien byc też buspasem lewoskrętnym. 129 miałoby wtedy priorytet i naturalnie skręcało na swój buspas na Wiślickiej i nie stałoby w tym korku.
Była już o mowa o tym, żeby zrobić buspas na Stella-Sawickiego jakiś czas temu, niestety jak na razie ZIKiT tematu nie podchwycił. Jest dokładnie tak jak piszesz, tylko że teraz to loteria, i jak masz pecha, to postoisz 10 min w korki, jeśli masz szczęście, to całkiem szybko podjedziesz pod Wiślicką

Re: Komunikacja publiczna i samochodowa w Czyżynach - propozycje usprawnień
Ktoś zanegował pomysł widzę
ale ja się z tym kompletnie nie zgadzam.
Kierowca autobusu ma dużo miejsca żeby schować się na skrzyzowaniu nie utrudniając jazdy tym na wprost. Po zielonym do jazdy na wprost i tak pojawia się zielone do lewoskrętu więc w razie niemożności pokonania skrzyżowania spowodowanej przez jadących prosto z Wiślickiej, kierowca tylko wysunąłby się na pierwszą pozycję do zielonego lewoskrętu.
Jazda na skrzyżowaniach bez sygnalizatorów strzałkowych wygląda dokładnie tak jak proponujemy w rozwiązaniu - skręcasz w lewo jak możesz i wszyscy z przeciwka przejadą.
Nie zapomnijmy także o weekendowym 142, który tamtędy jeździ.
takie rozwiązanie sparaliżuje ruch na skrzyżowaniu. gdy prawy pas jedzie na wprost/skręca w prawo, zielone jest także na wyjeździe z Wiślickiej. Żeby autobus mógł skręcać w lewo z prawego pasa, to trzeba by wstrzymać zielone na wiślickiej, co wydłuży stanie na czerwonym dla każdego. bez sensu.
ale ja się z tym kompletnie nie zgadzam.
Kierowca autobusu ma dużo miejsca żeby schować się na skrzyzowaniu nie utrudniając jazdy tym na wprost. Po zielonym do jazdy na wprost i tak pojawia się zielone do lewoskrętu więc w razie niemożności pokonania skrzyżowania spowodowanej przez jadących prosto z Wiślickiej, kierowca tylko wysunąłby się na pierwszą pozycję do zielonego lewoskrętu.
Jazda na skrzyżowaniach bez sygnalizatorów strzałkowych wygląda dokładnie tak jak proponujemy w rozwiązaniu - skręcasz w lewo jak możesz i wszyscy z przeciwka przejadą.
Nie zapomnijmy także o weekendowym 142, który tamtędy jeździ.
Re: Komunikacja publiczna i samochodowa w Czyżynach - propozycje usprawnień
Zrobili w końcu to poszerzenie z prawoskrętem z Kłosowskiego w Medweckiego? To na co był przetarg. Widze, że goście montują wyniesienie dla pieszych po asfaltowaniu ale jakoś szerokości ulicy nie przybyło - tak mi sie wydaje.
Jeśli tak to kolejne pieniądze w błoto bo można to było za jednym zamachem machnąć.
Jeśli tak to kolejne pieniądze w błoto bo można to było za jednym zamachem machnąć.
Re: Komunikacja publiczna i samochodowa w Czyżynach - propozycje usprawnień
Ostatnia zmiana organizacji ruchu na tym skrzyżowaniu była po interwencji z Czerskiej.
Dwa pasy do skrętu w lewo, i skrócenie światła zielonego dla pieszych.
Dwa pasy do skrętu w lewo, i skrócenie światła zielonego dla pieszych.
Re: Komunikacja publiczna i samochodowa w Czyżynach - propozycje usprawnień
mik pisze:Zrobili w końcu to poszerzenie z prawoskrętem z Kłosowskiego w Medweckiego? To na co był przetarg. Widze, że goście montują wyniesienie dla pieszych po asfaltowaniu ale jakoś szerokości ulicy nie przybyło - tak mi sie wydaje.
Jeśli tak to kolejne pieniądze w błoto bo można to było za jednym zamachem machnąć.
zrobili, jest szerzej
Wróć do „Dzielnica Czyżyny w Krakowie - sprawy ważne dla mieszkańców”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości